|
|
Het is nu 03 jun 2026, 16:28
|
| Auteur |
Bericht |
|
uitgezocht
|
 BEDANKT
Ik ben hier slechts een lezer,al heel lang. Ben niet zo'n forumgebruiker. Heb de account ook slechts aangemaakt voor eenmalig bericht. Account mag ook weer verwijderd worden.
Waar slaat dit bedankt op: Op al die knuppels die ongevraagd op een ander zijn terrrein/akker aan de gang gaan. Ik ben de afgelopen twee weken negen keer geweigerd door boeren. Eén boer heeft de afgelopen week 10 keer iemand van zijn land gestuurd: ongevraagd zoeken Een ander: Donderdagavond de mais eraf- Vrijdagmorgen 5 man ongevraagd op zijn grond en gaten zo groot waar je een auto in kan parkeren. Ik kan zo nog wel even doorgaan. Mensen ga zo door en verkloot het lekker voor de mensen die al jaren netjes zoeken en gezocht hebben. Dan weten jullie zeker dat je binnen een paar jaar nergens meer mag zoeken! Ik ben vanmorgen na vijf nee naar huis gegaan en stop er mee. O ja waar dit was. Allemaal in de omgeving van Wijk bij duurstede en Cothen.
|
| 10 okt 2015, 14:14 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28451 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: BEDANKT
Beste Dat zal altijd zo blijven en hier is helaas weinig aan te doen!!!!! Maar je behoeven je hobby niet aan de wilgen te hangen door een paar van die klootzakken die alle wetten aan hun laars lappen gaten dichtmaken ho maar , lege blikken bier gewoon achter laten op het veld bastaarden zijn het gewoonweg Kan me voorstellen dat je hierdoor teleurgesteld bent, maar laat je niet uit het veld slaan , dan winnen zij. mvg Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 10 okt 2015, 15:13 |
|
 |
|
Axel
|
Veel zoekers kampen met hetzelfde probleem.
Zoals Chris aangeeft, laat je zoekplezier niet vergallen en probeer het ergens anders.
_________________ Mvg Axel
|
| 10 okt 2015, 15:21 |
|
 |
|
veteraan
|
Van de week hetzelfde meegemaakt.
Vorig jaar toestemming geregeld op een nieuwe Romeinse akker. De heren in kwestie zien je lopen en stappen er ongevraagd op, je wordt genegeerd, graven grote gaten en als je ze aanspreekt krijg je een grote bek. Van de week ging de mais eraf dus zoeken, maar na een half uurtje kwam de eigenaar met de mededeling het niet meer te willen. Diezelfde gasten waren vorig jaar diverse malen terug geweest en hadden ook maar gelijk het naastgelegen weilandje mee "omgeploegd". Jongens hartelijk bedankt.
Gr, Veteraan
|
| 10 okt 2015, 16:25 |
|
 |
|
bennie
|
Het kwalijke is dat er te veel detectors verkocht worden, iedere pikketrekker schaft zo 1 ding aan om de tijd door te komen zonder de regels te kennen. Er moet per direct een detectorverkoopverbod ( sorry Wilhelm )  komen zodat er niet meer halve zolen bijkomen. Dat wij er lopen als halve zolen is al erg genoeg, maar we maken de gaten wel netjes dicht. Misschien gratis visvergunningen verstrekken dan maar om erger te voorkomen  . Allemaal onzin natuurlijk, mensen die gaten niet dichtmaken hou je altijd en er is weinig tegen te doen. Lekker doorzoeken dan maar
|
| 10 okt 2015, 17:21 |
|
 |
|
Mara
Geregistreerd: 28 jan 2014, 22:58 Berichten: 1542 Woonplaats: West-Brabant
|
Eens en zeer hinderlijk (ook wel eens meegemaakt), maar waarom staat dit alleen bij beginnerstips detectie? Lijken me niet per se beginners die dit doen... Misschien juist niet; als je meer ervaring hebt, ga je je grenzen verleggen en ben je niet meer tevreden met een kale duit van een platgelopen akker? Hopelijk vind je weer leuke akkers en krijg je het plezier weer terug in het zoeken.
|
| 10 okt 2015, 20:25 |
|
 |
|
gertimmerzeel
Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03 Berichten: 4095 Woonplaats: Breukelen
|
Wordt een plaag al die detectors. Had vanmiddag ook 6 illgalen op een akker waar ze de eiigenaar niet van wisten,  triest, ga maar weer rustiger plekjes zoeken.....zolang het nog kan want veel boeren worden dit wel zat!
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
|
| 10 okt 2015, 23:04 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Helaas moet ik mij aansluiten bij de vorige sprekers in deze topic, meer wil ik er niet over kwijt.. Adri Pieck
|
| 11 okt 2015, 00:38 |
|
 |
|
Misfit
|
Ach, bij Wijk bij Duurstede heerste toch al een zoekverbod 
|
| 11 okt 2015, 08:57 |
|
 |
|
Misfit
|
gertimmerzeel schreef: Had vanmiddag ook 6 illegalen op een akker En die illegalen er ook nog bij... waar is Geert Wilders als je 'm nodig hebt 
|
| 11 okt 2015, 09:00 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ja dat doen ze al jaren
en dat blijven ze ook doen
dit bericht lezen ze niet hoor
zitten ook niet op een forum
maar bedankt
en verder veel succes
gr de ed
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 11 okt 2015, 09:38 |
|
 |
|
ace
|
Wat je zegt klopt, maar zoals de Edd al zegt is dit al lang zo en doe je er niets tegen. Ook hier weer precies het zelfde. Een paar akkers zijn leeg welke binnen een kringetje gelden als "geheime akkers". Laat me niet lachen want iedereen kent ze. Maar iedereen zoekt er zonder toestemming want er zijn er maar twee met toestemming waaronder ik. Ondertussen krijg ik de eigenaar goed kwaad op me af. Gelukkig mag ik er nog zoeken maar ik heb wel moeten lullen als brugman want hij was echt flink pissed.
Ik loop hierdoor vooral aan tegen een persoonlijke tweestrijd. Waarom zou ik nog moeite doen om toestemming te regelen terwijl in de tijd dat ik toestemmingen regel vele anderen zonder toestemming de akker toch al leeg gezocht hebben? Om zelfs wel met toestemming te kunnen blijven zoeken? Zoals je hier leest gaan de boeren zo over de emmer dat jouw toestemming vanzelf ook einde verhaal wordt. Ondertussen lijk ik wel de enige sukkel die dat nog wel doet. Ik denk er steeds serieuzer over om ook die moeite niet eens meer te doen. Je kunt bijna niet anders meer.
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 11 okt 2015, 13:25 |
|
 |
|
Mat
|
de ed schreef: ja dat doen ze al jaren
en dat blijven ze ook doen
dit bericht lezen ze niet hoor
zitten ook niet op een forum
maar bedankt
en verder veel succes
gr de ed Klopt niet helemaal Ed, ze zitten wel degelijk op de forums, want ze weten wel de akkers te vinden, zelfs uit Noord Holland spot je hier in het zuiden. Vragen gewoon aan je waar de vila exact ligt, dus die info halen ze uit de forums. Vraag je, zit jij ook op een forum, zeggen ze altijd nee. Dan vraag ik mij af, hoe ze aan die info komen. gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 11 okt 2015, 13:39 |
|
 |
|
ace
|
Mat schreef: Vragen gewoon aan je waar de vila exact ligt, dus die info halen ze uit de forums. Vraag je, zit jij ook op een forum, zeggen ze altijd nee. Dan vraag ik mij af, hoe ze aan die info komen. gr Mat PDF's op het internet misschien? Archeologische rapportjes? Nieuwsberichten? Heb jij ooit de exacte lokatie van die villa op een forum vermeldt Mat? Ik kan het me niet herinneren. Ik ga er niet zoeken maar ik weet ook exact waar die villa ligt, en dat komt niet van een forum. Er leiden meer wegen naar rome(inse villa's). 
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 11 okt 2015, 14:01 |
|
 |
|
ace
|
uitgezocht schreef: Mensen ga zo door en verkloot het lekker voor de mensen die al jaren netjes zoeken en gezocht hebben. Dan weten jullie zeker dat je binnen een paar jaar nergens meer mag zoeken! Wil jij er nog wel zoeken dan? Denk jij nog veel te vinden? Als er toch al flink gezocht is door tientallen mensen in enkele dagen?
_________________ gr Ace
|
| 11 okt 2015, 14:03 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
Daarom bestaan er detectorclubs. Dit is in engeland natuurlijk veel beter geregeld. Controle is daar ook veel scherper. Maar er verandert hier toch niets. Kwestie van tijd en je kan nergens meer zoeken. Klaar hobby. Dus begin maar met het zoeken van een nieuwe. Dit is nu eenmaal de wereld en het gaat er niet beter op worden jongens.
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 11 okt 2015, 14:11 |
|
 |
|
Mat
|
ace schreef: Mat schreef: Vragen gewoon aan je waar de vila exact ligt, dus die info halen ze uit de forums. Vraag je, zit jij ook op een forum, zeggen ze altijd nee. Dan vraag ik mij af, hoe ze aan die info komen. gr Mat PDF's op het internet misschien? Archeologische rapportjes? Nieuwsberichten? Heb jij ooit de exacte lokatie van die villa op een forum vermeldt Mat? Ik kan het me niet herinneren. Ik ga er niet zoeken maar ik weet ook exact waar die villa ligt, en dat komt niet van een forum. Er leiden meer wegen naar rome(inse villa's).  Dat is bekend, want daar is alles al uit de grond gehaald, maar heb het meer over de akkers waar wel wat gevonden is, maar de akkers nog niet door de instanties zijn onderzocht. Roep maar eens een paar Romeinse coordinaten, dan heb je volgende week een aantal mededingers. Maar een HAAS  , tja die zal het wel vinden. gr Mat
|
| 11 okt 2015, 16:39 |
|
 |
|
ace
|
Dat bedoel ik Mat. Er zijn veel meer sites waar je informatie kunt halen. Juist op forums worden zelden lokaties vermeldt. Maar we dwalen wat af.  Dit bericht ging over klachten over degenen zonder toestemming die het voor anderen verknallen.
_________________ gr Ace
|
| 11 okt 2015, 16:59 |
|
 |
|
Peterv
Geregistreerd: 11 aug 2014, 19:25 Berichten: 194 Woonplaats: Mechelen limburg
|
Ik ben het roerend eens met ,, uitgezocht,, vorige week zag ik al heel vroeg in de ochtend iemand ,, ploegen,, ben gelijk gestopt en naar toe gegaan en netjes gevraagd of hij al succes had en ook de toestemming had. Hij liet me netjes de vondst zijn ( dacht een knoop ) maar hij had niet de toestemming gevraagd omdat hij niet wist wie de eigenaar was. Nu heb ik heel beleefd verteld dat dat wenselijk was en dat ik de eigenaar ( helemaal niet waar ) en dit niet toleleerde zonder toestemming. Dus inpakken en wegwezen , en gelukt ook. Het is jammer dat alles zo wordt leeg gevist, maar dat is met de noordzee ook. Dus mensen het probleem blijft zo. Peter
|
| 11 okt 2015, 17:26 |
|
 |
|
uitgezocht
|
Zoals al aangegeven had ik er een eenmalig bericht van willen maken maar gezien de reacties wil ik toch nog reageren.
Het probleem is er inderdaad al meerdere jaren maar het wordt gewoon extreem. Binnen twee weken gewoon negen keer nee. In een gebied waar ik al wat jaren kom en nooit problemen heb gehad omdat het in de buurt is. Er was een boer bij die nog net geen jachtgeweer pakte,zo kwaad was de man. Er is een stuk bij waar je nog maar van één boer op zijn grond komt. De opmerking dat alles leeg gezocht is gaat niet helemaal op. De boeren kunnen met hun huidige materiaal steeds dieper ploegen dus de diepere onderlaag komt steeds naar boven. (Maar dit even terzijde.) Was vorige week op een plek waar ik met toestemming al langere tijd kom en ben hier eigenlijk meer gaten aan dichtmaken geweest als normaal te zoeken. Mensen laat dit een waarschuwing zijn. Ik weet zeker dat de personen die dit doen alle forums lezen en uitpluizen,dus ook hier! Jullie verpesten het voor jezelf en anderen. Ik vrees alleen dat deze berichtgeving totaal zinloos is! en wil er ook verder maar geen woorden meer aan vuil maken.
|
| 11 okt 2015, 18:23 |
|
 |
|
melpatcindy
|
 andere dingen zijn belangrijker gr ed
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 11 okt 2015, 19:24 |
|
 |
|
gertimmerzeel
Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03 Berichten: 4095 Woonplaats: Breukelen
|
Gelijk heb je Ed, maar als je dan uiteindelijk voldoende opgeknapt bent om eindelijk weer eens het land op te kunnen is het dubbel zuur als je je met moeite geregelde stekjes leeggegraven aantreft De mais vergeten, dat scheelt al heel veel!
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
|
| 11 okt 2015, 19:42 |
|
 |
|
Misfit
|
@Mat : Je bedoeld dus o.a. mij bij 't vanuit Noord-Holland bij jullie op stap in 't Zuiden... 'k hoef je toch niet uit te leggen hoe ik weet waar de villa's staan ? Iedereen met Google kan het ook...  Anyway, 'k wil wel even zeggen dat ik altijd heeeeeeeeeeel erg moe wordt van die "mijn akkers" en die "alleen ik heb hier toestemming"... en ronduit kwaad wordt ik van mensen die menen dat ze anderen weg kunnen sturen van akkers of degenen die namens de boer menen te kunnen spreken. 'K krijg er altijd snel een soort PVV / NSB-gevoel bij. Laten we wel wezen, d'r zijn mensen die nu eenmaal in een oninteressante uithoek wonen (Almere bvb) die ook eens iets Romeins willen vinden, en dan scheef worden aangekeken door de Limburgers die niet graag buitenpoorters over de vloer krijgen. Als er 1 of andere mais-akker ligt waar geen boerderij naast staat, wie heeft d'r nou last van als daar iemand op gaat lopen ?? Als mensen hun putjes maar dichtgooien kan het echt geen kwaad, De regels zijn trouwens erg simpel in NL: geen hek met poort om de akker en geen verboden toegang bord betekend mag betreden worden... enige mogelijke sanctie: weggestuurd worden.
|
| 11 okt 2015, 20:24 |
|
 |
|
Mat
|
Nee het gaat niet over de vila,s die. Je gewoon via internet kan vinden, dat zijn afgezochte plekken, waar de opgraving al tot het verleden behoort. Gaat meer om de vila,s die nog niet bekend zijn gemaakt op het internet en waar de arch. Dienst ook nog niet gegraven hebben. Daarom zet ik ook nooit iets over die plaatsen op de forums, want ik weet nog goed wat er allemaal op afkomt. Zelf ga ik ook niet naar De Friese terpen, want dat hoort niet bij mijn geschiedenis. Ik zelf heb ook niks met vondsten uit andere gebieden. Ben ook niet materialistisch aangelegd, gaat meer om hetgeen wat vroeger in de buurt heeft geleeft. gr Mat
|
| 11 okt 2015, 20:39 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
tja bekend verhaal. de schrale akkers die nu leeg zijn, worden bezocht door vele zoekers. toestemming kennen ze tegenwoordig niet meer. met alle gevolgen van dien, ook ik heb er hier last van. op enkele akkers ben ik ook niet meer welkom,door zulke gasten. te triest voor woorden dat de hobby verkl**t wordt door lieden die nergens iets van aan trekken.. maar wat doe je er aan....helemaal niks..... dit topic is al meer dan 5452 keer bekeken viewtopic.php?f=538&t=39105blijkbaar kunnen een hoop niet lezen wat er staat. 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 11 okt 2015, 21:06 |
|
|