|
|
Het is nu 05 maart 2026, 05:28
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 22 berichten ] |
|
vondsten vakantie zuid Limburg
| Auteur |
Bericht |
|
Suzi
|
 vondsten vakantie zuid Limburg
Hey medezoekers  Na lange tijd heb ik weer eens wat te delen. Mijn man en ik hebben ons twee weken heerlijk kunnen uitleven op de Limburgse akkers en velden. De meeste duitjes waren verrot, maar we hebben nog een paar leuke muntjes eruit kunnen trekken. Geen romeintjes (helaas), maar we zaten denk ik te laag voor de romeinse vondsten. Ondanks die kleine teleurstelling hebben we een aantal leuke vondsten gered uit de grond. Sommige vondsten zal ik apart plaatsen omdat ik hoop dat de expers er wat over kunnen vertellen.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 17 sep 2016, 11:15 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11240 Woonplaats: Maastricht
|
 Re: vondsten vakantie zuid Limburg
Hoi Suzi, in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, ligt Romeins hier in het zuiden heel dun bezaaid en moet je echt geluk hebben. Toch nog wat leuke vondsten gedaan zo te zien. Hoop dat jullie hebben genoten van us sjoen Limburg. Groetjes, Trash
|
| 17 sep 2016, 11:59 |
|
 |
|
Suzi
|
Prachtig is Limburg zeker Trash  elke morgen opstaan met een prachtig uitzicht en loeiende koeien op de achtergrond Jessss!!!! En de Limburgers waren super vriendelijk. Altijd tijd voor een kletspraatje, en de rust heeft ons echt goed gedaan. Jij leeft in een prachtige provincie 
|
| 17 sep 2016, 12:05 |
|
 |
|
eeric72
|
goed je best gedaan Suzi 
|
| 17 sep 2016, 12:28 |
|
 |
|
Suzi
|
Dank je Eric  Was wel zweten op de akkers  Zeg tegen mijn man dat hij vast wel wat kilos kwijt is na al da harde werk in dat snikhete weer! Maar hij weegt nog steeds 100 kilo rond 
|
| 17 sep 2016, 12:35 |
|
 |
|
eeric72
|
dan had je er mss nog een week moeten blijven, met het warme weer van afgelopen week is er zo 5 kilo af. 
|
| 17 sep 2016, 12:37 |
|
 |
|
Suzi
|
Toen waren wij er Eric  gisteren zijn we terug gekomen.
|
| 17 sep 2016, 13:06 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28579 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @ Suzi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, goed gepiept in deze hitte  maar ook kunnen genieten van het Zuid Limburgse heuvels Ik woon hier op 193,5 meter N.A.P. in Kerkrade , vanzelfsprekend is er ook het Laagste punt van Kerkrade. Het verschil tussen deze twee punten bedraagt 104,5 meter en dan het hoogste punt van NL = Vaals 322,4 meter boven N.A.P., weer een verschil van circa 130 meter t.o.v. Kerkrade. dat diepte verschil in Kerkrade komt natuurlijk omdat de Maas hier vroeger stroomde. er zijn hier zeker nog wat plekjes waar Romeins ligt, maar je moet weten waar je moet zijn als je nog eens een trip na zuid Limburg maakt , laat me dit op tijd weten, mogelijk kan ik je van dienst zijn met je man groet Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 17 sep 2016, 14:31 |
|
 |
|
Suzi
|
coinhunter chris schreef: hoi @ Suzi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, goed gepiept in deze hitte  maar ook kunnen genieten van het Zuid Limburgse heuvels Ik woon hier op 193,5 meter N.A.P. in Kerkrade , vanzelfsprekend is er ook het Laagste punt van Kerkrade. Het verschil tussen deze twee punten bedraagt 104,5 meter en dan het hoogste punt van NL = Vaals 322,4 meter boven N.A.P., weer een verschil van circa 130 meter t.o.v. Kerkrade. dat diepte verschil in Kerkrade komt natuurlijk omdat de Maas hier vroeger stroomde. er zijn hier zeker nog wat plekjes waar Romeins ligt, maar je moet weten waar je moet zijn als je nog eens een trip na zuid Limburg maakt , laat me dit op tijd weten, mogelijk kan ik je van dienst zijn met je man groet Chris  Hoi Chris, dat zou geweldig zijn  ik heb wel op maps gekeken naar Kerkrade maar op maps zag het er zo dicht bevolkt uit. Zijn ook nog naar Therme Heerlen geweest. Die man was zo aardig  Gaf ons de persoonlijke rondleiding en wij gingen kwijlend door het museum heen. Was een topdag! Bedankt alvast voor je aardige berichtje 
|
| 17 sep 2016, 16:07 |
|
 |
|
dannyR
|
als je zo genoten heb zijn uiteindelijk de vondsten maar een bijzaak  en toch niet geheel onverdienstelijk toch? 
|
| 17 sep 2016, 16:36 |
|
 |
|
Legionair
Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40 Berichten: 5743 Woonplaats: Ewijk
|
Je vondsten uit het Zuid-Limburgse zijn de moeite waard en ik zou zeer zeker gebruik maken van het aanbod van Chris, top gebaar overigens Henk
_________________ Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst
|
| 17 sep 2016, 16:44 |
|
 |
|
mj xp
|
Zitten mooie vondsten bij  heilige hangertje en belletje top GroetenMarcel
|
| 17 sep 2016, 19:26 |
|
 |
|
Union Jon
Geregistreerd: 21 sep 2013, 20:19 Berichten: 1311 Woonplaats: Den Haag
|
Goede vondsten 
_________________ Stay Calm & Keep Detecting
|
| 17 sep 2016, 22:59 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooie vakantie geweest
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 17 sep 2016, 23:26 |
|
 |
|
Suzi
|
Bedankt voor de reacties mannen. Was een topvakantie in ons eigen mooie landje Ed  Nu nog een hele week vrij en daarna weer vol aan de slag allebei.
|
| 18 sep 2016, 00:40 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Suzi schreef: Bedankt voor de reacties mannen. Was een topvakantie in ons eigen mooie landje Ed  Nu nog een hele week vrij en daarna weer vol aan de slag allebei. een hele weer vrij wat een mazzel veel plezier dan 
|
| 18 sep 2016, 00:46 |
|
 |
|
viros
|
Zijn ook nog naar Therme Heerlen geweest. Die man was zo aardig  Gaf ons de persoonlijke rondleiding en wij gingen kwijlend door het museum heen. Was een topdag! Bedankt alvast voor je aardige berichtje  [/quote] Weer iemand die ons Limburg zo mooi vindt Dan heb je in Heerlen mooie vondsten hier uit de buurt zien liggen Ja, liggen er ook twee van mij bij Edje 
|
| 18 sep 2016, 07:18 |
|
 |
|
Suzi
|
Is die Bacchusbuste van jou Viros? Dan heb je er namelijk 2 stemmen bij gekregen van ons 
|
| 18 sep 2016, 09:36 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
viros schreef: Zijn ook nog naar Therme Heerlen geweest. Die man was zo aardig  Gaf ons de persoonlijke rondleiding en wij gingen kwijlend door het museum heen. Was een topdag! Bedankt alvast voor je aardige berichtje  Weer iemand die ons Limburg zo mooi vindt Dan heb je in Heerlen mooie vondsten hier uit de buurt zien liggen Ja, liggen er ook twee van mij bij Edje  [/quote] wij gingen kwijlend door het museum heen bah ik ga nu even niet meer alles nu nat daar
|
| 18 sep 2016, 11:21 |
|
 |
|
viros
|
|
| 18 sep 2016, 15:21 |
|
 |
|
Suzi
|
Dat vonden wij echt de mooiste die er tussen lag Edje  Prachtvondst en ik hoop dat je wint 
|
| 18 sep 2016, 15:31 |
|
 |
|
viros
|
|
| 18 sep 2016, 17:03 |
|
|