Logo
Het is nu 03 maart 2026, 17:38

Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Weekend 24-25okt naar de ardenne 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekend 24-25okt naar de ardenne
rieviertje

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

26 okt 2015, 00:41
Profiel

Antwoord met een citaat
was geweldig top top top erg gezellig weekend :07 :07 :07 :07

26 okt 2015, 00:42
Profiel

Antwoord met een citaat
Hi Diggers
Dat ziet er goed uit, jullie hebben flink je best gedaan.
SHOW US THE GOLDDDDDD
Groet
Gerrit

26 okt 2015, 09:08
Profiel

Antwoord met een citaat
Nog een beetje geduld gerrit.... vanavond zetten we het goud er op. :ppp Er moet nu weer gewoon gewerkt worden :04

26 okt 2015, 09:44
Profiel

Antwoord met een citaat
was idd een gezellig weekendje zo :D
weer een hoop geleerd

:D Bedankt Ab, Chris en mark

26 okt 2015, 17:39
Profiel

Antwoord met een citaat
top daniel :10
ik heb ook geleerd voor mij was het de eerste keer dat ik in het water aan het scheppen was en omdat ik normaal aan de oever schep en zeef heb ik nooit gedacht om zo`n pomp als mark te nemen maar nu zag ik hoe groot mark die gaten maakt met zijn zuigpijp was ik erg onder de indruk van dat ding :07 :07 :07 ik ga er zeker ook 1 maken top :07 :07

ab

26 okt 2015, 19:50
Profiel

Antwoord met een citaat
Jullie natuurlijk ook bedankt voor de gezelligheid en de enthousiasme. Ook al hebben we de hoofdprijs niet gescored heb ik enorm genoten! Ook ik ga, geinspireerd door Mark, zoeen pomp klussen. Daarnaast is dat kleine sluisje van Mark perfect voor het "prospecten" want deze is in 5 minuten gesteld. Is de buit mager dan loop je zo naar de volgende plek. Zodra de hotspot gevonden is heeft Ab zijn sluice het voordeel. Stellen duurt een half uur, maar daarna kan je de hele dag knallen!

Even een kort verslagje...

Zaterdag ochtend zijn zowel Ab als Daniel om een uur of 5:15 :shock: in de auto gestapt. Om 7 uur was iedereen in asperen vanwaar we met twee auto's naar de Ardenne zijn gereden. Om 9:30 waren we op locatie in de buurt van Amel. We hebben een grindpad verkent die naar de beek liep en besloten hier met de auto's in te rijden om zo dicht mogelijk bij het water te komen.

Eenmaal daar stak Daniel zijn pan in de beek en vond meteen een mooie pikkel dus de sfeer zat er meteen in. Helaas viel de buit voor daniel en mark daarna redelijk tegen. Ab en ik zijn op het gemak zijn 3 meter sluice gaan stellen en daarna als een malle gaan scheppen. Tijdens matten inspectie met een kijkglaasje zagen we niet erg veel goud in de sluice. Dus zijn Ab en ik halfverwege de middag stroom opwaards gaan prospecten. Op een gegeven moment kwamen we bedrock tegen met mooie gaten erin. Ben meteen terug gegaan om mark te halen. Hij is gek op bedrock en kan het zo lekker schoonzuigen met zijn pomp. Op deze plek vond mark nog een paar mooie stukjes, terwijl Ab en ik zijn de sluice gaan legen. Gelukkig bleek er in de mat meer moois te zitten dan we met het kijkglaasje gezien hadden. Mooie stukjes "Boemerang" goud van zo'een 3mm

Rond 17:30 zijn we vertrokken naar de camping in barvaux, een uurtje rijden. Eenmaal bij de blokhut hebben we meteen een vuurtje aangestoken en wat biertjes open getrokken :sd en meester bakker Mark heeft ons van een lapje gebarbequed vlees voorzien :ppp
Rond 11 uur was iedereen :uyh

De volgende morgen rond 9 uur weer terug de auto in richting amel. Nu naar een plek een paar KM stroom opwaards van waar we de dag ervoor waren. Ook hier viel de buit in het begin tegen. Maar ineens had mark een prima plekje gevonden. Er kwamen mooie stukjes uit. Helaas was dit al later in de middag en moesten Mark en Daniel richting NL. Ab en ik hebben nog een half uurtje doorgegraven en vonden ook nog mooie stukjes. Toen moesten wij helaas ook gaan opruimen. Voor de volgende keer weten we in ieder geval waar we moeten zijn :07

De buit van Ab en mij, 13 hele milligrammen :ls Mark zal ook zoiets hebben, dus al met al een mooie buit :lol:

Bijlage:
20151026_211604.jpg

Bijlage:
20151026_214514.jpg

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

27 okt 2015, 00:21
Profiel

Antwoord met een citaat
mooi op gescheven chris ik wou ook ff iedereen bedanken voor dit geweldige weekend in de ardenne ik heb ook onwijs genoten maar kon ook niet anders met zo`n leuke groep :07 :07 :07 ,

hey chis ik zit al met een idee in me hooft voor een zuighandpomp maar die moeten we met ze twee bedienen 1 pompen 1 zuigen het word
dan eigenlijk een soort dreg maar dan zonder motor :07 ik ga het ff uit werken in de winter :07

27 okt 2015, 00:33
Profiel

Antwoord met een citaat
netjes!

jullie hebben indd hard gewerk! knap werk! :10

groet louwrens

27 okt 2015, 09:43
Profiel

Antwoord met een citaat
waarschijnlijk word de buit iets groter ik heb nog kwarts stenen mee genomen ga ze van het weekend ff stuk slaan tot poeder en ga het dan uitpannen :07 :07 ,

ik heb er eeb goed gevoel bij denk dat er wel wat uit komt ik had al een steen waar ik wat pikkels zag zet van het weekend wel ff wat foto`s van het geheel als er wat leuks uit komt denk ik dat de volgende keer als we heen gaan zullen er meer zijn die stenen mee nemen :07 :07

ab

28 okt 2015, 23:28
Profiel

Antwoord met een citaat
ik heb de stenen mee genomen omdat ik denk dat het meeste goud dat we daar gevonden hebben uit kwarts stenen komt omdat het goud wat we vonden niet echt glad maar puntig en verschillende vormen het heeft dus niet een lange weg door de rivier gereisd ik denk dat het uit het kwarts komt door erosie van de stenen maar we zullen het zien van het weekend :07 :07

ab

28 okt 2015, 23:37
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
MOOIE FOTO S

29 okt 2015, 00:08
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
Mooi verslag mannen :10 :10

Groeten, Jan

30 okt 2015, 09:34
Profiel

Antwoord met een citaat
zo stenen geplet morgen zet ik ff een foto van het goud er op :07 :07

ab

31 okt 2015, 18:30
Profiel

Antwoord met een citaat
nou de foto met het goud uit de stenen zitten een +/- 40 kleine stukjes en 1 wat groter in foto valt wat tegen maar mijn camara is niet zo goed in micro

ab

01 nov 2015, 22:44
Profiel

Antwoord met een citaat
Dat is meer dan ik verwachte!

:goezo:

02 nov 2015, 09:22
Profiel

Antwoord met een citaat
ja dat had ik ook al viel 100 % mee :07 ..de eerste stenen deed ik 1 voor 1 maar moet een kleinere zeef hebben anders heb je zoveel steentjes er in bij de eerste stenen vond ik heel weinig toen ben ik maar langer gaan stampen per steen om het fijner te maken en toen was het een stuk beter :07 ,de stenen waar van ik dacht daar zal wel wat in zitten zat weinig in en de stenen waar ik van dacht dat het niks werd zat het meest in ,
de volgende keer ga ik ze ff uitzoeken wel leuk specie kuip vol mee haha

02 nov 2015, 14:00
Profiel

Antwoord met een citaat
prachtig dat die stenen ook nog goud bevatten! :10

02 nov 2015, 21:50
Profiel

Antwoord met een citaat
Hello,

Ben nieuw op het forum.
2 Jaar geleden een pan gekocht en in Frankrijk met de kids enkele spikkeltjes gevonden.
De kinderen superblij natuurlijk.

Dit jaar gaan we terug naar Vallons-Pont-D'arc, dus heb ik nu een vergunning aangevraagd en een sluicebox besteld.

Om niet al teveel verrassingen tegen te komen, zou ik de sluicebox op voorhand al eens willen testen (hellingsgraad, ...).

Kunnen jullie iets meer concrete gegevens geven over jullie locatie in de Ardennen?
Om de sluice te testen is het altijd handig dat je weet dat er iets is zodat je wat kan experimenteren.

Gezien de massa aan goud dat jullie gevonden hebben, mag het eventueel via een PM :roll:

Alvast bedankt voor de hulp! :sd

06 apr 2016, 14:28
Profiel

Antwoord met een citaat
Hi ETH,

Welkom op het forum!

Gezien de massa??
Citaat:
De buit van Ab en mij, 13 hele milligrammen :ls Mark zal ook zoiets hebben, dus al met al een mooie buit :lol:

Dit was uiteraard sarcastisch bedoeld :07

Meer info staat in een andere topic.

:link: http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=652&t=67148

Maar gezien de tegenvallende buit is het misschien niet de ideale spot om je sluice te testen. Je zult nooit weten of je sluice niet goed gesteld stond of dat er simpelweg geen goud door de sluice is gegaan... Je kunt natuurlijk wel een hand met getelde lood splintertjes door je paydirt heen gooien. Dat geeft een indicatie of de boel functioneel is.

succes

07 apr 2016, 21:27
Profiel

Antwoord met een citaat
Mooi om te zien jongens :03 :10
Gr. Jan :sd

08 apr 2016, 04:48
Profiel

Antwoord met een citaat
nuggeteer schreef:
Hi ETH,

Welkom op het forum!

Gezien de massa??
Citaat:

Dit was uiteraard sarcastisch bedoeld :07

Meer info staat in een andere topic.

:link: http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=652&t=67148

Maar gezien de tegenvallende buit is het misschien niet de ideale spot om je sluice te testen. Je zult nooit weten of je sluice niet goed gesteld stond of dat er simpelweg geen goud door de sluice is gegaan... Je kunt natuurlijk wel een hand met getelde lood splintertjes door je paydirt heen gooien. Dat geeft een indicatie of de boel functioneel is.

succes

Hey,

De "massa" is een zeer relatief en rekbaar begrip :07

Ik heb van goudzoekermark wat meer info over de locaties ontvangen en even vergeleken met de locaties die je omschrijft in jouw topic van de Ardennen.
Het blijkt zowat dezelfde locatie te zijn :03
Ik plan van ergens einde juni, begin juli eens een dagje te gaan testen en oefenen.
Toe nu toe heb ik enkel wat met een pan gespeeld in Frankrijk en wat verrast dat ik uberhaupt iets vond.
Dus professionele hulp en kennis is zeker welkom als ik een tripje plan.

Nu, in je andere topic haal je een delicaat onderwerp aan : goud zoeken in België is bij wet verboden.
Dit blijkt nog steeds zo te zijn.
Ik zou mij er niet teveel aan storen aan deze wetgeving.
De meeste politieagenten in deze regio spreken enkel Frans en als Nederlander zeg je gewoon dat je ze niet verstaat en dat je een gratis advocaat en een vertaler eist :09

In mijn geval, gezien ik Belg ben, heb ik het voordeel dat ik niet ver van huis in de cel beland :oooo

08 apr 2016, 11:13
Profiel

Antwoord met een citaat
Heeft mark de coordinaten prijs gegeven? :ls Dat het zowat de zelfde plaats is zou moeten kloppen, we waren er samen... Kunnen we in ieder geval beiden redelijk... kaartlezen :lol:

btw zie net dat de coordinaten al in dit topic stonden.
Citaat:
Coordinaat is 50.3775521,6.1160602
Klosterstraße, 4770 Amel, België

dus het weinig geheims meer aan

woon je dicht in de buurt van de ambleve? Dat is wel leuk... Wij nederlanders moeten altijd een stuk rijden voor de wat grotere stukjes goud. Gelukkig doen we dat met plezier :07

08 apr 2016, 18:50
Profiel

Antwoord met een citaat
ik heb wel zin om in okt weer te gaan :07

08 apr 2016, 19:15
Profiel

Antwoord met een citaat
maar het geheim van die plaats is dat het goud in de quarts stenen zit en door corrosie vrij komt dus ook goeie stenen mee nemen :07 maar niet verder vertellen hoor is geheim je hebt het niet van mij ik weet van niks :07 :yh :yh :07 :07

08 apr 2016, 19:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende