|
|
Het is nu 03 jun 2026, 17:37
|
zo even magneetvissen in HAARLEM
| Auteur |
Bericht |
|
de ed
ForumJoker
|
 zo even magneetvissen in HAARLEM
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 07 jan 2016, 13:43 |
|
 |
|
viros
|
 Re: zo even mag neeet vissen ik HAARLEM
|
| 07 jan 2016, 13:50 |
|
 |
|
zoeker 19
Geregistreerd: 02 apr 2012, 19:07 Berichten: 4353 Woonplaats: Joure
|
|
| 07 jan 2016, 14:03 |
|
 |
|
terpstra
Geregistreerd: 22 dec 2015, 15:45 Berichten: 166 Woonplaats: Wommels
|
Dat zijn geen verkeerde vondsten. Mooi spul.
|
| 07 jan 2016, 14:10 |
|
 |
|
hannibal
|
_________________ gr Hannibal
|
| 07 jan 2016, 15:02 |
|
 |
|
Hans1971
|
hannibal schreef: :pol  Weer hééééééél jammer dat wij er niet bij betrokken worden.Alles officieel aangemeld, beloftes van hier tot ginder en met een bedankje in de vorm van een magneetverbod. Helemaal mee eens Han. Vrije dag opgeofferd, alles netjes aangemeld. Beloftes.... tsja.
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 07 jan 2016, 15:20 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
Een andere particuliere magneetvisser is het gesprek aangegaan met de gemeente Haarlem, vervolgens zijn ze samen aan het magneten geslagen. Ik weet er het mijne verder niet van, Axel wel geloof ik. Het had wel netjes geweest als jullie er tenminste in waren gekend  .
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 07 jan 2016, 16:25 |
|
 |
|
Germanicus
|
Zij in de boot....  ..... Wij buiten de boot gevallen en in de boot genomen. Niet netjes. 
_________________ MVG, Germanicus.
|
| 07 jan 2016, 16:46 |
|
 |
|
Axel
|
Madelinus schreef: Een andere particuliere magneetvisser is het gesprek aangegaan met de gemeente Haarlem, vervolgens zijn ze samen aan het magneten geslagen. Ik weet er het mijne verder niet van, Axel wel geloof ik. Het had wel netjes geweest als jullie er tenminste in waren gekend  . Ik ben nergens bij geweest maar ken wel 1 van die jongens. Die jongens zijn goed bezig geweest en hebben het contact met de dienst al die tijd onderhouden. Hiermee wilden ze volgens mij bewerkstelligen dat er of onderzoek zou plaats vinden of een herziening van het magneetverbod daar. Zij zijn als enige voortdurend ( 3 jaar lang ) wezen pushen bij de dienst dat hetgeen nu bloot ligt op de bodem anders verloren zou zijn. Zodoende is er een soort onderzoekje geweest met magneten vanuit een bootje. Wat er verder uit voort gaat komen, geen idee 
_________________ Mvg Axel
|
| 07 jan 2016, 17:01 |
|
 |
|
speerpunt
|
 Re: zo even magneetvissen in HAARLEM
Eigenlijk gewoon gaan zoeken
Groet Rob
|
| 07 jan 2016, 17:17 |
|
 |
|
hannibal
|
Die jongens zijn goed bezig geweest en hebben het contact met de dienst al die tijd onderhouden. Hiermee wilden ze volgens mij bewerkstelligen dat er of onderzoek zou plaats vinden of een herziening van het magneetverbod daar. Zij zijn als enige voortdurend ( 3 jaar lang ) wezen pushen bij de dienst dat hetgeen nu bloot ligt op de bodem anders verloren zou zijn. Zodoende is er een soort onderzoekje geweest met magneten vanuit een bootje. Wat er verder uit voort gaat komen, geen idee  [/quote] Ik ben dan iets te negatief geweest in mijn commentaar. Dank dan wel aan de lokale magneetvissers voor hun vasthoudendheid. Wat niet lukte , ook via de DDA, onder Gert is dan toch bewerkstelligd. Hoop ten zeerste dat er op een of andere manier toch een verlichting van het magneetverbod komt. Persoonlijk vond ik magneten bijna spannender dan het detecteren, ondanks dat ik er laat mee ben begonnen. Alex bedankt voor de toelichting. Nog een keer de foto bekeken te hebben , zie ik ook ineens een bekend gezicht achterin de boot.
Laatst bijgewerkt door hannibal op 08 jan 2016, 02:43, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 07 jan 2016, 17:18 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Gert en ik hebben zo aan melddag gemaak Gert heeft zo veel gedaan OOK voor die gaste ik ken ze allemaal zijn top kerel er is ons toen zo veel belooft niks meer gehoord heel jammen https://www.facebook.com/groups/4415286 ... ment_reply
Laatst bijgewerkt door de ed op 07 jan 2016, 19:05, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 07 jan 2016, 17:54 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 07 jan 2016, 18:02 |
|
 |
|
Axel
|
Hoop ten zeerste dat er op een of andere manier toch een verlichting van het magneetverbod komt.
[/quote]
Of het opgeheven word betwijfel ik toch wel , het verbod was toch voor alle historisch binnensteden per januari . Eea opgraven in het spaarne lijkt mij ook een buitengewoon complexe opgave die niet echt realistisch is. Ze weten inmiddels wat ze er kunnen verwachten en wat er ligt, mogelijk is dat genoeg wetenschap is voor de dienst.
We weten allemaal dat er nog duizenden gebruiksvoorwerpen liggen, voor ons super om te vinden natuurlijk, alleen betwijfel ik of het voor de dienst veel toegevoegde waarde heeft om dat allemaal te bergen en conserveren etc, dat is bijna een last en enorme kostenpost.
|
| 07 jan 2016, 18:02 |
|
 |
|
Hans1971
|
Het is geen sneer naar die jongens, maar naar de archeologische dienst. Veel beloven maar weinig waarmaken. Ik weet dat die jongens er al vanaf het begin er mee bezig zijn. Zijn we nu 5 jaar verder, kan je nagaan hoe lang alles duurt. Pffff. Maar dat verbod, daar waren ze wel snel mee.
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 07 jan 2016, 19:15 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Hans1971 schreef: Het is geen sneer naar die jongens, maar naar de archeologische dienst. Veel beloven maar weinig waarmaken. Ik weet dat die jongens er al vanaf het begin er mee bezig zijn. Zijn we nu 5 jaar verder, kan je nagaan hoe lang alles duurt. Pffff. Maar dat verbod, daar waren ze wel snel mee. die jongens zijn top daar gaat het niet over ja zegt het heel goed hans Artikel 17 Baggerverbod (V) Het is, behalve aan de daarvoor door het college van burgemeester en wethouders aangewezen personen, verboden in de wateren te baggeren of naar levenloze voorwerpen te vissen of te zoeken. http://decentrale.regelgeving.overheid. ... 58569.html
|
| 07 jan 2016, 19:22 |
|
 |
|
bennie
|
Hans1971 schreef: Het is geen sneer naar die jongens, maar naar de archeologische dienst. Veel beloven maar weinig waarmaken. . Ik geloof dat het helaas in alle facetten van de archeologie telt Hans 
|
| 07 jan 2016, 19:52 |
|
 |
|
Hans1971
|
bennie schreef: Hans1971 schreef: Het is geen sneer naar die jongens, maar naar de archeologische dienst. Veel beloven maar weinig waarmaken. . Ik geloof dat het helaas in alle facetten van de archeologie telt Hans  Jammer is dat. Er kan zoveel beter met elkaar samengewerkt worden. Al zijn er wel goede archeologen hoor.
|
| 07 jan 2016, 19:56 |
|
 |
|
bennie
|
Hans1971 schreef: bennie schreef: Hans1971 schreef: Het is geen sneer naar die jongens, maar naar de archeologische dienst. Veel beloven maar weinig waarmaken. . Ik geloof dat het helaas in alle facetten van de archeologie telt Hans  Jammer is dat. Er kan zoveel beter met elkaar samengewerkt worden. Al zijn er wel goede archeologen hoor. Wil ook niet alles over 1 kam scheren, maar het kan inderdaad veel beter. Persoonlijk heb ik het idee dat men ons niet altijd serieus neemt 
|
| 07 jan 2016, 20:05 |
|
 |
|
EXPLORER
Geregistreerd: 13 maart 2009, 10:02 Berichten: 197 Woonplaats: velsennoord
|
ook ons was veel belooft! we zijn jaren aan het zeuren geweest, aangevend dat de gemeente de verplichting heeft de bloot gelegde voorwerpen uit de oudheid moeten veiligstellen. uiteindelijk zijn we net als de DDA benaderd door stichting RAAP. we hebben meegewerkt aan een onderzoek en hebben aangegeven dat er voorwerpen op de bodem van het spaarne liggen die blootgesteld worden aan zuurstof en dus vergaan! dat dit erger is als het verdwijnen in een particuliere vitrine,daar er daar nog iemand van kan genieten. uiteindelijk is er uit het rapport naar voren gekomen dat de archeologische dienst moet samenwerken met plaatselijke amateur archeologen in een pilot naar hoever de achteruitgang is! de blaam die ons treft is dat wij niet in een rapportje hebben opgeschreven waar we wat hebben gevonden (dit zit uiteraard nog wel in os hoofd) het magneetverbod blijft gewoon gelden we hebben met drie man twee dagen vrij genomen om te gaan magneten met de archeologische dienst haarlem. dit om aan te geven dat het nodig is de voorwerpen veilig te stellen. en te laten zien dat we geen schatgravers zijn! maar mensen met een hobby waar je gebruik van kunt maken. het begon stroef maar na verloop van tijd brak t ijs en weert het een leerzame samenwerking! even voor de goede orde, we hebben al onze magneet vondsten moeten afstaan en dus twee dagen gewerkt om te laten zien dat de vondsten achteruit gaan! en dat als wij er niks mee mogen zij er iets mee moeten wel of niet met ONS!!!!!! een ieder op dit forum had de weg kunnen bewandelen die wij hebben bewandeld!en dus twee dagen in dat bootje kunnen staan vierkante spijkers en pikhaken vissend ik kan wel weer met een gerust hart langs het spaarne rijden er komen geen bossen met klotendolken mesjes sleutels en kanonskogels meer naar boven! ik hoop dat de rust weer kan terugkeren op t forum en dat we niet meer als schijnheilige zoekers worden afgeschilderd want een ieder die mij een beetje kent weet wel beter http://www.raap.nl/pages/RAAPnieuws_magneetvissen.htmlhartelijke groet martijn hendriks
_________________ groetjes martijn
ik heb dyslectie overwonnen! ik maak nog steets taalfouten....maar het maakt me geen donder meer uit....
Laatst bijgewerkt door EXPLORER op 07 jan 2016, 23:04, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 07 jan 2016, 22:13 |
|
 |
|
bennie
|
Het is zo jammer dat we iedere keer maar weer moeten bewijzen dat we willen meewerken, en daar wordt je wel eens een beetje moe van.
|
| 07 jan 2016, 22:26 |
|
 |
|
Axel
|
EXPLORER schreef: ook ons was veel belooft! we zijn jaren aan het zeuren geweest, aangevend dat de gemeente de verplichting heeft de bloot gelegde voorwerpen uit de oudheid moeten veiligstellen. uiteindelijk zijn we net als de DDA benaderd door stichting RAAP. we hebben meegewerkt aan een onderzoek en hebben aangegeven dat er voorwerpen op de bodem van het spaarne liggen die blootgesteld worden aan zuurstof en dus vergaan! dat dit erger is als het verdwijnen in een particuliere vitrine,daar er daar nog iemand van kan genieten. uiteindelijk is er uit het rapport naar voren gekomen dat de archeologische dienst moet samenwerken met plaatselijke amateur archeologen in een pilot naar hoever de achteruitgang is! de blaam die ons treft is dat wij niet in een rapportje hebben opgeschreven waar we wat hebben gevonden (dit zit uiteraard nog wel in os hoofd) het magneetverbod blijft gewoon gelden we hebben met drie man twee dagen vrij genomen om te gaan magneten met de archeologische dienst haarlem. dit om aan te geven dat het nodig is de voorwerpen veilig te stellen. en te laten zien dat we geen schatgravers zijn! maar mensen met een hobby waar je gebruik van kunt maken. het begon stroef maar na verloop van tijd brak t ijs en weert het een leerzame samenwerking! even voor de goede orde, we hebben al onze magneet vondsten moeten afstaan en dus twee dagen gewerkt om te laten zien dat de vondsten achteruit gaan! en dat als wij er niks mee mogen zij er iets mee moeten wel of niet met ONS!!!!!! een ieder op dit forum had de weg kunnen bewandelen die wij hebben bewandeld!en dus twee dagen in dat bootje kunnen staan vierkante spijkers en pikhaken vissend ik kan wel weer met een gerust hart langs het spaarne rijden er komen geen bossen met klotendolken mesjes sleutels en kanonskogels meer naar boven! ik hoop dat de rust weer kan terugkeren op t forum en dat we niet meer als schijnheilige zoekers worden afgeschilderd want een ieder die mij een beetje kent weet wel beter http://www.raap.nl/pages/RAAPnieuws_magneetvissen.htmlhartelijke groet martijn hendriks  Super gedaan Martijn, Top van alle inzet 
|
| 08 jan 2016, 00:54 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
Bedankt voor de uitleg, Martijn 
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 08 jan 2016, 10:34 |
|
 |
|
speerpunt
|
Martijn bedankt voor je verhaal Groet Rob
|
| 08 jan 2016, 11:27 |
|
 |
|
hannibal
|
 Martijn, bedankt dat jullie het voortouw hebben genomen in deze kwestie.Ik vind het heel knap dat je het toch voor elkaar hebt gekregen.Wij hadden verder geen stappen ondernomen om het overleg via de DDA niet te doorkruisen.Helaas heeft dit overleg geen vervolg gehad.Goed dat je het hier toegelicht hebt. 
|
| 08 jan 2016, 11:52 |
|
|