nakky schreef:
Ik heb wel eens gelezen (als ik het goed heb) dat soda minder schadelijk zou zijn dan zout.Grt Nakky.
je moet ook soda gebruiken (geen zout

)
zoals ik zei de tekening is niet van mij en het gebruik is net ff anders dan zoals ik het doe
de tekening op zich geeft een beeld van hoe aan te sluiten
persoonlijk gebruik ik ook geen azijn
en ik gebruik het alleen voor zilveren voorwerpen
dus water,soda,en als tegenpool gebruik ik rvs-lepeltje(gaat beter dan alu-folie)
met mijn dank aan zoltan om rvs te gebruiken ipv alu.-folie
let wel op dat als je iets van rvs neemt dat het daar na niet meer bruikbaar is
succes

edit: nog iets.....met zo'n opstelling veroorzaak je voor de adapter een soort kortsluiting
ik heb er al flink wat gesloopt en nu eindelijk een goede gevonden die het wel uit houdt
ik heb nu een universele adapter(gestabiliseerd) en is beveiligd tegen kortsluiting,tegen overbelasting en thermisch beveiligd(oververhitting)en is van 1.5 tot 12 volt
en voorlopig gaat die nog
deze heb ik.
nog een tip ik heb twee krokedillen bekjes aan de draad van de adapter gesoldeerd en daar mee klem ik een draadje vast waar ook weer een bekje aanzit en die hang ik in het water
de bekjes vergaan vrij snel en moet je regelmatig wisselen
als je het bekje gebruikt wat aan je draad van de adapter zit moet je iedere keer solderen
nu koppel ik het dus door en is het makkelijk wisselen
je kunt ook losse bekjes kopen maar ook al met draad er aan vast (die heb ik)(heel stom maar die zijn nog goedkoper ook dan losse klemmen)een losse 40 cent en met draad 30 cent
met draad is makkelijk, de draad is een cm of 20 en heeft een bekje aan de uit eindes die knip ik in het midden door en heb ik 2 bekjes met draad en die klem je dan aan je adapter
wel opletten dat de klemmetjes niet tegen elkaar aan komen