|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:16
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11536 Woonplaats: Midden Nederland
|
 Duitje onbekend
Diameter: 2,1 mm. Gewicht (massa): 1,86 gram Metaal: Koper Bijvondsten: op deze locatie vooral kopergeld vanaf eerste helft 16-e eeuw en koninkrijksmuntjes. Duitje in slechte conditie, gevonden eind September 2015. Ik kan er kop nog staart aan ontdekken, heb me er nu waarschijnlijk op blindgestaard Graag hulp bij DT. Alvast hartelijke dank en met vriendelijke groet, Jan Ooms
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 05 okt 2015, 12:26 |
|
 |
|
Mara
Geregistreerd: 28 jan 2014, 22:58 Berichten: 1541 Woonplaats: West-Brabant
|
 Re: Duitje onbekend
Leuk, zo'n raadsel. Ik ben nog niet zo lang bezig (dus ik zit er regelmatig compleet naast), maar wil best een poging wagen. Denk een stokkenkruis te zien en de letters HO. Vroege Hollandse duit misschien? Of Thorn gezien de HO?
|
| 05 okt 2015, 12:39 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
Thanks Mara Hier nog een paar fotootjes met ander licht Groetjes, Jan
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 05 okt 2015, 18:52 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
Volgens mij een Hollandia Je ziet nog vaag OM DO en de omlijning van de tuin. Op de keerzijde de rozet en een deel van de tulpenkrans. Vaag de letter O
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 06 okt 2015, 19:04 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
Bedankt Speyte, mooi gespot Ik heb er blijkbaar nog geen goed oog voor, want ik had er onlangs al zo een, maar dan z.j. Groeten, Jan
|
| 06 okt 2015, 19:16 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|