Re: En ja hoor. Laptop is weer terug naar de Mediamarkt
zo kocht ik een nissan sunny bij een nissan dealer.
blinkend in de showroom , en de verkoper zei dat het een topauto was met geen enkel gebrek.
kosten 8900 gulden
er zat alleen een sterretje in de voorruit ,maar volgens hem zat hij niet in het gezichtsveld dus geen probleem.
nou ik mijn zuurverdiende centen op de toonbank gelegd en de auto aangeschaft.
ikzelf had een eigen bedrijfsbusje , dus het was puur een boodschappenauto voor de vrouw en voor op zondag met de kids te rijden
na een jaar moest hij gekeurd worden ,en mijn vrouw had slechts 3000 km gereden in dat jaar.
omdat ik nogal druk was met de zaak , bracht zij hem weg voor de keuring.
ik zeg , ga maar naar de nissan garage waar wij hem gekocht hebben want zij kennen de auto en weten dat hij goed is.
in de loop van de dag belt mijn vrouw
ze was gebeld door de garage ,dat de keuringskosten 2375 gulden ging kosten
ik zei , hoeveel
hier hun lijstde vooruit moest vernieuwd worden wat daar zat een ster in (was nu ineens wel hinderlijk )
de complete uilaat
vier nieuwe banden
allerlei lagers
schokbrekers
en nog allerlei andere dingetjes
kosten 2375 gulden
ik dacht , hmmm volgens mij wordt ik hier gelicht.
ik op zaterdag (op een aangekondigde showroom korting/uitverkoopdag ) uiteraard een volle bak in die tent.
ik richting de balie en zeg , meneer hoe kan er na 3000 kilometer een topauto ineens een wrak wezen.
ik heb de auto hier gekocht , en hij was tiptop volgens de verkoper.
nu kost de eerste beste A.P.K ineens 2375 gulden , dat lijkt mij sterk
hij komt met allerlei onzin verhalen , waar ik uiteraard niet intrap en ik kreeg het gevoel dat ze schrokken dat er geen vrouw meer stond maar haar man (boze man)
na een minuut of tien hun ongeloofwaardige onderbouwing van de kosten aangehoord te hebben ,ging ik hard mijn stem verheffen over hoe en wat er gebeurd is.
dus vanaf de verkoop praatjes tot de eerste keuring (het gehele showroompubliek keek onze kant op en luisterde flink om te horen wat er speelde)
en de zin ,
ik word hier opgelicht deed ik extra hard.
de verkopers/monteurs werden steeds zenuwachtige en liepen rood aan van schaamte.
steeds meer mensen gingen om ons heen staan (sensatie is iedereen voor in he) , en uiteindelijk werd het de verkopers teveel
hij zei zachtjes in mijn oor , meneer meneer komt uw even mee naar het kantoortje
ik mee , en uiteindelijk (na een soort handjeklap) hoefde ik nog maar 175 gulden te betalen
de banden waren ineens nog goed genoeg voor de keuring
de ster kon ook geharst worden (carglas , mijn idee) en dit kon nog wel en dat kon nog wel bla blabla
ik afgerekend , en mij zien ze nooit meer terug
maar wel effe 2200 gulden in de pocket gehouden , voor zogenaamde gebreken die geen gebreken waren.
het jaar daarop naar een andere garage gegaan , en raad eens wat , alleen de keuringskosten hoeven betalen want er mankeerde niets aan de auto
zo zie je maar , dat soms tekeer gaan weldegelijk help bij ONRECHT
ik scheld/vloek niet , want stem verheffen is meestal voldoende
gr bubba