|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:31
|
Zwitserland: goud zoeken in zwitserland
| Auteur |
Bericht |
|
ab-key
Geregistreerd: 25 jan 2015, 13:51 Berichten: 341 Woonplaats: den helder
|
 Re: goud zoeken in zwitserland
en wel naast het net 
|
| 27 mei 2015, 23:29 |
|
 |
|
ab-key
|
hey die was wel leuk he ed kan ik ook niet forum joker worden haha 
|
| 27 mei 2015, 23:30 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ab-key schreef: hey die was wel leuk he ed kan ik ook niet forum joker worden haha  forum joker denk ik niet worden ze hele maal gek hier wel goud joker 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 27 mei 2015, 23:34 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ab-key schreef: nee jij niet ed ji rijd niet veel haha jij vist veel  heb nu geen auto 
|
| 27 mei 2015, 23:35 |
|
 |
|
ab-key
|
ja dat zeg ik rijd niet haha ,,maar ja leuk goudjoker haha
|
| 27 mei 2015, 23:51 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ab-key schreef: ja dat zeg ik rijd niet haha ,,maar ja leuk goudjoker haha ja dat zij je  goud joker klinkt goed he is wel een top baan je ben de hele dag bezig 
|
| 27 mei 2015, 23:58 |
|
 |
|
louwrens
|
Haha... Zo'n mat kopen is geen probleem... Een week of een maand goudzoeken is gewoon niet mogelijk met m'n werk, als het wel mogelijk was Had ik die mat meteen besteld...
Groet louwrens
|
| 28 mei 2015, 06:34 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Diggers Alle Zwitserse goudzoekers gebruiken allemaal de matten van Tony. De mat die in mijn keene a 51 zit, DGU3 Gummimatte 120x25, kost bij Tony 26 zwitserse frank. Die voldoet uitstekend. Groet Gerrit
|
| 28 mei 2015, 09:15 |
|
 |
|
nuggeteer
Geregistreerd: 23 feb 2015, 21:44 Berichten: 294 Woonplaats: Leerdam
|
Gerrit,
Gebruiken ze dan alleen deze mat? Of gaan er nog riffles of iets dergelijks overheen?
Chris
_________________ There's gold in them thar hills and rivers!!!
|
| 28 mei 2015, 10:01 |
|
 |
|
ab-key
|
dat is goedkoop gerrit ab
|
| 28 mei 2015, 12:53 |
|
 |
|
louwrens
|
ja indd ab... denk dat ik deze mat ga bestellen..
top site gerrit!
|
| 28 mei 2015, 16:31 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Diggers Zoals jullie weten, zitten er standard, zowel riffels en ribbestrek in een keene sluisbox. Dus, standard mat van keene eruit en rubberen Tony mat erin, klaar. Denk niet dat het gaat met die spacie matten van gold hog. Het is allemaal veel makkelijker als je denkt. Groet Gerrit
|
| 28 mei 2015, 18:47 |
|
 |
|
louwrens
|
Hej Gerrit is het ook mogelijk om alleen met rubbermat en strekmetaal te werken?
Of hangt dat van de watersnelheid af?
Gr louwrens
|
| 28 mei 2015, 20:18 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
krokdundee schreef: Hi Diggers Zoals jullie weten, zitten er standard, zowel riffels en ribbestrek in een keene sluisbox. Dus, standard mat van keene eruit en rubberen Tony mat erin, klaar. Denk niet dat het gaat met die spacie matten van gold hog. Het is allemaal veel makkelijker als je denkt. Groet Gerrit ja dat wild de ik ook net zeggen Gerrit kind kan dan de was doen 
|
| 28 mei 2015, 20:45 |
|
 |
|
ab-key
|
daar heb je wel een beetje gelijk in dat het makkelijker is dan je denkt maar ik heb verschillende sluiceboxen en matten uit geprobeerd en ben altijd bezig te kijken wat pak ik niet als ik bezig ben hoeveel loopt er door aan goud en ben altijd weer bezig om het te verbeteren , je staat de hele dag te graven hard werk dan vind ik het gewoon zonde van me werk als ik goud verlies waar ik voor heb zitten zwoegen om het naar me sluice te brengen en als me sluice te veel verliest dan ben ik niet goed bezig en natuurlijk verlies je wat goud als je met een sluice werkt maar ik zorg er wel voor dat mijn verlies dan ook minimaal is .
ik heb alles geprobeerd schuinte ,snelheid water,hoeveelheid water ,verschillende matten ,zonder metaal ,met metaal noem maar op maar wat ik weet is dat de riffel metaal eigenlijk het slechtste is wat je in je sluice kan hebben op deze manier heb je gewoon het meeste verlies omdat achter het riffel metaal het lichte materiaal blijf liggen en krijgt je goud geen grip of je moet em om de 2 emmer leggen ook strekmetaal is wat minder omdat je teveel zand in je matten krijgt die niet er uit spoelt dus je goud krijgt ook geen goede grip en tuurlijk pak je goud met deze opstellingen maar weet jij ook hoeveel je verliest ??
nee ik ben tot conclusie gekomen dat je het beste gewoon rubber matten kan gebruiken zonder die metalen troep en uit eindelijk heb ik het nog niet beter gekregen dan met de goldhog matten en ook met deze matten controleer ik nog vaak op mijn verlies ,
maar ja ik vind gewoon als je met iets bezig bent in dit geval goudpannen moet je zorgen dat alles goed werkt en weten wat je kan vinden anders ben je maar half bezig met je hobby .
groet ab
|
| 28 mei 2015, 21:58 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Ab Snap wat je probeert duidelijk te maken. Gelukkig maakt het mij niet uit om goud te verliezen, heb de angst overwonnen lol. In de zeker 15 jaar disentis, 3 tot 5 keer per jaar ging het mij/ons om per dag zo veel mogelijk kuubs door de sluis te jagen, hoe meer cuubs hoe meer goud. Alleen met mat en ribbestrek ga je die productie niet halen, je watersnelheid in de sluis zal veel lager moeten zijn. Deze methode van alleen mat en ribbestrek gebruikte we alleen om grotere hoeveelheden concentraat uit te wassen en dan alleen in gebieden waar alleen fijngoud werd gevonden, zoals het napfgebied en de yucon, in disentis met het grovere concentraat deden we dat nooit. Het is erg om te zeggen, misschien verwend, na enkele jaren disentis interreseert je het niet meer om eventueel het fijngoud te verliezen, je raakt helemaal gefixeerd op het grovere goud, zo liet ik altijd een stuk of 20 tot 30 fijne puntjes in de pan voor kinderen om het eruit te halen. Alleen al die blijde gezichten van de kids, is meer waard dan het goud. Er lijden veel wegen naar Rome, dit is de beknopte versie van mijn weg. Groet Gerrit
|
| 29 mei 2015, 08:06 |
|
 |
|
louwrens
|
Interessant!
Ik Had vorig jaar namelijk veel ophoping in mn sluice... En ik strooide het er beetje bij beetje in..
Denk dat ik niet genoeg watersnelheid Had...
|
| 29 mei 2015, 09:50 |
|
 |
|
louwrens
|
en waar ik ook mee zit is dat de rubbermat die ik gebruikte te kleine ribbels heeft en te dicht op me kaar... het goud blijft dan niet zitten... dus volgende week even een mat bestellen bij die site uit zwitserland!
|
| 29 mei 2015, 18:24 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Louwrens/All Dat weet ik wel zeker dat je te weinig watersnelheid in je sluis had. Zelf was ik soms uren bezig om de sluis zo te plaatsen, dat de watersnelheid hoog genoeg was, soms inclusief dammen bouwen. Als die dan goed staat, kan je die plek je hele vacantie blijven gebruiken, hopelijk op een goede locatie. Bv, als ik er een volle schep ingooi is de sluis schoon bij de volgende schep, hetzelfde met een emmer, die werd er ongeveer in een keer in gegooid. Heb met deze supersnelle sluisopstelling, nooit gezien dat er grover goud na de derde riffel zat. Mijn grotere goud lag in veel gevallen direct op de plaat en haalde de eerste riffel niet, mijn 10,6 gram nugget lag 5 cm in het begin van de sluis daar waar ik de emmer had leeg gegooid. Te verwend denk ik lol. Groet Gerrit
|
| 29 mei 2015, 19:41 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Ab krokdundee schreef: Hi Diggers Zoals jullie weten, zitten er standard, zowel riffels en ribbestrek in een keene sluisbox. Dus, standard mat van keene eruit en rubberen Tony mat erin, klaar. Denk niet dat het gaat met die spacie matten van gold hog. Het is allemaal veel makkelijker als je denkt. Groet Gerrit Dit is niet negatief bedoeld voor die gold hog matten, wat ik bedoel is, dat de matten hoogswaarscheinlijk te dik zijn en dat je de keene sluisbox niet meer kan sluiten. Groet Gerrit
|
| 30 mei 2015, 08:25 |
|
 |
|
louwrens
|
krokdundee schreef: Hi Louwrens/All Dat weet ik wel zeker dat je te weinig watersnelheid in je sluis had. Zelf was ik soms uren bezig om de sluis zo te plaatsen, dat de watersnelheid hoog genoeg was, soms inclusief dammen bouwen. Als die dan goed staat, kan je die plek je hele vacantie blijven gebruiken, hopelijk op een goede locatie. Bv, als ik er een volle schep ingooi is de sluis schoon bij de volgende schep, hetzelfde met een emmer, die werd er ongeveer in een keer in gegooid. Heb met deze supersnelle sluisopstelling, nooit gezien dat er grover goud na de derde riffel zat. Mijn grotere goud lag in veel gevallen direct op de plaat en haalde de eerste riffel niet, mijn 10,6 gram nugget lag 5 cm in het begin van de sluis daar waar ik de emmer had leeg gegooid. Te verwend denk ik lol. Groet Gerrit  min kameraad werkt bij een bedrijf die een set bank heeft staan, en ze hebben daar veel reststukken aluminum staan zij hij... denk dat ik volgende week een sluice laat maken voor weinig... dan heb ik uhm opvouwbaar en de hoeken perfect regt, wat nu het geval niet is... ook al ga ik mischien maar 1 of 2 dagen goudzoeken ik wil het gereedschap nu goed hebben. kom er nu achter dat mijn oude sluice gemaakt van zink, toch een holle bodem heeft, en de rubbermat heeft te lage ribbels en te dicht op elkaar.. groet louwrens
|
| 30 mei 2015, 08:43 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
MOOI DIT veel succes louwrens 
|
| 30 mei 2015, 08:57 |
|
 |
|
louwrens
|
ag ja heb nu s'avonds weer eens wat tijd over... dan begint het toch weer te kriebelen... m'n pomp werkt nog steeds perfect... nu nog eens goed kijken hoe dat Self Locking werk https://www.youtube.com/watch?v=BmjuYkeCYnEmischien hou ik het ook gewoon bij een recht sluice.. maatje keene 51...
|
| 30 mei 2015, 09:08 |
|
 |
|
louwrens
|
krokdundee schreef: Hi Lourens Bovenkant riffle tot bovenkant ribbestrek is bij mij 13 mm, deze maat is genomen bij mijn eigenbouw maar ik weet dat ik deze heb overgenomen van mijn keene sluisbox. Groet Gerrit hej gerrit heb je ook een foto van je eigenbouw? ik ben bezig met de maten van de sluice... zit met de afstand van de rifles.. denk dat ik maar gewoon de afstand aanhoud zoals die van keene.. heeft iemand die maten voor mij? groet louwrens
|
| 31 mei 2015, 13:39 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Louwrens Zie net, dat ik mijn keene sluis eens een keer heb uitgeleend aan cloggie voor zijn Disentis trip, De maten van mijn zelfbouw zijn ongeveer het zelfde. De maten zijn ongeveer, 900 x 260 x 100 mm, de riffels zitten 85 mm uit elkaar, van ingang sluis, zit de eerste riffel op 330 mm. Van deze maten kan je naar eigen inzicht rustig afwijken. Hier verschillende voorbeelden, http://www.aptsgold.com/keene-a51sluicebox.htmlSucses met je sluisproject. Groet Gerrit
|
| 31 mei 2015, 19:40 |
|
|