|
|
Het is nu 03 jun 2026, 13:21
|
| Auteur |
Bericht |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: middeleeuws fluitje
Jan Ooms schreef: Madelinus schreef: Ik heb nu 2x zo'n fluitje gevonden in een afgesloten, laat 18e eeuwse stortlaag. Dat is een super fluitje ! Zou er geen cent voor geven, maar ook voor geen goud verkopen als ik hem zelf had gevonden. Groet, Jan  HEEL WIJS JAN JE MOET HET NIET VERKOPEN MAAR OP FLUITEN DOET HAN OOKK ALTIJD 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 02 feb 2016, 02:19 |
|
 |
|
ace
|
Citaat: maar ook voor geen goud verkopen als ik hem zelf had gevonden. Zo overdreven. Als je kinderen geen kleren aan hun reet hebben, als je niet te vreten hebt, als je uit je huis gezet dreigt te worden, moet je opletten hoe snel je'm verkoopt. Hoe mooi ook, het is maar een fluitje. En als je het goed kunt gebruiken is elke knaak toch weer een knaak.  Hoe een foute determinatie ook, als hij denkt dat hij het daarvoor kan verkopen en mij de bijpassende inkoop afrekent heeft hij een deal. 
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 02 feb 2016, 10:16 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11394 Woonplaats: Midden Nederland
|
ace schreef: Citaat: maar ook voor geen goud verkopen als ik hem zelf had gevonden. Zo overdreven. Als je kinderen geen kleren aan hun reet hebben, als je niet te vreten hebt, als je uit je huis gezet dreigt te worden, moet je opletten hoe snel je'm verkoopt. Hoe mooi ook, het is maar een fluitje. En als je het goed kunt gebruiken is elke knaak toch weer een knaak.  Hoe een foute determinatie ook, als hij denkt dat hij het daarvoor kan verkopen en mij de bijpassende inkoop afrekent heeft hij een deal.  Wat nou " Zo overdreven "? Ik praat alleen voor mezelf en overdrijf helemaal niet. De geldelijke waarde van vondsten boeit me sowieso niet, heeft voor mij helemaal niks met m'n hobby te maken. En misschien heb ik makkelijk praten, maar ik praat dan ook alleen voor mezelf. En Ace, ik begrijp niet waarom jij zo opgewonden reageert. Misschien mis ik achtergrondinformatie, die ik overigens niet hoef te weten.. Groet, Jan
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
Laatst bijgewerkt door Jan Ooms op 02 feb 2016, 18:11, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 02 feb 2016, 15:58 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
de ed schreef: was weer gezellig WIEBREN EN PIETER WIEBREN MAG WEL OP PASSEN ANDERS GEEFT HIJ ZE VROUW OOK NOG AAN JOU PIETER  Tja, als hij zijn eigen fluitje al niet meer kan vinden 
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 02 feb 2016, 18:11 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
Laten we verder stoppen met over geld te praten en lekker gaan zoeken 
|
| 02 feb 2016, 18:13 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
Madelinus 
|
| 02 feb 2016, 18:16 |
|
 |
|
ace
|
Jan Ooms schreef: Wat nou "Zo overdreven "?
Ik praat alleen voor mezelf en overdrijf helemaal niet. De geldelijke waarde van vondsten boeit me sowieso niet, heeft voor mij helemaal niks met m'n hobby te maken. En misschien heb ik makkelijk praten, maar ik praat dan ook alleen voor mezelf.
En Ace, ik begrijp niet waarom jij zo opgewonden reageert. Ik reageer helemaal niet opgewonden. Ik ben gewoon relaxed en happy. Als ik dat zwaar overdreven vind mag dat toch gewoon? Zo vaak roept iedereen "zou ik nooit verkopen", maar dat kun je nooit zeggen. Zelfs als je nu voor jezelf praat zou het over een paar jaar weleens zover kunnen zijn dat je maar wat graag verkoopt. Weg "voor geen goud". Als je knaken nodig hebt en iets brengt redelijk op verkoopt iedereen en zo simpel is het. Sterker nog, als andere mensen knaken van je tegoed hebben en het is wat waard wordt het voor je verkocht.  En nu ga ik me ook weer richten op zoeken. Hopen dat ik zo'n fluitje vindt. Dan hoeft hij niet bij de andere fluitjes in de vitrine maar ligt hij spoedig bij meneer K&K terwijl ik de meiers aan het tellen ben. 
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 02 feb 2016, 19:33 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
"Ik ben gewoon relaxed en happy" Houwen zo Ace, I'm happy for you ! We hoeven hier geen oordeel te geven over elkaars persoonlijke opvattingen. Jij staat op jouw manier in deze hobby, ik op de mijne, Prima ! Groetjes en fijne dag! Jan 
|
| 03 feb 2016, 11:10 |
|
 |
|
ace
|
Jan Ooms schreef: We hoeven hier geen oordeel te geven over elkaars persoonlijke opvattingen. Jij staat op jouw manier in deze hobby, ik op de mijne, Prima ! Geen voorbarig oordeel geven dan.  Ik denk dat ik ver hetzelfde in deze hobby sta als jou. Ik zoek ook niet om te verkopen. Ik verkoop zelden vondsten want die bewaar ik ook het liefste. Maar men kan nooit nooit zeggen, hoe graag men ook wil. Want als de nood aan de man is verkoopt iedereen. Ken je overigens het verhaal van de munstschat van Amby? Paul heeft zijn kelten ook verkocht. Vooral ook omdat hij ze niet graag in huis had vanwege de zeldzaamheid en waarde. Maar de €tig.000 zal er ongetwijfeld aan bijgedragen hebben want ik vraag me af of hij ze ook verkocht had als ze bij elkaar €1000 waard waren geweest. En hij heeft ze nog steeds in huis. Prachtige kopieën! viewtopic.php?p=272739#p272739En zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen. Dus zeg nooit nooit. 
_________________ gr Ace
|
| 03 feb 2016, 12:47 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Madelinus schreef: Laten we verder stoppen met over geld te praten en lekker gaan zoeken  zo is het iedereen moet maar zelf weten wat hij er mee doet en zeg nooit nooit ach heb ik het tocht 2 x gezegd veel succes mannen 
|
| 03 feb 2016, 13:21 |
|
 |
|
ace
|
Toch blijft het vreemd Ed en Jan. In dit topic roept iedereen "nooit verkopen" terwijl als je dat verhaal van Paul leest roept iedereen dat hij groot gelijk heeft en hetzelfde zou doen. Breng me dan ook niet elke keer in verwarring. Jij ook Ed. De rest ook. 
_________________ gr Ace
|
| 03 feb 2016, 13:44 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
Nog even voor de duidelijkheid dan, al was die er van mijn kant volgens mij de hele tijd al. Volgens mij heeft niemand in dit topic de aanbeveling "nooit verkopen" aan anderen gedaan. Er is hooguit instemmend gereageerd naar degenen die voor zichzelf hadden aangegeven eigen vondsten niet te willen verkopen. Ik zie geen reden voor verwarring daarover. "Nooit verkopen" heb ik trouwens niet gezegd, dat kun je inderdaad niet zeggen. Als ik een schat zou vinden die pakweg meer dan een ton waard is, dan zou ik overwegen die te gelde te maken, om bijvoorbeeld m'n kinderen te helpen bij de aflossing van hun hypotheek. Is allemaal relatief en dat ligt voor iedereen anders. We zijn hier wel uit dacht ik Ga nog even zoeken na het werk vandaag. Wie weet ... Groeten allemaal, Jan 
|
| 03 feb 2016, 14:31 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 03 feb 2016, 19:12 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
Omdat ik het fluitje niet verkoop kan ik blijven fluiten (naar mijn centen) 
|
| 03 feb 2016, 19:38 |
|
 |
|
ace
|
Jan Ooms schreef: Volgens mij heeft niemand in dit topic de aanbeveling "nooit verkopen" aan anderen gedaan. Er is hooguit instemmend gereageerd naar degenen die voor zichzelf hadden aangegeven eigen vondsten niet te willen verkopen.
"Nooit verkopen" heb ik trouwens niet gezegd, dat kun je inderdaad niet zeggen. "Voor geen goud" is toch ver hetzelfde als niet/nooit. En dan was er ook nog iemand die hem zelfs voor 12000 nog niet zou verkopen. Ook ver hetzelfde als niet/nooit. Dus kom nu aub niet aan met gedraai alsof ik reageer uit het niets en net doen of ik zomaar onzin uitkraam. Zeg dan gewoon even dat je het misschien wat genuanceerder had kunnen zeggen, en ga het niet persoonlijk maken.
_________________ gr Ace
|
| 04 feb 2016, 10:28 |
|
 |
|
gertimmerzeel
Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03 Berichten: 4095 Woonplaats: Breukelen
|
Klaar mannen. nu lekker piepen. fluitje van een cent zoeken... 
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
|
| 04 feb 2016, 14:02 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ha ik ga echt niet mijn FLUIT VERKOPEN ik heb er veel plezier van 
|
| 04 feb 2016, 22:27 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
gertimmerzeel schreef: Klaar mannen. nu lekker piepen. fluitje van een cent zoeken...  Top En laat Ace dan het laatste woord maar hebben, anders praten we hier nog tot Pasen over geld O jee, heb ik nu het laatste woord gehad Mag jij er nog een keer overheen als je wilt Ace, dan zal ik verder zwijgen... Groetjes, Jan 
|
| 04 feb 2016, 23:58 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
|
| 05 feb 2016, 00:39 |
|
 |
|
ace
|
Jan Ooms schreef: Top En laat Ace dan het laatste woord maar hebben, anders praten we hier nog tot Pasen over geld O jee, heb ik nu het laatste woord gehad Mag jij er nog een keer overheen als je wilt Ace, dan zal ik verder zwijgen... Ga je nu weer persoonlijk beginnen? Jij bent degene die de boel uit zijn verband trekt. Dan moet je niet zo beginnen te kutten. En nee ik geef iemand niet het laatste woord met een trap na. Een trap na wordt beantwoord, zo simpel is het. Nu zullen we eens kijken of ik de enige ben die het laatste woord wil hebben, want jij doet net zo hard je best daarvoor.  Ik zou overigens niet weten waar ik mijn gelijk probeer te halen of zou moeten halen. Ik vond sommige reacties overdreven, en dat is niet meer dan een mening. En bedankt he. Ik probeer wat informatie te verstrekken over hoe die taxaties- en handelswaardes werken, en dan krijg ik dit zielige kinderachtige een vooral persoonlijke gedoe op me af. Is dat dan de dank voor normale informatie?
_________________ gr Ace
|
| 05 feb 2016, 12:13 |
|
 |
|
ace
|
Even voor de duidelijkheid. Op andere forums waar jij niet weet dat ik het ben accepteer je mijn kennis en adviezen dankbaar. Wel erg toevallig dat jij (nieuw in dit wereldje) ineens komt met bekende zinnetjes. Gebeurd wel vaker. Je probeert mij te pakken op een paar punten die sommige zoekers die mij niet zo mogen al jaren in stand proberen te houden. Waarmee ze op de achtergrond weleens iemand tegen mij opzetten. Bekend verhaaltje. Wie heeft jou op de achtergrond tegen mij opgezet? (natuurlijk ga je ontkennen) En leg mij eens wat ik verkeerd gedaan heb? Ik gaf naast informatie over taxaties een mening ("Zo overdreven.") en ik mag mijn mening hebben en kenbaar maken zoals iedereen dat ook deed. Of je het daar mee eens bent of niet is geen reden persoonlijk op mij in te gaan hakken. Waarom moet jij daar dan toch zo persoonlijk op in blijven hakken? Veelzeggend trouwens dat je je in zulke zaken uit laat spelen. In het verlengde hiervan zal je ook wel niet in staat zijn dit netjes uit te praten en op te lossen. Of ga je me verrassen? Want ik zie dit misverstand graag opgelost.
_________________ gr Ace
|
| 05 feb 2016, 13:10 |
|
 |
|
ace
|
Aangepast. Verkeerde topic. Sorry. 
_________________ gr Ace
|
| 06 feb 2016, 14:06 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ace schreef: Aangepast. Verkeerde topic. Sorry.   ja dat heb je wel is 
|