| Auteur |
Bericht |
|
nuggeteer
Geregistreerd: 23 feb 2015, 21:44 Berichten: 294 Woonplaats: Leerdam
|
 Re: goud zoeken in zwitserland
Hi Louwrens, Mooi dat het goed werkt  ben erg benieuwd... heb je een detail fotootje van de mat? Weet je wat voor materiaal de strekmetaal is? chris
_________________ There's gold in them thar hills and rivers!!!
|
| 18 jun 2015, 20:57 |
|
 |
|
louwrens
|
strekmataal is van aluminum als ik het zo bekijk... maak morgen wel ff wat foto's...
|
| 18 jun 2015, 23:07 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Diggers Gaat de goede kant uit met je sluisbox zo te horen. Maakt niet uit, van welk materiaal je ribbestrek gemaakt is, aluminium is prima, lekker licht. Hoe bevalt de mat je ? Sucses verder. Groet Gerrit
|
| 19 jun 2015, 07:38 |
|
 |
|
louwrens
|
krokdundee schreef: Hi Diggers Gaat de goede kant uit met je sluisbox zo te horen. Maakt niet uit, van welk materiaal je ribbestrek gemaakt is, aluminium is prima, lekker licht. Hoe bevalt de mat je ? Sucses verder. Groet Gerrit hej gerrit! ja de mat ziet er goed uit  hij moet ook werken.. ze verkopen maar 2 soorten, die voor in de sluice en de kleinere soort voor in het begin van de sluice...
|
| 19 jun 2015, 17:13 |
|
 |
|
louwrens
|
nuggeteer schreef: Hi Louwrens, Mooi dat het goed werkt  ben erg benieuwd... heb je een detail fotootje van de mat? Weet je wat voor materiaal de strekmetaal is? chris
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 19 jun 2015, 17:14 |
|
 |
|
louwrens
|
hier ff wat foto's... ik heb dus een ander stuk strekmetaal besteld... die ijzeren gebruikte ik eerst.. ga nu voor een beetje bredere maas... geld zelfde voor dit strekmetaal... als ze het verkopen zal het wel goed werken... lijkt mij... 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 19 jun 2015, 17:16 |
|
 |
|
krokdundee
|
Hi Louwrens Je kan op de foto's goed zien, dat het strekmetaal een belangrijke rol speeld in de sluisbox. Dat gaat een goede sluisbox worden. Sucses en groet Gerrit
|
| 20 jun 2015, 10:01 |
|
 |
|
louwrens
|
poeh... bezig om dit formulier in te vullen.. de helft begrijp ik maar de rest.. http://www.minieredoro.it/modulo%20racc ... emonte.pdfmorgen de vriend van mijn nicht maar ff vragen die is italiaans... 
|
| 20 jun 2015, 21:35 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
altijd leuk zo vriend van je nicht
succes man
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 20 jun 2015, 21:59 |
|
 |
|
nuggeteer
|
He Louwrens, Je maakt er wel echt werk van Bedankt voor de foto's, zien er goed uit. Zit er over te denken om nog een bestellinkje bij tony te plaatsen. Dat strekmetaal ziet er nogal aanlokkelijk uit  Wat was je nou in totaal aan verzendkosten kwijt? Heb zelf net op MP een benzinepompje gekocht, GWP8030 a 60m3 per uur  Dus de volgende keer dat we een NL prospectorsdag organiseren kun je je sluice gerust meenemen 
|
| 20 jun 2015, 22:24 |
|
 |
|
louwrens
|
haha... ja als ik iets doe doe ik het meetal met volle inzet...
uhm was dus 10 euro kwijt.. maar toni had het er over dat hij het zn klant mee gaf.. dat scheelde de btw...
er zal dus normaal nog 21% btw overheenkomen?? weet het zo ook niet...
die mat komt binnenkort binnen bij mij...
groet louwrens
|
| 20 jun 2015, 22:29 |
|
 |
|
louwrens
|
das wel vet zo'n pomp.. de sluice van mij maak ik op verstelbare poten.. dus kan ik uhm vrij snel achter de jouwe zetten.. of zelf er een pomp achter hangen...
|
| 20 jun 2015, 22:31 |
|
 |
|
nuggeteer
|
60 kub is veel te veel voor mijn sluisje, dus kan wel een paar andere mensen van water voorzien. Moet eerst zuig en pers slangen gaan zoeken. 3" is wel erg groot  , ga de pomp denk ik op poten zetten zodat hij in het water kan staan. Dan hoeft de zuigslang niet zo lang te zijn. Voor de persslang zoek ik 10m +/- 80mm doorsnede brandslang. Het is misschien allemaal een beetje overkill, maargoed... ben ik weer even van de straat Zitten je poten al onder je sluice? Nadat ik Ab heb bezig gezien aan de lek heb ik besloten mijn sluice ook op poten te zetten. Ben al een tijdje aan het stoeien hoe dat zou moeten. Uiteindelijk kwam ik op het idee om een kaveltje luifel/voortentstokken van marktplaats te halen. Voor €20 heb je al een setje van 3 verstelbare poten en 5 verstelbare liggers. Voor dat geld kan ik niks beters verzinnen 
|
| 21 jun 2015, 10:02 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
nuggeteer schreef: 60 kub is veel te veel voor mijn sluisje, dus kan wel een paar andere mensen van water voorzien. Moet eerst zuig en pers slangen gaan zoeken. 3" is wel erg groot  , ga de pomp denk ik op poten zetten zodat hij in het water kan staan. Dan hoeft de zuigslang niet zo lang te zijn. Voor de persslang zoek ik 10m +/- 80mm doorsnede brandslang. Het is misschien allemaal een beetje overkill, maargoed... ben ik weer even van de straat Zitten je poten al onder je sluice? Nadat ik Ab heb bezig gezien aan de lek heb ik besloten mijn sluice ook op poten te zetten. Ben al een tijdje aan het stoeien hoe dat zou moeten. Uiteindelijk kwam ik op het idee om een kaveltje luifel/voortentstokken van marktplaats te halen. Voor €20 heb je al een setje van 3 verstelbare poten en 5 verstelbare liggers. Voor dat geld kan ik niks beters verzinnen  ]60 kub is veel te veel ha nuggeteer pomp en zuig in 1 keer de rivier leeg 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 21 jun 2015, 11:26 |
|
 |
|
louwrens
|
er zijn allerlei manieren om een sluice op poten te zetten... ik vind dit zelf de makkelijkste verstelbare, en de lichtste.. https://www.youtube.com/watch?v=Lwb-LfDw2pIap heeft de poten ook op deze manier gemaakt.. met een beetje laswerk ist zo klaar, ik maak die van mij deze week... groet louwrens
|
| 21 jun 2015, 14:07 |
|
 |
|
ab-key
Geregistreerd: 25 jan 2015, 13:51 Berichten: 341 Woonplaats: den helder
|
hey louwrens
als je de moer er op gaat lassen dan moet je de bout er uit laten toen ik ze had gemaakt had ik de bout er in gelaten omdat ik dacht dat de moer zou vervormen door het lassen maar na het lassen kreeg ik de moer er niet meer uit en proberende ze met kracht er uit te draaien en ze braken toen af dus lassen zonder bout er in maar je moet wel eerst een tap set er door halen voor dat de bout dus past
groet ab
|
| 21 jun 2015, 20:22 |
|
 |
|
louwrens
|
bedankt voor de tip!
mijn kameraad gaat het doen...
ab je pakje gaat morgen op de post...
|
| 21 jun 2015, 21:15 |
|
 |
|
ab-key
|
eerste je naam vol uit 2de waar geboren en jaar 3de land waar je woont 4de adres woonplaats 5de tele 6de email links onder hantekening voor dat je de wet gelezen hebt ,rechts onder hantekening ook moet je kopie van je paspoort er bij doen groet ab
|
| 21 jun 2015, 21:18 |
|
 |
|
ab-key
|
louwrens je pakje gaat morgen op de post... ab
|
| 21 jun 2015, 21:21 |
|
 |
|
nuggeteer
|
Tja... nu maak je weer aan het twijfelen... Het is idd niet zo veel werk. Koker, gat er in moer erop, zijlippen er aan en klaar. wat gebruik je voor materiaal? Staal, koker 25x25x2,5 voor de klem met buis 20x2 erin?
|
| 21 jun 2015, 21:23 |
|
 |
|
louwrens
|
ab-key schreef: eerste je naam vol uit 2de waar geboren en jaar 3de land waar je woont 4de adres woonplaats 5de tele 6de email links onder hantekening voor dat je de wet gelezen hebt ,rechts onder hantekening ook moet je kopie van je paspoort er bij doen groet ab  hij is inmiddels ingevuld en gaat morgen op de post...
|
| 21 jun 2015, 21:27 |
|
 |
|
louwrens
|
de koker is 20mm bij 20mm staal is 2mm dik... daar komen nog 2 stukjes strip aan vast van 20mm bij 20mm
ik gebruik stukken cv buis van 50 cm en 15mm doorsnee als poot, deze cv buis in geen 50 cm op de foto..
m8 moer en stuk draad m8 met vleugelmoer als borg
groet louwrens
|
| 21 jun 2015, 21:35 |
|
 |
|
nuggeteer
|
Thanks voor de duidelijke foto's... ik ben om  . dit is nog makkelijker 
|
| 21 jun 2015, 21:50 |
|
 |
|
louwrens
|
zoals ab zegt... door dat de moer heet wordt moet hij wel opnieuw getapt worden.. en als je deze kokers aan een aluminium sluice vast maakt... moet je wel bouten gebruiken met een platte kop anders willen de riffles niet meer op hun plaats... maar dat wordt ook uitgelegd in het filmpje van goldhog succes er mee.. ik ga ze deze week maken, hopen dat eind deze week mijn sluice binnenkomt... kan ik dan gaan bouwen groet louwrens
|
| 21 jun 2015, 21:58 |
|
 |
|
louwrens
|
hallo goudzoekers
ik en mijn vrouw hebben vanavond ff voor de campings gezeten...
ik denk dat we naar cannobio gaan... aan het lago maggiore.
zou er in cannobio valley ook goud te vinden zijn?
en zouden de melezza en de maggia rond de plaats tegna ook goud bevatten?(zwitserland)
dit is namelijk in de buurt van cannobio
groet louwrens
|
| 24 jun 2015, 22:55 |
|
|