|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:38
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Gesp beugel laat middeleeuws
| Auteur |
Bericht |
|
AppleTosh
|
 Gesp beugel laat middeleeuws
Materiaal: koperlegering Afmeting: 30,42 x 39,21 Gewicht: 13,86 Beschrijving van het voorwerp: Was een verrassing toen deze vandaag uit de grond kwam. Dacht eerst, hmm... wat kan dit zijn maar even later droogde het op en zag ik de prachtige versiering met cirkels  aan 1 zijde. Ook lijkt er pasta? in gezeten te hebben of het zo is dat weet ik niet. Het heeft aan 1 kant een breuk geloof ik en ben nu echt benieuwd wat dit kan zijn. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast mijn dank, Sandra P.s. ook op een andere dtm site gezet.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 18 nov 2015, 21:06 |
|
 |
|
AppleTosh
|
 Re: Apart, mooi versierd
Nog meer foto's.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 18 nov 2015, 21:07 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Deel van een gesp misschien vroeg middeleeuws??? gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 18 nov 2015, 21:20 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
Goed gezien marin. Dt is een speciek model gesp. Hier een variant uit dezelfde groep. 13e/14e eeuw 
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 18 nov 2015, 22:28 |
|
 |
|
AppleTosh
|
Het kan een gesp zijn alleen ik vraag me af, gezien de grootte waar dan het angeltje in moet vallen? De verhouding gesp en angel komt dan niet overeen, vind ik. De "uitholling" die je op dit artefact ziet is te smal daarvoor mijn inziens.
Of zie ik het verkeerd?
Gr. Sandra
|
| 18 nov 2015, 22:41 |
|
 |
|
pinkeltje
|
De verhouding gesp en angel zegt weinig. Het voorbeeld is een variant. Sommige hebben andere angels. Ik zal morgen wel meer voorbeelden plaatsen.
Ref: buckles 1250 , afb. 106 T/M 113
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 18 nov 2015, 22:50 |
|
 |
|
AppleTosh
|
@pinkeltje Ik heb hier een voorbeeld gevonden en het lijkt me een match of niet (1-ste foto)? http://wf4.nl/paginaJan/jangespen.htm#gesp1Gr. Sandra
|
| 18 nov 2015, 22:55 |
|
 |
|
pinkeltje
|
Yep dat is hem.
|
| 19 nov 2015, 20:00 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|