Logo
Het is nu 04 maart 2026, 15:35

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Even voorstellen dan maar! 
Auteur Bericht
Moderator

Antwoord met een citaat
Bericht Even voorstellen dan maar!
Hallo forumleden!

In de loop der tijd heb ik me bij meerdere fora aangemeld. Zo ook bij dit mooie forum. Normaliter schrijf ik mij in onder de alias 'Shortway', een verwijzing naar mijn achternaam. Hier is mijn 'alias'(?) 'ckorteweg', dus zal er in het verleden wel iets zijn fout gegaan met het account 'Shortway'. Om een lang verhaal kort te maken: ik zal me maar even (opnieuw?) voorstellen!

Ik ben Christiaan Korteweg, op moment van schrijven precies 48 jaar geworden, en woon in Alblasserdam. Ik heb al decennia lang een metaaldetector gehad, welke ik destijds had geruild met een laptop. Helaas vond ik nooit geen ene r..t in mijn omgeving, dus doorgaans was ik het na 1 of 2 dagen per jaar wel weer zat. Op een gegeven moment heb ik een verzoek gedaan op een forum om eens mee te mogen lopen met iemand. Dat gebeurde uiteindelijk in de buurt van Gouda: wat een openbaring! De vondsten vlogen letterlijk de grond uit. Uiteraard betrof het de wat 'mindere' vondsten, maar voor mij was het opeens allemaal weer superinteressant, deze hobby. Ik zoek nu ongeveer 3 jaar lang erg intensief. Uiteindelijk heb ik eigenlijk helemaal geen tijd meer om te werken, maar ja ...

Wat werken betreft: ik werk als persoonlijk begeleider, in de intensieve gehandicapten zorg: mensen met diverse hulpvragen die ook nog eens gestoord gedrag (tegenwoordig moet je eigenlijk zeggen: 'afwijkend gedrag') vertonen. Een en ander gaat vaak gepaard met veel agressie. Piepen is voor mij de enige activiteit gebleken om zogenaamd mijn hoofd leeg te krijgen. En geloof me, ik heb van alles geprobeerd!

Als kind van een jaar of 10 verzamelde ik al informatie over metaaldetectors, maar helaas kwam het er nooit van. Daar waar mijn klasgenootjes brandweer, profvoetballer of vrachtwagenchauffeur wilde worden, riep ik steevast "Archeoloog!". Hoe raar kan het lopen ...

Ik heb inmiddels vele mooie vondsten mogen doen en prachtige mensen mogen ontmoeten, op eigen initiatief of middels zoekdagen. Ik zoek vaak alleen, zoek soms met wat 'vastere' zoekmaten, maar ga soms ook op pad met iemand zonder ervaring om mijn ervaringen en vaardigheden te delen.

Ik hoop als forumlid van dit forum nieuwe mensen te leren kennen, nieuwe ervaringen op te doen, nieuwe dingen te leren en als het hier en daar kan, hoop ik een positieve bijdrage te leveren aan dit forum. Ik lees veel gerelateerde boeken en probeer gedegen onderzoek te doen, teneinde beter en gericht goede zoeklocaties te vinden. Daar is nog enorm veel ruimte om te leren. De Alblasserwaard, het gebied waar ik woon, zou ik graag het liefst willen exploiteren, maar in deze omgeving ben ik het geloof dat er wat ligt én dat ik het kan vinden aardig kwijt geraakt. Ik reis dus vaak (te?) ver en ben hierdoor veel tijd kwijt. Even snel een uurtje gaan zoeken zit er voor mij dus niet in momenteel. Misschien iemand die wel mogelijkheden ziet in mijn omgeving?

Gr,
Chris

Gr,
Chris

22 okt 2015, 09:39
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Even voorstellen dan maar!
ckorteweg welkom op Bodemvondstenwereld.nl

Fijn dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden en we heten je van harte :gf en we hopen dat je een aangename tijd tegenmoet kan zien en vooral het plezier dat je hierin beleeft :05 :goezo:

Wens je veel succus en geluk met 't vinden van je droomvondsten .

Ook Het Team van Bodemvondstenwereld zal zich aan jouw voorstellen ,via deze:
:link:

M.Vr.Gr
Namens het Team van Bodemvondstenwereld
Harry
:03

22 okt 2015, 09:39
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Even voorstellen dan maar!
héhé... eindelijk is ie verstandig en komt ie op het beste forum ooit :03

welkom op bodemvondstenwereld Chris :sd