|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:19
|
| Auteur |
Bericht |
|
piet van schuppen
|
 Re: irritante aanslag
Hallo Akkerbouwer,
Las van je schoonmaakprobleem bij deze munt. Zelf pak ik dan, in zo'n geval, de munt, leg hem in een plastic sinaasappelnetje en daarna vrij ophangen ( m.b.v. een "houten "satéh" pen ) in een met water gevulde ultrasoon cleaner. Dus niet in het hardplastic mandje leggen. De kans bestaat dan dat het muntje "plet verschijnselen "gaat krijgen en daar zit je ook niet op te wachten. Bijna alle tril energie gaat met de "satéh pen methode" dan naar de munt. Je zult zien dat ze er dan na verloop van tijd aardig schoon uit zullen komen.
Was overigens een fraaie gouden munt die je liet zien!
Met zoekgroet, Piet van Schuppen.
|
| 06 dec 2015, 21:58 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11536 Woonplaats: Midden Nederland
|
hier hoe het is gedaan https://www.youtube.com/watch?v=w7cfVkadI_A  [/quote] Die Amerikanen zoeken duidelijk niet op zwaar bemeste grond, zoals wij hier ... en ze vinden natuurlijk ook niet zulke oude munten Neusvet! Ga ik ook een keer doen 
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 07 dec 2015, 22:00 |
|
 |
|
Ernst
|
Mooie munt Akkerbouwer Waarom is de eerste foto (voor schoonmaken) in omgekeerd relief gemaakt Lijkt wel een afdruk Cheers, Ernst
_________________ Ik droom over een zee van tijd en zwerf over het land.....
|
| 15 apr 2016, 00:44 |
|
 |
|
Union Jon
Geregistreerd: 21 sep 2013, 20:19 Berichten: 1311 Woonplaats: Den Haag
|
Echt een verschil, top gedaan!
_________________ Stay Calm & Keep Detecting
|