|
|
Het is nu 22 apr 2026, 12:26
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|
Drie Torens - Brabantse Zoekdag
| Auteur |
Bericht |
|
Union Jon
Geregistreerd: 21 sep 2013, 20:19 Berichten: 1311 Woonplaats: Den Haag
|
 Drie Torens - Brabantse Zoekdag
Vandaag geweest met Adrian (Junk Extractor) naar de Brabantsezoektocht. Voor ons beide was het de eerste keer op zo een detector dag. Vond het heel geslaagd behalve de lange gras die het bijna onmogelijke maakte om te zwaaien met je detector. Het weer was onstuimig, de ene keer regen, dan zon, dan harde wind, dan natte sneeuw, dan zon, echt bijna alle seizoenen op een dag. Maar onder de genot van een biertje bij het cafe was het prima te doen We wisten niet wat we moesten verwachten, een paar velden volgepropt met mensen, ieder zoekend naar een plek ... maar er bleek ruimte zat. Er kon zelfs twee, drie keer zo veel mensen zijn - zo groot was het gebied. Na de gezamenlijke foto was het tijd.  We liepen naar een dichtbijzijnde veld en begon te zoeken. Adrian was snel uit het zicht en ik dacht: als ik alleen wat vind die direct iets met Tilburg te maken heeft dan ben ik blij Toen begon een reeks vondsten: en koppelpassant, loodjes, een vingerhoed, stuk van zilver lepel, Wilhemina 1ctjes enz. Het was even zoeken, maar er was zeker genoeg in de grond. Met de lunch zijn we terug naar de cafe gelopen, de zon scheen weer en we zaten met zijn alle even te rusten met een broodje een kop koffie. Het was op het eind van de middag sessie dat ik mijn wens eindelijk kreeg ... in de vorm van een Tilburgse loodje met drie torens ... 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Stay Calm & Keep Detecting
Laatst bijgewerkt door Union Jon op 23 apr 2016, 20:21, in totaal 2 keer bewerkt
|
| 23 apr 2016, 19:47 |
|
 |
|
junk extractor
|
 Re: Drie Torens - Brabantse Zoekdag
Leuk John Iets die uit Tilburg komt!, leuk dag gehad samen!! 
|
| 23 apr 2016, 20:12 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11394 Woonplaats: Midden Nederland
|
Leuk mannen, mooi loodje ook Groet, Jan 
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 23 apr 2016, 20:27 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 23 apr 2016, 21:27 |
|
 |
|
woesel
|
mooi loodje hoor 
|
| 23 apr 2016, 21:38 |
|
 |
|
Staelmeester
|
Leuk verhaal en leuk loodje ook
|
| 23 apr 2016, 22:02 |
|
 |
|
dannyR
|
leuk loodje 
|
| 23 apr 2016, 22:12 |
|
 |
|
ace
|
Een leuk loodje. Maar sorry, dat is niet Tilburg. De Tilburgse torens hebben puntdaken met vlaggen.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
|
| 24 apr 2016, 01:32 |
|
 |
|
Union Jon
|
ace schreef: Een leuk loodje. Maar sorry, dat is niet Tilburg. De Tilburgse torens hebben puntdaken met vlaggen. Dankje Ace voor je reaktie  Het was maar dat een Tilburger zei dat het uit Tilburg was, ik wist het helemaal niet. Het blijkt dat het wapen van Tilburg in de loop der tijden niet altijd op de zelfde wijze wordt afgebeeld. De volgende artikel heb ik kunnen vinden over bodemvondsten met betrekking op Tilburg: http://geheugenvantilburg.nl/verhalen/lees/12715/bodemvondsten-betrekking-op-tilburgDus de puntdaken en vlaggen komen te vervallen op mijn loodje, maar het blijft wel Tilburgs.
|
| 24 apr 2016, 06:59 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 24 apr 2016, 08:13 |
|
 |
|
Union Jon
|
Yup! De drie torens van Tilburg zit er binnen, nu op naar de volgende ...
|
| 24 apr 2016, 18:32 |
|
 |
|
ace
|
Union Jon schreef: Dankje Ace voor je reaktie  Het was maar dat een Tilburger zei dat het uit Tilburg was, ik wist het helemaal niet. Het blijkt dat het wapen van Tilburg in de loop der tijden niet altijd op de zelfde wijze wordt afgebeeld. De volgende artikel heb ik kunnen vinden over bodemvondsten met betrekking op Tilburg: http://geheugenvantilburg.nl/verhalen/lees/12715/bodemvondsten-betrekking-op-tilburgDus de puntdaken en vlaggen komen te vervallen op mijn loodje, maar het blijft wel Tilburgs. Dan heej diejen tilburger ut toch verkeerd gezeej. Het is toch niet zo da as unnen tilburg dè zeej dè ut dan ôk metèèn goed is? Of wel? Tilburg heeft altijd de puntdaken gehad. Vanaf het oudst bekende wapen af.En dat komt omdat tilburg ontstaan is rondom drie heerlijkheden met bijbehorende kastelen ook met puntdaken. Dit wapen op dit loodje is niet het wapen van Tilburg. Ik zal het er met Cees over hebben dat zijn vermelding daarover niet juist is zodra ik hem weer zie. Kijk overigens maar eens naar het wapen op de loden blokgewichten van Cees waar ook de puntdaken aanwezig zijn. Dit is simpelweg NIET Tilburg. Nogmaals sorry. Wat voorbeelden door vele eeuwen. Waaronder het oudst bekende uit 1453. Bron alle afbeeldingen: Geschiedenis van Tilburg - Drs. Nico Arts 
_________________ gr Ace
_________________ ♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪
Laatst bijgewerkt door ace op 24 apr 2016, 21:07, in totaal 7 keer bewerkt
|
| 24 apr 2016, 20:43 |
|
 |
|
ace
|
....
_________________ gr Ace
|
| 24 apr 2016, 20:44 |
|
 |
|
ace
|
_________________ gr Ace
|
| 24 apr 2016, 20:50 |
|
 |
|
Union Jon
|
Vind het top dat je het allemaal uitzoekt. Goed, dan niet Tilburg, waar dan wel vraag ik me af?
|
| 24 apr 2016, 21:20 |
|
 |
|
ace
|
Union Jon schreef: Goed, dan niet Tilburg, waar dan wel vraag ik me af? Castilie misschien? Eersel? West Kapelle? Doesburg? Allemaal opties met drie torens zonder puntdak.
_________________ gr Ace
|
| 24 apr 2016, 21:30 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11394 Woonplaats: Midden Nederland
|
Goed opgemerkt van Ace. Heraldry of the world http://www.ngw.nl/lijkt me een geschikt vertrekpunt om verder te zoeken. Groet, Jan
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 25 apr 2016, 09:31 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|