|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 14:50
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Van twee bijna onleesbare duiten naar ene prachtige..Stad Utrecht 1786
| Auteur |
Bericht |
|
apple1981
|
 Van twee bijna onleesbare duiten naar ene prachtige..Stad Utrecht 1786
Allereerst moet ik ff zeggen dat iedereen zelf moet weten wat ie met aan elkaar gekoekte muntjes doet. Sommige zoekers vinden het mooier aan elkaar maar denk dat als je risico neemt er soms nog veel mooiers onderweg haalt. Maar goed dat is persoonlijk. Het is iig natuurlijk niet zonder risico. Maar goed, Ik heb een keer twee duiten aan elkaar geplakt gevonden. Aan een kant was zo goed als niets te zien maar aan de andere kant was nog wel een wapenschild achtig iets te zien. Ik heb ze toen in alufolie gedaan met soda en heet water. Na een halve zak soda in 20 keer verversen ofzo kreeg ik ze na een dag of vijf los van elkaar. Ik was erg verbaasd om te zien dat aan de binnenkant nog een prachtig leesbaar stad Utrecht 1786 stond. Het koper was nog wat zichtbaar dus heb ik met wat brasso gepoetst en het is nu mijn mooiste duit tot nu toe.  ik wou hem toch nog graag even delen met allen. Had hem nooit geplaatst omdat de dtm niet meer moeilijk was voor me  hier paar foto's. Grtn Apple
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 03 aug 2015, 21:09 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 Re: Van twee bijna onleesbare duiten naar ene prachtige..Stad Utrecht 1786
Mooi losgekomen. En wat stond er op de tweede duit ? 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 03 aug 2015, 21:14 |
|
 |
|
apple1981
|
De tweede duit was niets meer op te zien helaas. Die zal vast het zachts en rotste zijn geweest. Denk dat die kant door het weken afgebrokkelt is of al wat vergaan was ofzo.  heb em nog wel ergens tussen de onleesbaren liggen maar ja voor een reden lol. Maar trouwens mijn duitje glimt mooier en heeft meer karakter lol  lol zie nu wen andere topduit had geen idee dat die duiten nog veel gaver uit de grond kwamen dan de mijne. Maar voor mij, ik ben er nog steeds dolblij mee.
|
| 03 aug 2015, 21:17 |
|
 |
|
Casagrande
|
Prachtige kwaliteit, alsof hij gisteren is geslagen.
Groet, Martin
|
| 05 aug 2015, 10:56 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|