Logo
Het is nu 04 maart 2026, 19:18

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
 Een Klein Beetje Zonder Toestemming 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Een Klein Beetje Zonder Toestemming
Vandaag even opuit met de fiets.(en detector natuurlijk :07 ) Na vier boerderijen had ik eindelijk een Ja, hoor … geen problem antwoord. Het was een heel ardige oude boer, een alles was goed; ik mocht zelfs mijn fiets in zijn schuur zetten.

Er waren twee velden achter die liepen door tot een bos, dus ik vroeg aan hem of alle velden van hem waren en hij gaf een duidelijk ja antwoord, dus enthusiast ben ik gaan beginnen.

De eerste veld viel tegen dus naar de achterste toe. Toen begon de vondsten achter elkaar. Duit na gare duit, gare muntgewicht, een pijlgewicht deksel, loodgewichten, gespen, muskets, een rekenpenning, nep gulden\, een lode tulp, alles wat je te wachten staat op zulke terrain.

Na drie uurtjes zag ik in de verte een man een een vrouw naar mijn toe lopen. Ik herkend de vrouw van de boerderij naast, ik had haar voorheen gevraagt om daar te gaan zoeken maar ze wou geen toestemming geven zonder haar baas. " Ik had je toch geen toestemming gegeven!" zei ze een beetje geirriteerd. Ik zei terug dat ik wel toestemming van de boer kreeg en dat hij zei dat het land zijn eigen was. De man begon: "De oude boer is een beetje dement."

Toen viel het kwartje...

Ik verontschuldigd me natuurlijk en zei verder hoe vreslijk dementia was. Hij zei dat het veels te mooie weer was voor problemen, maar ik moest wel ophouden met detectoren. Dus vertrok ik, een de oude boer bedankt gezegt, niets gezegd wat er was gebeurt, had toch geen zin.

Dus met een klein beetje zonder toestemming heb ik er toch wel veel van dat kleine veld uitgehaald!

PS. Pijlgewicht deksel ligt nog waar mijn fiets stond, dus morgen even terug.

Afbeelding

Afbeelding

07 mei 2016, 19:31
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een Klein Beetje Zonder Toestemming
Jammer en waardeloos dat je na uitleg niet verder mocht zoeken, wat een mierenneukers.

07 mei 2016, 20:03
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
Inderdaad een vervelende opstelling van die lui :cry:
Vraag is nog maar of hun verhaal klopt, er wordt helaas al snel van oude mensen gezegd dat ze een beetje dement zijn, als dat zo uitkomt.

07 mei 2016, 20:12
Profiel

Antwoord met een citaat
Jan Ooms schreef:
Inderdaad een vervelende opstelling van die lui :cry:
Vraag is nog maar of hun verhaal klopt, er wordt helaas al snel van oude mensen gezegd dat ze een beetje dement zijn, als dat zo uitkomt.

Dat had ik helemaal niet bedacht maar kan best zo zijn, ik legde alleen een verband met de sterk urine lucht in de schuur van een vuilnisbak en ik dacht aan luiers - te versterking van hun verhaal.

07 mei 2016, 20:39
Profiel

Antwoord met een citaat
bennie schreef:
Jammer en waardeloos dat je na uitleg niet verder mocht zoeken, wat een mierenneukers.

Ja, inderdaad. :dwerg: Ik was gewoon lekker bezig en had verwacht dat ze mij zou gewoon laten gaan. Maar goed, heb gelukkig wat daar kunnen vinden.

07 mei 2016, 20:44
Profiel

Antwoord met een citaat
Exact hetzelfde ooit eens meegemaakt. Altijd vervelend als je weggestuurd word.

07 mei 2016, 22:32
Profiel

Antwoord met een citaat
tsja, daar ken ik er ook ééntje van,

toestemming gevraagd, bij de boer, hijzelf was niet thuis, maar zijn moeder zij prima, jullie mogen wel op het gras zoeken.

Wij drie dagen lekker op het gras zoeken.
4e dag komt de boer zelf thuis, die houd mijn zoekmaat net tegen voordat hij op het land wilde stappen.
met de mededeling: hier mag je nu helemaal niet zoeken, het is ingeschoten met wintertarwe.....

tsja... Jong opkomende wintertarve of gras... je moet het verschil maar kunnen herkennen, uiteraard ons verontschuldigd, maar gelukkig zei de boer al, "jullie hadden het niet kunnen weten, en mijn moeder wist het ook niet"

Maar eens kijken of ik een goedmakertje kan kopen voor de boer...

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact

08 mei 2016, 13:44
Profiel

Antwoord met een citaat
Mooie vondsten :10 en jammer dat ze je niet laten doorzoeken sommige doen altijd zo moeilijk :pol

GroetenMarcel

08 mei 2016, 18:57
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
tocht mooi

08 mei 2016, 23:15
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
Zeker mooi, maar wel jammer dat de boel daar verder ligt weg te rotten :cry:
Gelukkig doen de meeste boeren niet zo moeilijk, als je het goed aanpakt en je netjes gedraagt.
Maar ja, soms hebben anderen het al voor je verknoeid..

09 mei 2016, 09:38
Profiel

Antwoord met een citaat
Jan Ooms schreef:
Zeker mooi, maar wel jammer dat de boel daar verder ligt weg te rotten :cry:
Gelukkig doen de meeste boeren niet zo moeilijk, als je het goed aanpakt en je netjes gedraagt.
Maar ja, soms hebben anderen het al voor je verknoeid..

Ja, letterijk eh! Even wachten op een andere eigenaar, buurman worden een ze net ver krijgen met harde muziek dat ze snel oprotten :07 Maar mischien gaat dat een beetje te ver voor wat bodemvondsten.

Ik zie taloze velden met geen boerderij in zicht. Ik vraag me af altijd van wie ze zijn. Mischien een keer bij de gemeente vragen?

09 mei 2016, 11:33
Profiel

Antwoord met een citaat
pjottrr schreef:

toestemming gevraagd, bij de boer, hijzelf was niet thuis, maar zijn moeder zij prima, jullie mogen wel op het gras zoeken.

4e dag komt de boer zelf thuis, die houd mijn zoekmaat net tegen voordat hij op het land wilde stappen.
met de mededeling: hier mag je nu helemaal niet zoeken, het is ingeschoten met wintertarwe.....

tsja... Jong opkomende wintertarve of gras... je moet het verschil maar kunnen herkennen, uiteraard ons verontschuldigd, maar gelukkig zei de boer al, "jullie hadden het niet kunnen weten, en mijn moeder wist het ook niet"

Tja dat is ook wat eh. Mocht je daar dan terug komen na de oogst, of had je de veld al geleegd intussen?

09 mei 2016, 11:37
Profiel

Antwoord met een citaat
oh ja, terugkomen mag,. maar dat veld hoef ik dit jaar niet meer op, die is wel leeg

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact

17 mei 2016, 19:12
Profiel

Antwoord met een citaat
pjottrr schreef:

Tja toch nog 3 dagen gezocht :sd :sd

Had 2 maanden geleden ook een mooie stek,....
Vermoedelijk oude stortplaats......
Meestal vraag ik het aan de boeren zelf ,..maar sommige boerinnen hebben ook wat te zeggen,....
Toestemming van mevrouw gekregen omdat manlief niet thuis was,......geen enkel probleem wij willen alleen geen jagers op de akker,...
Nou harstikke leuk mevrouw bedankt,.....Smorgensvroeg net willen vertrekken......belt meneer de Boer hij wilde niet dat ik daar ging zoeken,....
Balen :as :as :as Wel meteen verteld geen probleem toch bedankt,..kan gelukkig nog zoeken bij boer *** en boer ****
Allebei bekenden van hem(deze boeren vonden hem trouwens een zeikerd) :07 :07

17 mei 2016, 19:40
Profiel

Antwoord met een citaat
Citaat:
Tja toch nog 3 dagen gezocht :sd :sd

Had 2 maanden geleden ook een mooie stek,....
Vermoedelijk oude stortplaats......
Meestal vraag ik het aan de boeren zelf ,..maar sommige boerinnen hebben ook wat te zeggen,....
Toestemming van mevrouw gekregen omdat manlief niet thuis was,......geen enkel probleem wij willen alleen geen jagers op de akker,...
Nou harstikke leuk mevrouw bedankt,.....Smorgensvroeg net willen vertrekken......belt meneer de Boer hij wilde niet dat ik daar ging zoeken,....
Balen :as :as :as Wel meteen verteld geen probleem toch bedankt,..kan gelukkig nog zoeken bij boer *** en boer ****
Allebei bekenden van hem(deze boeren vonden hem trouwens een zeikerd) :07 :07

Dat is ook wel jammer, helemaal opverhoogd en dan gezeik van de boer. Gelukkig kon je ergens anders terecht!

20 mei 2016, 19:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]