Logo
Het is nu 03 maart 2026, 20:09

Antwoord op onderwerp  [ 349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
 Zwitserland: goud zoeken in zwitserland 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Re: goud zoeken in zwitserland
bedankt gerrit!

ik heb vandaag een ontwerp gemaakt, heb de totale sluice op 100cm lang en 25cm breed 8cm hoog
de trechter 25 lang en met een hoek van 20 graden naar buiten..

31 mei 2015, 21:23
Profiel

Antwoord met een citaat
Heb de sluice ff van karton gemaakt.. Volgende week maar even van aluminium maken..

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

31 mei 2015, 21:34
Profiel

Antwoord met een citaat
krokdundee schreef:
Hi Ab
krokdundee schreef:
Hi Diggers
Zoals jullie weten, zitten er standard, zowel riffels en ribbestrek in een keene sluisbox.
Dus, standard mat van keene eruit en rubberen Tony mat erin, klaar.
Denk niet dat het gaat met die spacie matten van gold hog.
Het is allemaal veel makkelijker als je denkt.
Groet
Gerrit

Dit is niet negatief bedoeld voor die gold hog matten, wat ik bedoel is, dat de matten hoogswaarscheinlijk te dik zijn en dat je de keene sluisbox
niet meer kan sluiten.
Groet
Gerrit

nee dat begreep ik wel dat er te weinig ruimte dan is maar als je het metaal er uit laat kan het wel .

maar ik reageerde op dat het makelijker is dan we denken ,dat is wel zo .ik vind het gewoon leuk om het steeds weer te kijk hoe kan ik tijd winnen om meer materiaal door me sluice te gooien want als ik niet aan het graven ben verlies ik tijd ,dus zo weinig mogenlijk me bezig houden met me sluice legen en niet zorgen dat me sluice vol loopt ,ik heb ook geen angst dat ik goud verlies maar vind het gewoon zonde en ik begrijp jou ook wel dat je meer op het grove goud concentreert jij doet het al wat langer ik ben nu pas in me 9de jaar en heb en vind het jammer dat ik er niet eerder aan begonnen ben, en het grooste stuk dat ik oot gevonden heb was niet groter dan 7bij 4 mm 0,6 gram
maar uit eindelijk is het meeste wel wat fijner teminste waar ik in italie zoek het zijn wel de zelfde bergen als zwitserland maar dan aan de andere kant van de berg .
maar ik heb gewoon na proberen en proberen een hekel gekregen aan de metaal in de sluice het houd gewoon te veel materiaal vast ,
mij rubbermat heeft ook grotere riffels en die houden ook wat meer vast maar ze lopen niet vol ,
uiteindelijk zijn alle rubbermatten goed alleen uit mijn bevinding is de goldhog iets beter maar als je dan naar de prijs kijkt is het gewoon duur en is het prijs technisch misschien niet beter maar ik kijk bij deze dan niet naar de prijs

groet ab

31 mei 2015, 22:07
Profiel

Antwoord met een citaat
hey louwrens

heb je em klaar voor 14 juni ? zou wel handig zijn :07

ab

31 mei 2015, 22:15
Profiel

Antwoord met een citaat
Leuk om dit allemaal te lezen...

Als ik de kans kreeg om een paar keer per jaar te gaan goudzoeken.. vind ik 500 euro uitgeven of meer geen probleem... Maar ja ben al blij dat ik 2 dagen kan zoeken in de bouwvak! Wie weet kan ik nog eens een keer vrij nemen om dan een volle week te gaan goudzoeken..

Ab, ik ben met je eens dat die matten van Gold hog heel goed werken! Goldhog heeft die matten ontwikkeld door heel veel te testen...

En ben er zeker van dat een keene sluice ook top werkt mits je een rubbermat gebruikt..

Groet louwrens

31 mei 2015, 22:20
Profiel

Antwoord met een citaat
ab-key schreef:
hey louwrens

heb je em klaar voor 14 juni ? zou wel handig zijn :07

ab

Haha nee moet de rifles nog maken, strekmetaal, en rubbermat bestellen, verstelbare poten maken..

Volgende week de basis maar ff maken!

Denk dat ik 14 juni m'n pomp en m'n pan mee neem..

En kijken naar de sluices van jullie!

31 mei 2015, 22:23
Profiel

Antwoord met een citaat
Hi Louwrens
Dat ziet er prima uit, het riffel gedeelte is wat meer werk, zorg dat je dat niet te zwaar maakt.
In de 5 inch dredge die ik ooit gebouwd heb, zat een riffel systeem in van 1500 x 600 ieder 100 mm een riffel, hungarian style,
Sucses ermee, dat gaat een mooie sluisbox worden.
Groet
Gerrit

01 jun 2015, 08:05
Profiel

Antwoord met een citaat
hey lourens

als je wil ik heb ook nog een kleine sluice ,ik neem em wel mee kan je ook een sluice gebruiken als je wil

groet ab

01 jun 2015, 13:10
Profiel

Antwoord met een citaat
He ab, ga je een brandweerpomp huren ofzo... genoeg debiet voor meerdere sluices?

01 jun 2015, 14:25
Profiel

Antwoord met een citaat
haha ja neem de brandweer auto mee ,nee gewoon 16ooo liter per uur pomp maar je kan ze gewoon achter elkaar zetten alleen als laatste in de opstelling krijg je al het materiaal van de andere ook door je sluice en als het goed is heeft mark ook een pomp

groet ab

01 jun 2015, 16:57
Profiel

Antwoord met een citaat
Hi Diggers
Neem alleen een pan en schep mee en een hoop goede zin.
Groet
Gerrit

01 jun 2015, 17:15
Profiel

Antwoord met een citaat
haha je kan toch niet met een sluice werken in nl zonder pomp? of.. stroomt het water daar zo hard bij lexmond :07

ik neem in mn pan mee en schep/pomp mee.. ben nog opzoek naar een grotere pan.. iemand nog 1 te koop? anders bestel ik laters es 1 bij goudzoekendoejezo...

groet louwrens

01 jun 2015, 19:37
Profiel

Antwoord met een citaat
ab-key schreef:
hey lourens

als je wil ik heb ook nog een kleine sluice ,ik neem em wel mee kan je ook een sluice gebruiken als je wil

groet ab

wel top aangeboden! als je daar sluicen kan.. zonder pomp vind ik het een top aanbod :10

01 jun 2015, 19:38
Profiel

Antwoord met een citaat
Hallo, Louwrens ik heb wel een grote pan liggen mag je wel gebruiken 14 juni. je kwam toch uit Dokkum ik woon in oldeholtpade ligt aan de a32 mag hem voor mij zo op pikken geen probleem.
Mvg, Koen

01 jun 2015, 22:40
Profiel

Antwoord met een citaat
noed schreef:
Hallo, Louwrens ik heb wel een grote pan liggen mag je wel gebruiken 14 juni. je kwam toch uit Dokkum ik woon in oldeholtpade ligt aan de a32 mag hem voor mij zo op pikken geen probleem.
Mvg, Koen

leuk! haal ik die zondag morgen wel even op! stuur je je adres ff via pb.. of mag hier ook.. ik ben niet voor 9enen bij je hoor...

groet louwrens

02 jun 2015, 16:36
Profiel

Antwoord met een citaat
Hallo, louwrens
Hoofdweg 100
8474cj
Oldeholdpade
0622607675
Dit is mijn adres en mijn tel nummer ik ben er wel als ik verder niets heb wil ik misschien ook nog wel met je mee.

Gr, Koen

03 jun 2015, 00:08
Profiel

Antwoord met een citaat
Top dan zijn we met 7! We hebben wel een topic switch gemaakt... of gaan we de 14e naar zwitserland?! :07

03 jun 2015, 08:33
Profiel

Antwoord met een citaat
noed schreef:
Hallo, louwrens
Hoofdweg 100
8474cj
Oldeholdpade
0622607675
Dit is mijn adres en mijn tel nummer ik ben er wel als ik verder niets heb wil ik misschien ook nog wel met je mee.

Gr, Koen

hej dat is prima! pik ik je wel op.. :07
zo als ik al zij... ik ga niet te vroeg van huis.. denk dat ik 8.30 vertrek..

groet louwrens

03 jun 2015, 18:48
Profiel

Antwoord met een citaat
nuggeteer schreef:
Top dan zijn we met 7! We hebben wel een topic switch gemaakt... of gaan we de 14e naar zwitserland?! :07

haha is ook een optie regel jij ff wat met mn baas :09

03 jun 2015, 18:50
Profiel

Antwoord met een citaat
zo weer een update...

stel het maken van de sluice nog even uit tot ik de mat binnen heb.

ben nu wel bezig met een ontwerp voor de verstelbare poten.

en zit ook nog met de riffle's wat is de beste vorm... dit blijft een moeilijke vraag...

heb al veel op youtube gekeken... goldhog heeft er ook leuke filmpjes over gemaakt... allemaal leuk...

wat ik veel zie is dat de eerst 2 of 3 in een hoek staan van 45 graden en dan komen er een paar hungarian riffles achter aan...

denk dat ik gerrit zn advies aanhoud om de 10 cm een riffle.. nu de vorm nog :06

groet louwrens

04 jun 2015, 22:39
Profiel

Antwoord met een citaat
Hi Louwrens
Hier een voorbeeld hoe je je riffels zou kunnen maken, http://www.treasurenet.com/forums/gold- ... cings.html
Op foto 5 en 6 kan je het goed zien, in de topic staan ook maten.
Groet
Gerrit

05 jun 2015, 08:32
Profiel

Antwoord met een citaat
Hi Louwrens,

He vorig jaar mijn eerste sluicebox gebouwd en die ziet er precies zo uit als jouw ontwerp, alleen wat korter. Ik vroeg me af of je de sluice echt op poten wilt zetten of wil je de sluice kunnen stellen zodat hij horizontaal ligt? Ik ben voor de laatste optie gegaan en heb voor het simpelste ontwerp gekozen. Een hoek profiel ingefreesd met vleugelmoer er door.
Het werkt prima :10

Bijlage:
sluice.jpg

Bijlage:
poot.jpg

Wat betreft de riffles heeft volgens mij iedereen zijn eigen voorkeur. Waar het uiteindelijk om gaat is de wervelstroom achter de riffle. Uiteindelijk zal op elk grensvlak tussen stromend en stilstaand water een wervel ontstaan, dus zelfs een verticaal schot zou het al doen. Belangrijk is om een maximale wervel te creëren met minimale stroming snelheid verlies.

Met betrekking tot de afstand van de riffles: Hoe dichter je riffles op elkaar staan, hoe steiler de box moet aflopen om de gewenste stroomsnelheid in je hele sluice te houden. Of de rivier moet sneller stromen.

In mijn sluice heb ik bewust verschillende afstanden gekozen om een testje te doen. Ik zag al snel dat het op afstanden onder de 8cm de riffles vol liepen :lo

Zowel de vorm en de afstand kunnen situatie/persoon afhankelijk zijn. De voorbeelden die Gerrit geeft komen uit een sluice die al veel is getest in het veld. Hij zal ongetwijfeld hebben gezorgd dat deze onder alle omstandigheden goed werkt. Een kopie maken zal ongetwijfeld een goed resultaat geven.

Chris

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

05 jun 2015, 09:26
Profiel

Antwoord met een citaat
krokdundee schreef:
Hi Louwrens
Hier een voorbeeld hoe je je riffels zou kunnen maken, http://www.treasurenet.com/forums/gold- ... cings.html
Op foto 5 en 6 kan je het goed zien, in de topic staan ook maten.
Groet
Gerrit

bedankt gerrit!

06 jun 2015, 07:52
Profiel

Antwoord met een citaat
nuggeteer schreef:
Hi Louwrens,

He vorig jaar mijn eerste sluicebox gebouwd en die ziet er precies zo uit als jouw ontwerp, alleen wat korter. Ik vroeg me af of je de sluice echt op poten wilt zetten of wil je de sluice kunnen stellen zodat hij horizontaal ligt? Ik ben voor de laatste optie gegaan en heb voor het simpelste ontwerp gekozen. Een hoek profiel ingefreesd met vleugelmoer er door.
Het werkt prima :10

Bijlage:
sluice.jpg

Bijlage:
poot.jpg

Wat betreft de riffles heeft volgens mij iedereen zijn eigen voorkeur. Waar het uiteindelijk om gaat is de wervelstroom achter de riffle. Uiteindelijk zal op elk grensvlak tussen stromend en stilstaand water een wervel ontstaan, dus zelfs een verticaal schot zou het al doen. Belangrijk is om een maximale wervel te creëren met minimale stroming snelheid verlies.

Met betrekking tot de afstand van de riffles: Hoe dichter je riffles op elkaar staan, hoe steiler de box moet aflopen om de gewenste stroomsnelheid in je hele sluice te houden. Of de rivier moet sneller stromen.

In mijn sluice heb ik bewust verschillende afstanden gekozen om een testje te doen. Ik zag al snel dat het op afstanden onder de 8cm de riffles vol liepen :lo

Zowel de vorm en de afstand kunnen situatie/persoon afhankelijk zijn. De voorbeelden die Gerrit geeft komen uit een sluice die al veel is getest in het veld. Hij zal ongetwijfeld hebben gezorgd dat deze onder alle omstandigheden goed werkt. Een kopie maken zal ongetwijfeld een goed resultaat geven.

Chris

ziet er goed uit!

er staan veel filmpjes over riffles op internet maar heel vaak staan er geen maten bij...

ik maak op elke hoek van mij sluice een verstelbare poot... kan supper veel tijd schelen
heb het idee van goldhog https://www.youtube.com/watch?v=Lwb-LfDw2pI
jou idee is ook leuk! zo kan je de sluice mooi achter een paar stenen haken!

groet louwrens

06 jun 2015, 07:59
Profiel

Antwoord met een citaat
zo het ontwerp is naar de metaalbewerker...

net de rubbermat van toni ff getest, hij werkt perfect!

heb de mat in mijn oude sluice gelegd, zonder strekmetaal en riffels.

met de tuinslang een waterstroom er over heen, en had nog wat materiaal van zondag, dat in het stroompje gegooit...

en wat ik toen zag was top! het zwaardere spul bleef liggen (dansen) :07

als er straks strekmetaal en riffles overheen komen blijft het goud mooi op zn plaats... ook met een sterke water stroom!

bedankt gerrit voor de tip... om bij toni een mat te kopen

groet louwrens

18 jun 2015, 19:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende