|
|
Het is nu 04 maart 2026, 11:02
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
Oord z.j. 1614 Anna van Marck, Thorn.
| Auteur |
Bericht |
|
Stefke1956
Geregistreerd: 14 dec 2013, 16:15 Berichten: 1424 Woonplaats: Noord Brabant
|
 Oord z.j. 1614 Anna van Marck, Thorn.
Materiaal:koper Afmeting: 23.85 m Gewicht:2.23 gram Beschrijving van het voorwerp:Wie kan mij vertellen welk muntje dit is,de maat 23.85 mm is niet het geheel daar er stukjes af zijn. Ben zeer benieuwd en eventuele periode zeer welkom,alvast dank voor het mee denken 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Begonnen met de Ace 150,toen de Euro Ace,en nu Zoek ik met een Garrett AT Pro en Pro Pinpointer en waadschep/pak voor het zwemmen:)
|
| 25 jun 2015, 17:16 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 Re: Munt voor DTM
Oord Albrecht en Isabella Ik kijk deze nog na. Lijkt op een uit Roermond.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 25 jun 2015, 17:41 |
|
 |
|
Stefke1956
|
 wacht rustig af hier 
_________________ Begonnen met de Ace 150,toen de Euro Ace,en nu Zoek ik met een Garrett AT Pro en Pro Pinpointer en waadschep/pak voor het zwemmen:)
|
| 25 jun 2015, 17:49 |
|
 |
|
Tegelmenke
Geregistreerd: 02 nov 2013, 12:41 Berichten: 791 Woonplaats: Limboland
|
THO.5: liard (oord).(Wolters plaat VII nr.8)
VOORZIJDE: Gekroond wapenschild met meerdere kwartieren, hartschild met drie lelies.
TEKST: ANNA.DEI.G.ABBA.IN.TH:C.D.M (of variant). Dit is voluit: Anna Dei gratia abdis in Thorn (c d m), en betekent: Anna bij de gratie Gods abdis in Thorn (c d m ?).
KEERZIJDE: Een scheef geplaatst kruis met hierop een gekroond wapenschildje met daarin een klauwende leeuw naar links achter kantelen. Aan weerszijden van het wapenschildje het jaartal 1614, rozetten of niets.
TEKST: SIT.NOMEN.DOMINI.BENEDICT (of variant). Dit is voluit: Sit nomen Domini benedictum, en betekent: de naam des Heere zij geprezen.
( zie bij jouw links een kleine rozet )
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Zoek met Garret Euro Ace en AT pro
|
| 26 jun 2015, 12:26 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Tegelmenke schreef: THO.5: liard (oord).(Wolters plaat VII nr.8)
VOORZIJDE: Gekroond wapenschild met meerdere kwartieren, hartschild met drie lelies.
TEKST: ANNA.DEI.G.ABBA.IN.TH:C.D.M (of variant). Dit is voluit: Anna Dei gratia abdis in Thorn (c d m), en betekent: Anna bij de gratie Gods abdis in Thorn (c d m ?).
KEERZIJDE: Een scheef geplaatst kruis met hierop een gekroond wapenschildje met daarin een klauwende leeuw naar links achter kantelen. Aan weerszijden van het wapenschildje het jaartal 1614, rozetten of niets.
TEKST: SIT.NOMEN.DOMINI.BENEDICT (of variant). Dit is voluit: Sit nomen Domini benedictum, en betekent: de naam des Heere zij geprezen.
( zie bij jouw links een kleine rozet ) Volledig mee eens.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 26 jun 2015, 20:30 |
|
 |
|
Stefke1956
|
 Re: Oord z.j. 1614 Anna van Marck, Thorn.
|
| 26 jun 2015, 23:41 |
|
 |
|
Tegelmenke
Geregistreerd: 02 nov 2013, 12:41 Berichten: 791 Woonplaats: Limboland
|
zeg maar gewoon JAN Maar het is leuk om te zien dat ze tot in Brabant gevonden worden.Ik heb er zelf 2 mogen vinden, Thorn is hier 6 km vandaan en is het witte stadje ( voor de toeristen ). Roermond ligt ook op de zelfde afstand van hier.
_________________ Zoek met Garret Euro Ace en AT pro
|
| 27 jun 2015, 10:08 |
|
 |
|
speerpunt
|
Muntjes van Thorn zijn Groet Rob
|
| 27 jun 2015, 11:40 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Zeker Rob ben er ook liefhebber van,woon er net zo als Jan vlakbij,voor mij een 3.5 km heb er al een stuk of 5 mooie van mogen vinden, Stevensweert,is ook een liefhebber van mij,maar Roermond ook, ik sta er gewoon van te kijken dat ik in 40 jaar hier zoeken nog geen zilveren van heb gevonden mvg Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 27 jun 2015, 13:23 |
|
 |
|
Stefke1956
|
oke dan Jan,dank voor de DTM. En aangenaam via deze virtuele weg. Ja mooi he Rob Groet Stef
|
| 27 jun 2015, 15:27 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|