|
|
Het is nu 04 maart 2026, 15:32
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Vegeta
|
 Dag mensen
Hallo allemaal!
Mijn naam is Thomas, ik ben 28 jaar oud en woon in Oss. Hieronder een verhaaltje over mijn detectorverleden en meteen een vraag aan jullie (ik weet niet goed waar ik de vraag anders moet stellen)!
Hallo allemaal!
Ik heb jaren terug een Fisher F2 gehad en er redelijk wat uurtjes mee gemaakt. Hierbij zocht ik vooral op akkers en ik heb daar zeer veel duiten en centen gevonden (en gespen etc.). Helaas heb ik deze detector tijden terug verkocht i.v.m. de winterperiode.
Nu wil ik de hobby weer oppakken (slim na de 'lekker-weer' periode *zucht*) en heb ik geen idee wat voor metaaldetector ik moet nemen.
Ik wil graag op akkers en dergelijke zoeken en volgens de bodemkaart van Nederland woon ik in voornamelijk zandgebied. Ik wil niet zoeken op het strand of naar modern geld. Mijn voorkeur gaat uit naar het zoeken naar oude munten en oude voorwerpen (van alles van voor de oorlog bij wijzen van; lekker breed).
Ik weet niet of ik geschikt ben voor het zoeken met een analoge detector. Lijkt mij lastig en weet niet of dit echt voordelen heeft t.o.v. een digitale detector. De F2 is mij altijd erg bevallen en daarom denk ik dat digitaal mij beter ligt (misschien ook gemak en mindere leercurve).
Ik heb er geen problemen mee een occasion aan te schaffen (100% werkend en liefst garantie), dus dat is geen afweging die ik hoef te maken.
Ik neem aan dat ik, gezien mijn doel, een detector nodig heb met een hogere zoek frequentie zoals 17kHz? De F2 was een allrounder met 7kHz, maar ik zoek niet specifiek naar militaria, dus de lagere frequentie is van minder belang voor mij.
Mijn budget ligt tot ongeveer de €400,-.
Ik ben benieuwd naar wat jullie, ervaren zoekers, mij kunnen aanraden of mij op kunnen wijzen!
Alvast bedankt voor de reacties; deze worden gewaardeerd!
Groeten, Vegeta
|
| 19 aug 2015, 13:53 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11239 Woonplaats: Maastricht
|
 Re: Dag mensen
Hallo Vegeta, DBZ fan? Analoog of digitaal maakt wat mij betreft niet echt veel uit, het komt bij beide aan op het (geluidssignaal). Met jou budget voor een beginner moet dat zeker geen probleem zijn. Veel succes ermee! Groeten, Trash
|
| 19 aug 2015, 20:28 |
|
 |
|
dannyR
|
welkom op het forum 
|
| 19 aug 2015, 21:22 |
|
 |
|
eeric72
|
welkom op bodemvondsten Thomas 
|
| 19 aug 2015, 21:23 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 19 aug 2015, 22:09 |
|
 |
|
the viking
|
Beste thomas , welkom op bvw. maak eens een afspraak bij detectorplaza = in uden . daar hebben ze diverse 2 de hansjes( zie website ) en je wordt er zeer goed geholpen en tevens garantie.mvg henrie
_________________ Ik zoek met een XP Deus
|
| 20 aug 2015, 07:01 |
|
 |
|
Vegeta
|
Trash schreef: Hallo Vegeta, DBZ fan? Analoog of digitaal maakt wat mij betreft niet echt veel uit, het komt bij beide aan op het (geluidssignaal). Met jou budget voor een beginner moet dat zeker geen probleem zijn. Veel succes ermee! Groeten, Trash Hahaha ja! Vroeger zeker, al jaren niet gekeken, maar vond het inderdaad supervet. Daar komt de naam inderdaad vandaan 
|
| 20 aug 2015, 10:47 |
|
 |
|
Vegeta
|
the viking schreef: Beste thomas , welkom op bvw. maak eens een afspraak bij detectorplaza = in uden . daar hebben ze diverse 2 de hansjes( zie website ) en je wordt er zeer goed geholpen en tevens garantie.mvg henrie Bedankt Hennie! Klinkt goed! Wellicht dat ik daar vandaag al langs ga.. Sta namelijk te popelen weer te beginnen! Zeker met een betere dan de F2 wat toch redelijk speelgoed is in vergelijking met spul van €650 nieuwprijs. Zelf ervaring bij deze handelaar? Vegeta
|
| 20 aug 2015, 10:50 |
|
 |
|
Suzi
|
Ik wel  Detector plaza heeft onlangs ook een vestiging in Amsterdam...mijn hometown. Mijn man had een vrij oude pinpointer die ook nog stuk was van garret en kon deze omruilen voor een nieuw exemplaar (de allernieuwste) en hoefde maar een beetje bij te betalen  Als er wat mankeert aan de aangekochte waar dan krijg je top service. Ik ben reuze tevreden met Detector Plaza
|
| 20 aug 2015, 16:50 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
Welkom Vegeta en succes met je zoektocht naar een nieuwe M.D
Voor ons is Vegeta een Yoegouslavische kruidenmix die heerlijk is over salades.
Groetjes, Henk
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 20 aug 2015, 21:40 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3619 Woonplaats: Breda
|
Welkom!