Logo
Het is nu 05 maart 2026, 14:54

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Goud van de afgelopen 3 jaar. 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goud van de afgelopen 3 jaar.
Wiebren schreef:
Er ligt nog zoveel in de grond en als je soms geluk hebt dan vind je zo af en toe een topper!!!

Het is niet zo dat dit allemaal vanzelf komt, hier zitten heeeeeel veeeeel uren zoeken in.
Als je maar genoeg zoekt en blijft gaan komt het vanzelf.
Het is leuk om te weten dat iets een redelijke waarde heeft alleen zou ik het nooit willen verkopen,ik zou maar 1 reden kunnen bedenken dat ik alles zou verkopen en dat zou dan voor het gezin zijn als de kinderen willen gaan studeren en ik dit niet zou kunnen betalen, ja dan ging het allemaal weg :-( :-( :-(
Het gezin gaat voor!!!
Daar ligt ook het verschil tussen verzamelaars en tussen zoekers.
Een verzamelaar kijkt meer naar de geldelijke waarde omdat ie de munten heeft aangekocht.
Een zoeker heeft de dingen gevonden en er niks voor betaald en heeft het allemaal in een vitrine, of in bruikleen weggegeven.
Iemand die voor het geld zoekt geeft onze hobby een slechte naam, de insteek is dan verkeerd. Als iemand dan eens iets verkoopt om de hobby te bekostigen, ja daar kan ik begrip voor hebben.

Kees, neem die detector mee het veld in en blijf zoeken, vooral bij jullie ligt veel stadsafval en daar vallen echt wel leuke dingen te vinden.

Niels ik heb altijd al veel geluk gehad :mrgreen: :mrgreen: , vroeger zeiden ze al dat ik voor het geluk geboren was. :09 :09

GEEN SPELD TUSSEN TE KRIJGEN :lo :10 :10 :10

gr bubba
:sd

18 jan 2009, 21:54
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goud van de afgelopen 3 jaar.
bubba schreef:
Wiebren schreef:
Er ligt nog zoveel in de grond en als je soms geluk hebt dan vind je zo af en toe een topper!!!

Het is niet zo dat dit allemaal vanzelf komt, hier zitten heeeeeel veeeeel uren zoeken in.
Als je maar genoeg zoekt en blijft gaan komt het vanzelf.
Het is leuk om te weten dat iets een redelijke waarde heeft alleen zou ik het nooit willen verkopen,ik zou maar 1 reden kunnen bedenken dat ik alles zou verkopen en dat zou dan voor het gezin zijn als de kinderen willen gaan studeren en ik dit niet zou kunnen betalen, ja dan ging het allemaal weg :-( :-( :-(
Het gezin gaat voor!!!
Daar ligt ook het verschil tussen verzamelaars en tussen zoekers.
Een verzamelaar kijkt meer naar de geldelijke waarde omdat ie de munten heeft aangekocht.
Een zoeker heeft de dingen gevonden en er niks voor betaald en heeft het allemaal in een vitrine, of in bruikleen weggegeven.
Iemand die voor het geld zoekt geeft onze hobby een slechte naam, de insteek is dan verkeerd. Als iemand dan eens iets verkoopt om de hobby te bekostigen, ja daar kan ik begrip voor hebben.

Kees, neem die detector mee het veld in en blijf zoeken, vooral bij jullie ligt veel stadsafval en daar vallen echt wel leuke dingen te vinden.

Niels ik heb altijd al veel geluk gehad :mrgreen: :mrgreen: , vroeger zeiden ze al dat ik voor het geluk geboren was. :09 :09

GEEN SPELD TUSSEN TE KRIJGEN :lo :10 :10 :10

gr bubba
:sd

bijna mee eens..je hebt natuurlijk ook zoekers die hun vondsten verzamelen :06 :07 ..en dat wij af en toe eens wat van internet plukken en weer doorverkopen ga ik ook niet om liegen..maar no way dat ik mijn steentijdvondsten van de hand doe voor geld..er zitten teveel uren in en dit spul moet mooi blijven waar het hoort,waar doe je het anders voor..al zou ik er kwa uren best voor betaald willen krijgen :07

heel af en toe neem ik de detector wel eens mee,maar eigenlijk alleen als we iets hebben gevonden uit de late steen of bronstijd en hiervoor toestemming en of opdracht krijg..voor de rest zit ik nog te broeden op een veldje waar ik zowel steentijd,terp-aardewerk tot aan de late middeleeuwen heb gevonden..misschien dat ik daar deze winter nog eens verzeild raak..maar voorlopig nemen de stenen nog teveel tijd in beslag..

19 jan 2009, 10:45
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2