|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 15:38
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Riemhanger (pendant), datering late ijzertijd (Keltisch) ?
| Auteur |
Bericht |
|
Vonhuppelrath
|
 Riemhanger (pendant), datering late ijzertijd (Keltisch) ?
Materiaal: brons Afmeting: 2,2 cm Gewicht: 6,82 gram Beschrijving van het voorwerp: Weer eentje. Iets andere vorm. Wel met oog. Pijlhanger of amulet van peniseikel? Van Romeins veld. Wie kan het zeggen? Gr. V  H
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 11 feb 2016, 21:49 |
|
 |
|
De Speyte
Moderator
Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59 Berichten: 6817 Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
|
 Re: Nr. 2. Pijlhanger of amulet 'vruchtbaarheid'?
Bedeltje.
_________________ Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent. Boek "Gezocht en gevonden".[/color] http://www.gezochtengevonden.be http://www.lodenpenningen-mereaux.be/
|
| 12 feb 2016, 07:15 |
|
 |
|
Vonhuppelrath
|
De Speyte schreef: Bedeltje. Ha De Speyte, Ik vermoed een romeinse achtergrond van dit object. Een Romeinse bedel dan? Andere epoque? Groet, V  H
|
| 12 feb 2016, 08:55 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
 Re: Nr. 2. bedeltje?
Misschien dat met de kennis van nu, dit object alsnog gedetermineerd kan worden? Graag nog even aandacht voor dit topic! 
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 01 aug 2018, 10:48 |
|
 |
|
woesel
|
Vonhuppelrath schreef: De Speyte schreef: Bedeltje. Ha De Speyte, Ik vermoed een romeinse achtergrond van dit object. Een Romeinse bedel dan? Andere epoque? Groet, V  H Wat een bijzondere vondst is dit zeg Vonhuppelrath Ik zou zelf zeggen dat het hier handeld om een riemhanger (pendant) het zijn versieringen die aan het uit einde van de militaire gordel werd aangebracht. Vermoedelijke datering late ijzertijd (Keltisch). vriendelijke grt Wessel Spoelder
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 01 aug 2018, 11:01 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
 Re: Nr. 2. bedeltje?
Wooww, als dat zo is dan heb ik er geen spijt van dit topic weer eens naar voren te hebben geschoven! Ik hoop dat deze mogelijkheid snel een eenduidige determinatie genoemd kan worden! Bedankt alvast, Woesel!
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 01 aug 2018, 11:27 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|