Katwijks strand met de Bounty Hunter Land Ranger Pro
Een tijdje terug heb ik de Land Ranger Pro van Bounty Hunter gekocht. Eerlijk gezegd reed ik met een knoop in mijn maag naar huis toen ik deze detector had aangeschaft. Het is hier een relatief onbekend merk, een detector die je niet vaak tegen komt. Ook was het totaal iets anders als ik in gedachten had. Maar goed, de specificaties waren goed en de reviews positief.
Nu, een paar weken later, kan ik zeggen dat ik heel tevreden ben met mijn aankoop. De Land Ranger Pro is een detector die je moet leren kennen. De detector heeft verschillende Mode's om in te zoeken, All Metal, Coins, Juwelry en Artifacts zijn voorgeprogrammeerd. Daarnaast nog een viertal Mode's waar zelf instellingen veranderd kunnen worden. Ik ben nog steeds een beetje aan het switchen tussen de verschillende instellingen. De Ground Grab en Sensitivity zorgen er voor dat ik op alle verschillende grondjes waar ik kwam uit de voeten kon. Ook vandaag op het natte strand, ook al vond ik daar niets, was de detector relatief rustig.
In het droge zand heb ik verschillende baantjes getrokken. De vondsten lagen allemaal langs een pad van betonplaten. Steevast werden de vondsten aangekondigd door een duidelijk signaal. De identificatienummers op het scherm gebruik ik daarbij nauwelijks. De minder mooie tonen waren in vrijwel alle gevallen bierdoppen. Al met al denk ik dat deze detector zeker niet gek is voor een beginnend zoeker