| Auteur |
Bericht |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28453 Woonplaats: Kerkrade
|
 BODEMVONDSTENWERELD samen geperst in een boek!!!!!!
Hallo beste leden. BODEMVONDSTENWERELD samen geperst in een boek!!!!!! Het spookt al langer in mijn hoofd Mijn idee  is om alle interessante vondsten te catalogiseren in een boek met de titel "bodemvondstenwereld" van 't verleden tot 't heden!!! als voorbeeld. Het is de bedoeling om elk tijdperk mee te nemen. Dus ik zal de hulp nodig hebben van ieder die deskundig is in de bestaande 'rubrieken' Het theme (hoofdstuk) zal dan ook de naam dragen van de deskundige en vereeuwigd worden in 't boek. tenminste voor degene die medewerking wil geven aan 't boek. Het zal heel veel tijd in gaan zitten en dat is niet het probleem, de tijd zal ook onze vriend zijn, er wordt geen druk opgezet. De afzet zal geen probleem zijn denk ik, er zal ook een hoofdstuk aan gewijd worden aan de metaaldetector amateur met tips en tricks , voor deze doelgroep zal het zeer interessant zijn!!! Dit wordt in ieder geval vervolgt en er zal een eerste stap gemaakt moeten worden zodat er geen terug meer is en gaat de "zwangerschap in tot de geboorte" van tot 't boek er is. Het zal een lange en moeilijke "bevalling" worden, maar wel de moeite meer dan waard. Met vriendelijke groet Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 04 mei 2015, 00:06 |
|
 |
|
clemens
Geregistreerd: 15 aug 2010, 21:08 Berichten: 657 Woonplaats: Soest
|
 Re: BODEMVONDSTENWERELD samen geperst in een boek!!!!!!
Klinkt goed man. Zolang er geen deadline is blijft het ook leuk. een streefdatum ergens ver in de toekomst is misschien wel handig :anders wordt het een project zonder eind.
Zal leuk zijn als het niet alleen vondsten betreft maar ook verhalen van de zoekers.
Nu eerst een werkgroep vormen. (oké, ik ga wat snel)
_________________ wroet in aarde met een Safari
|
| 04 mei 2015, 08:42 |
|
 |
|
slowstart
Geregistreerd: 21 dec 2013, 21:40 Berichten: 1414 Woonplaats: zoetermeer
|
Gaaf idee
|
| 04 mei 2015, 08:50 |
|
 |
|
gertimmerzeel
Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03 Berichten: 4095 Woonplaats: Breukelen
|
 topplan Chris, gaat zeker heel mooi en heeeeel dik boek worden. 
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
|
| 04 mei 2015, 09:17 |
|
 |
|
sjoho
|
Kunnen we er dan ook een tntoonstelling aan koppelen?
|
| 04 mei 2015, 09:47 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
sjoho schreef: Kunnen we er dan ook een tntoonstelling aan koppelen? ja mooI cc je idee is top en super MAAR daar gaat zo veel werk in zitten als je een goed boek gaat maken vraag dat maar is aan gert j w van de akker en peter bakker Gert en Johan waren ook met een boek bezig hoor je niks meer van en kost een hoop geld dus wens ik jou heel VEEL succes CC MET HET BOEK 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 04 mei 2015, 09:57 |
|
 |
|
archeonist
|
Tja ik zou zelf dat boek wel kopen als het er is. Mijn vondsten mogen er zonder meer in hoor, hoe meer bekendheid hoe beter. Ik zoek vooral omdat een ander dan wat aan de informatie omtrent zo'n vondst heeft. Dus ik juich het toe. Veel werk gaat er zeker in zitten.
|
| 04 mei 2015, 13:08 |
|
 |
|
eeric72
|
ja hoor. lijkt mij ook een heel leuk plan maar denk dat daar heel veel tijd, geld en energie in gaat zitten. ik hoop voor je dat je het kunt realiseren. denk dat het wel een hele mooie en leuke uitdaging wordt veel succes chris 
|
| 04 mei 2015, 13:35 |
|
 |
|
Zoekzwijn
|
Dat is een pittige uitdaging.
Suc6 man!!!
_________________ Si vis Pacem para Bellum
|
| 04 mei 2015, 16:50 |
|
 |
|
bentutti
Geregistreerd: 20 dec 2012, 00:19 Berichten: 1135 Woonplaats: Haarlemmermeer
|
Zou fantastisch zijn een echte nalatenschap voor toekomstige zoekers. Er zal inderdaad veel tijd, geld en energie in gaan zitten. Ik verwacht dat er ook veel mensen zullen zijn die hun steentje bij willen dragen. Succes met deze fatastische mogelijk haalbare uitdaging Gr. Marcel
_________________ Dutch Salvage, Industrieel antiek, mancave en curiosa https://www.facebook.com/dutchsalvage/
Ik verzamel alles wat met Amsterdam heeft te maken
|
| 04 mei 2015, 16:59 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5737 Woonplaats: Ewijk
|
Je idee is best goed maar realiseer je zelf wel dat het een ontzettende pens werk is wil je het goed doen. Veel vondsten die op BVW gedetermineerd zijn hebben vaak geen boekwaardige foto's dus dat alles moet opnieuw gebeuren. Dan moeten ook nog eens de teksten aangepast en verbeterd worden en eventuele nieuwe inzichten er in verwerkt worden. Kortom een jaren-project. Mijn zegen en medewerking heb je.
Groetjes, Henk
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 04 mei 2015, 17:06 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
super idee mijn zegen heb je
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 04 mei 2015, 17:13 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28453 Woonplaats: Kerkrade
|
ik zal komende tijd een indeling maken en de mensen aanschrijven die ik er ontzettend graag bij wil hebbenbubba zou bv een hoofdstuk kunnen wijden aan conserveren en restaureren ik zal zeer zeker de "Romeinse munten" onder mijn hoede nemen pinkeltje voor de "heilige afd. enzv. enzv. goede fotograven verdeeld over het land en goede tekst verwerker die ten slotte de bundel compleet maakt mvg Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 04 mei 2015, 18:08 |
|
 |
|
eeric72
|
jheaaa,,,, go for itt wie niet waagt wie niet wint, wie niet n$$kt krijgt geen kind ik zeg doen, raap je ballen bij elkaar en ga ervoor ik ben geen schrijver maar meer een lezer maar als er iets is om een bijdrage aan mee te kunnen leveren doe ik dat graag GO FOR ITT 
|
| 04 mei 2015, 18:16 |
|
 |
|
tingeling
|
dat zou een waanzinnig gaaf boek worden denk ik - Zou het beperkt worden tot Nederland, Nederland + Belgie of nog ruimer? - misschien is een regionale indeling ook interessant, zodat er een goed idee gekregen kan worden van waar de verschillende vondsten worden gedaan? - bodemvondstenwereld kent al een mooie indeling in rubrieken, misschien is het wel de beste optie die aan te houden en daar de toppertjes overal uit te halen? 
|
| 04 mei 2015, 19:06 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7768 Woonplaats: Belgica
|
Leuk idee CC Mijn medewerking heb je 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 04 mei 2015, 19:24 |
|
 |
|
Ambianii
|
leuk idee idd...mijne ook...als jullie iets nodig hebben sta ik paraat. 
|
| 04 mei 2015, 19:48 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
super idee gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 04 mei 2015, 20:36 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6807 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Goed idee. Maar daar gaat een hoop werk aan zijn. Ben bereid, om mijn medewerking te verlenen. Maar voor dit jaar even niet, heb mijn handen vol. Ter info: Wij zijn ook momenteel bezig met een boek met ruim duizend vondsten uit middeleeuwse stortgrond. Afkomstig uit Gent. "Gezocht en gevonden" Vermoedelijke uitgave eind 2015, begin 2016. Ik hou jullie zeker op de hoogte
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 04 mei 2015, 20:37 |
|
 |
|
paul1984
Geregistreerd: 26 maart 2010, 13:23 Berichten: 1163 Woonplaats: Noord Limburg
|
Mooi en leuk idee! Zeker de moeite lijkt me, duurt misschien wel een lange tijd voor zoiets te maken, maar je zal er ook jaren met een trots gevoel op terug kijken. Grt. Paul 
|
| 04 mei 2015, 21:06 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
krulstaart schreef: super idee ik stel mijn kollectie open voor dit boek gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 04 mei 2015, 23:35 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
Ha chris. Zeer goed idee! Maar wat een klus zeg pfff Is het niet een idee om een aantal deeluitgaven te maken. En dan per uitgave een tijdsperiode te bespreken en behandelen? Dan kan ook op de meer algrmene vondsten worden ingegaan. Mijn zegen heb je en kan en wil je zeker ondersteunen 
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 05 mei 2015, 08:47 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11199 Woonplaats: Maastricht
|
Gaaf idee Chris! Erg ambitieus. Succes ermee. Groeten, Trash
|
| 05 mei 2015, 08:51 |
|
|