|
|
Het is nu 03 maart 2026, 14:44
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|
Plastic bout vervangen door een rvs exemplaar.
| Auteur |
Bericht |
|
frank
|
 Plastic bout vervangen door een rvs exemplaar.
Hallo forumvrienden, Ik heb een technische vraag.Ik heb bij de Gmaxx de kop van de schroef van de schotelbevestiging eraf gebroken bij het aandraaien.Nu zat ik te denken om deze te vervangen door een RVS exemplaar.Ik heb dit bij diverse modellen van Tesoro al gezien.Kan dit zomaar of moet ik rekening houden met eventuele storing?Alvast bedankt voor de te nemen moeite. Groeten Frank 
|
| 02 feb 2009, 11:49 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
 Re: Plastic bout vervangen door een rvs exemplaar.
Ha die Frank,..
Het is een motion detector,..dat wil zeggen dat je zwaaien moet om een signaal te krijgen
ik heb ze ook al vaker vervangen door een metale,..je kan het natuurlijk even proberen werkt het niet haal je gewoon bij de Hubo een kunstof bout
grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 02 feb 2009, 11:54 |
|
 |
|
Mat
|
ou deze rvs bout toch maar niet gebruiken. Is inderdaad wel zo dat je een beweging moet maken voor een detectie, maar als er metaal in de buurt van de schotelkomt, dan zal je veld een boog gaan maken en niet juist meer detecteren. Anders even aan iemand met een draaibankje vragen om een boutje te draaien. Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 02 feb 2009, 11:57 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Ha die Mat,.
Compass had vroeger al metalen schroeven,..maakt niet uit als het maar stilstaat
grt bert
|
| 02 feb 2009, 13:43 |
|
 |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1482 Woonplaats: Bunschoten
|
Tesoro had vroeger ook metalen bouten en moeren, maar ze zijn ervan afgestapt. Ik heb deze vraag ook eens bij (reparateur en technicus) Wil Hofman neergelegd. Zijn antwoord was dat er toch een stuk metaal in het detectieveld zit. Dit maakt weliswaar niet veel uit maar toch wel wat, dus de voorkeur verdiend een kunststof bout en moer.
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 02 feb 2009, 14:21 |
|
 |
|
Joop
|
Je verstoord hoe dan ook het magnetische veld.
Je spoel plus ondersteel en bevestiging is niet voor niets van kunststof
_________________ XP Deus en zelfbouw detectoren
|
| 02 feb 2009, 14:46 |
|
 |
|
Bertoninus
|
hahaha die Wilhelm,..
ja zeker die Turbo-Wil weet het wel,..ik ken hem namelijk goed,(Wijchen)..this geen kleine jongen
het zal zeker wel iets uitmaken dat vertelde Matje ook al, maar dat breekt nog wel eens
ik heb er altijd een paar reserve liggen, o ja bij de Exporer wekt het niet dat kan je vierkant vergeten
bert
|
| 02 feb 2009, 14:50 |
|
 |
|
frank
|
Bedankt voor de adviezen heren.In de praktijk valt het nog niet mee om bij een bouwmarkt een kunstof bout te vinden.Gamma,Praxis,Hubo,Craenenbroek,Sanitairzaak etc maar tot nu toe geen resultaat.Heb wel al een RVS exemplaar gekocht om eens te testen.De kunstoffen versie heb ik inmiddels gerepareert door er aan de kant van de kop een busje op te lijmen zodat ik hem toch kan aantrekken. Groeten frank 
|
| 02 feb 2009, 15:03 |
|
 |
|
Mat
|
Kijk eens of je geen metaaldraaier kent, deze zal wel een passend gelijk stuk voor je kunnen maken. Gr Mat
_________________ Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.
|
| 02 feb 2009, 16:32 |
|
 |
|
Sheep
Geregistreerd: 17 apr 2008, 09:04 Berichten: 419 Woonplaats: West Brabant
|
Frank, je kan ook even bij de Praxis een paar plastic schroeven halen, witte zijn het wel. Ze passen niet helemaal maar je kan dan wel weer gaan zoeken. Ik heb een tijdje terug een paar van die XP schroeven besteld bij westcoastdetecting voor een paar euro. Hij adviseerde inderdaad zoals hierboven ook vermeld, geen metalen maar plastic schroeven.
_________________ Verzamelaar van continentale sterling imitaties. www.sterlingimitations.com
|
| 02 feb 2009, 17:13 |
|
 |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1482 Woonplaats: Bunschoten
|
frank schreef: Hallo forumvrienden, Ik heb een technische vraag.Ik heb bij de Gmaxx de kop van de schroef van de schotelbevestiging eraf gebroken bij het aandraaien.Nu zat ik te denken om deze te vervangen door een RVS exemplaar.Ik heb dit bij diverse modellen van Tesoro al gezien.Kan dit zomaar of moet ik rekening houden met eventuele storing?Alvast bedankt voor de te nemen moeite. Groeten Frank  Hee Frank, Als je me exact het type doorgeeft van de detector en je adres in een PB dan zorg ik dat je een origineel vervangend exemplaar krijgt (gratis).
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 02 feb 2009, 17:30 |
|
 |
|
hannibal
|
_________________ gr Hannibal
|
| 02 feb 2009, 18:30 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
zo is han het
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 02 feb 2009, 19:09 |
|
 |
|
frank
|
Inderdaad is op safe spelen beter en ga ik dus ook voor de kunstoffen uitvoering.@wilhelm pbtje verzonden.Gr Frank 
|
| 02 feb 2009, 19:13 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik heb vroeger wel is gehad dat me schroefdraad dol was steeds vondt ik me moertje terug ik weet er gek van
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 02 feb 2009, 19:20 |
|
 |
|
Muta Abundantia
|
 Super Wilhelm!
|
| 02 feb 2009, 19:46 |
|
 |
|
frank
|
Hoi Wilhelm, Ik heb het setje bouten vandaag in goede orde ontvangen.Nogmaals mijn dank hiervoor!!! Met vriendelijke groet, Frank.
|
| 07 feb 2009, 13:54 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Het probleem is al door Wilhelm opgelost,maar ik heb witte kunststof draadeinden in M6 en M8 met ringen en moeren,mocht iemand dit nodig hebben is een pbtje voldoende. Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 07 feb 2009, 23:26 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|