|
|
Het is nu 03 jun 2026, 11:36
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
strandzoeken: bijna geen signaal., het strand is schoon!
| Auteur |
Bericht |
|
pjottrr
|
 strandzoeken: bijna geen signaal., het strand is schoon!
Hallo Allemaal, ik dacht ik gooi het eens in "de groep"
Omdat mijn zoekmaat een nieuwe detector heeft, hebben we nu samen ook de mogelijkheid om in de parken te zoeken en op het strand. ( zijn goldmax power is daar niet zo geschikt voor)
anyway, we hadden al even gezocht in het park, gaat allemaal prima. en we zijn zaterdag de afsluitdijk maar eens over gereden om eens te gaan zoeken op het strand. We dachtnen, er ligt vast nog wel iets.
we zijn echter van een koude kermis thuis gekomen. amper signaal op het strand. na ruim 2,5 uur zoeken, en slechts een 20 gaten gegraven te hebben ( waarvan 1 x 10 cent, en 1 x 5 cent) , de rest allemaal rommel... zijn we maar weer huiswaarts gekeerd.
Inmiddels heb ik begrepen dat er tegenwoordig van die strand schoonmaak machines rondrijden, die blijkbaar alles van het strand afhalen... nu vraag ik mij af, wie heeft hier meer info over, zoals:
als ik nog een keertje wil strandzoeken, waar moet ik dan zijn? julianadorp is blijkbaar geen goede optie, want daar ligt echt helemaal niets. om een gemiddeld schoongeveegde akker vind ik meer signaal...
hoe vaak worden die machines ingezet? bijvoorbeeld dagelijks, of slechts een paar keer per seizoen?
zijn er plekken voor mij bereikbaar waar die dingen niet rijden? zelf zat ik namelijk te denken om aan het einde van het seizoen eens een dagje ameland te doen. maar als die krengen daar ook het strand schoonvegen, heeft het dus allemaal geen zin. Wie heeft meer info hierover?
alvast bedankt.
_________________ zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2
programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl
historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact
|
| 16 mei 2016, 11:36 |
|
 |
|
pjottrr
|
 Re: strandzoeken: bijna geen signaal., het strand is schoon!
Niemand hier die een antwoord heeft?
ik zag net namelijk een filmpje van Marco (los006 ) , dat toch en heel ander beeld laat zien als wat ik heb ervaren in julianadorp....
historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact
|
| 22 mei 2016, 11:57 |
|
 |
|
sjk75
Geregistreerd: 12 maart 2016, 19:22 Berichten: 805 Woonplaats: friese wouden
|
goeie vraag van je....maar denk dat de mensen hun stekjes niet gaan prijsgeven.....ben zelf eens naar Callantsoog gereden voor de lol, en inderdaad hetzelfde probleem als jou
|
| 22 mei 2016, 12:22 |
|
 |
|
pjottrr
|
net de vvv ameland maar eens een berichtje gestuurd ,
eens kijken wat die te zeggen hebben over die reinigers...
|
| 22 mei 2016, 12:46 |
|
 |
|
dannyR
|
de reinigers komen alleen in het seizoen en praktisch alleen op de plekken waar strandtenten staan of dichter bij de duinrand zoeken of richting de vloedlijn waar ze niet komen..in diverse landen,Italië en Frankrijk moet je of s'avonds gaan of heel vroeg als het zonnetje opkomt nu is het niet zo gek dat je bijna niet vind op de bekende strandjes,ze hebben het hele winterseizoen gehad om het kaal te plukken en doe wat ik heb gedaan in frankrijk vorig jaar,die trekker volgen naar het depot wat meestal achter de duinrand ligt,daar kan je naar hartenlust spitten tot je een ons weegt let wel die lui op de trekker zijn ook niet gek,heb ze regelmatig over de bak zien hangen om de muntjes eruit te vissen
|
| 22 mei 2016, 17:31 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dat is leeg gezocht wachten tot storm of als het weer druk word
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 22 mei 2016, 22:43 |
|
 |
|
pjottrr
|
ik zat te denken aan eind augustus of zo,. om dan eens heen te gaan, maar als ze daar dagelijks met die dingen rijden.... maar goed, daar bij julianadorp hebben we een best eind gelopen, maar nergens signaal, alsof ze de complete kustlijn schoongeveegd hadden, ondanks een week lang prachtigf weer had ik wel verwacht iets meer te vinden
maar goed, Ben benieuwd hoe ze dat op ameland doen, en of het de moeite waard is om daar eens een paar dagen te vertoeven. voor nu verwacht ik nog geen bergen met euro's maar na de zomer zal er vast wel wat liggen :)
|
| 23 mei 2016, 00:09 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ach ik heb heel veel op het strand gezocht je kan het nooit zeggen vaak legt het diep is er zand overheen gekomen leggen de euro dieper is het een slecht zomer vind je niet veel en als het heet is ze wel is met 30 man lopen de 1 keer pak je bijna niks 1 weer later alles ik woon niet ver van het strand als het een echt zomer is loop ik met Han wel is tot 1 uur in de nacht gezelle met al die mensen en muziek wacht maar tot het echt stormt dan ga je vinden succes man
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 23 mei 2016, 00:35 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|