Logo
Het is nu 03 jun 2026, 06:55

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Opgelicht ? XP Rally Burford 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Opgelicht ? XP Rally Burford
Vrijdagmorgen om 06.00 uur vertrokken richting Burford. Om 20.00 's avonds ,na meer dan 180km file in England aangekomen in ons hotel. Dat was dus al een slechte ervaring. De volgende morgen richting rally. Meer dan 800 zoekers. Alles leek prima georganiseerd. 6.000.000 vierkante meter zoekplezier. Meer dan 150 xp prijzen ,waaronder 10 Deus, te winnen. Doch al spoedig kwam de ontnuchtering. Er was helemaal niets te vinden. Om 15.00 uur zat de hoofdweide en de tent al vol met zoekers die de moed hadden opgegeven. Aangezien wij nog niet wisten hoe je een prijs kon winnen liepen we even voorbij de organisatietent.
En toen kwam de ontnuchtering. Je kon allen maar winnen door lotjes te kopen van 5 pond per stuk. Wij hadden dus 65 euro betaald voor de rally en er was niets te vinden en niets te winnen.
Om 15.00 uur lagen in de vondstenvitrine 3 hammered coins en een stukje fibula.
De zoekvelden van zondag waren iets beter want er werden regelmatig knopen gevonden.
Om 13.00 uur hebben we alles ingepakt en zijn we vertrokken richting België.
Dus wij voelen ons echt opgelicht.

19 sep 2016, 12:13
Beheerder

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Opgelicht ? XP Rally Burford
De Engelse moeten nu ergens anders hun geld mee verdienen na BREXIT :lol: :lol: :lol: :lol: :oooo :oooo :oooo :pol :pol :pol

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

19 sep 2016, 12:24
Profiel WWW
Moderator

Antwoord met een citaat
Met 800 zoekers vier vondsten... ? :shock:
Dat hebben ze hun best gedaan om de allerslechtste locaties te vinden lijkt me :roll:
Groet, Jan

19 sep 2016, 12:58
Profiel
Antwoord met een citaat
Paar jaar geleden hetzelfde verhaal weet ik nog :04
Toen ook eerder vertrokken ,...was toen ook nog prijzig aan de tunnel om eerder terug te gaan :as :as
Uk ,..gaat hard achteruit qua organiseren van rally's en het nevengebeuren :pol :pol

Edje

19 sep 2016, 13:07
ForumJoker

Antwoord met een citaat
coinhunter chris schreef:
De Engelse moeten nu ergens anders hun geld mee verdienen na BREXIT :lol: :lol: :lol: :lol: :oooo :oooo :oooo :pol :pol :pol

ja die Hollanders trappen er nog in ook ze strooi een beet je rond

nee niet leuk is duur en je heb er niks aan ja opgelicht klot man

19 sep 2016, 17:02
Profiel

Antwoord met een citaat
Heb al enkele keren gelezen hier over de engeland reisjes en rallys. Ik heb zowiezo mijn bedenkingen over deze rally's. Krijg het idee erbij dat men spul opkoopt en verstopt. Fibulas koop je op internet voor een prikkie munten idem. Duur om in te schrijven camping geld vragen etc. De zoeker word wild van een denari of een fibel, ik ook. Maar hoe eerlijk zijn deze mensen? Koop voor 1000 euri aan fibulas en munten heb je heel wat denari en fibulas voor. Enthousiasme van de zoeker gewonnen want die is al mega blij met een fibula. En de organisatie lacht in zijn vuistje met een paar duizend pond in de pocket en denkt die domme hollanders komen toch wel weer voor die denari of fibel van 7 pond 50 van internet. Iemand grapte al eens " het kwam glimmend de grond uit zeker". Ik heb zo mijn twijfels en alleen daarom al geen behoefte aan zon rally. Dan liever op de bonnefooi daarheen om te zoeken. Grtn apple

19 sep 2016, 18:45
Profiel
Antwoord met een citaat
@Appel, gedeeltelijk heb je misschien gelijk
Ik ken rally's daar doen ze vanalles verstoppen,...klopt
Op deze rally is niets gevonden dus ook niets verstopt :06 :06
De rally's die ik meestal uitzoek wordt ook niets verstopt omdat ik de organisator meestal ken{dit jaar had ik alleen pech met het inschrijfgeld :pol :pol }
Op de bonnefooi naar de UK gaan zou je wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen, heb al zovaak gehoord dat mensen dat proberen en dan nergens toestemming krijgen omdat ze hun land aan de clubs uit de buurt verhuren per jaar

mvg Edje :sd

19 sep 2016, 18:56

Antwoord met een citaat
Damn.....eerlijk of niet....echt niks vinden is echt naar! Wel verbazingwekkend overigens met zoveel zoekers en zoveel grond :01

Iemand een idee welke organisator "nog wel" te vertrouwen is?

19 sep 2016, 19:51
Profiel

Antwoord met een citaat
Het zijn niet enkel Nederlanders hoor, Belgen ook. :07
Al tweemaal naar GB gegaan naar dergelijke rally's. Zelf amper iets gevonden, buiten enkele penny's van 1900 en meer ... en hopen kogels.
Wat de Britten toen allemaal gevonden hadden op dat zelfde veld was ongelooflijk, maw to good to be true (is een vermoeden dus kan er ook niet over uitweiden).
Nu ja, alles bij elkaar genomen was het telkens een dure uitstap maar de sfeer tussen ons groepje was gewoon fantastisch. Dit maakte al veel goed. :10

19 sep 2016, 20:38
Profiel

Antwoord met een citaat
Is er ergens een garantie afgegeven dat iedereen een x aantal vondsten zal doen?
Hoe kan men weten wat er in de grond zit? En als men het weet is er al gezocht.
Is het dan oplichting? Of teleurstelling in de verwachting?

@apple1981 :10 (alleen zoekdagen in uk denk je? :03 )

Mijn voorkeur van vinden gaat uit naar echte vondsten uit mijn land en regio en ben blij met wat ik ook echt zelf gevonden heb. Ik heb weinig met het vinden van gekochte vondsten. En als ik dat zo allemaal voorbij zie komen zijn dat er verre van slechts een handjevol. Maar wat zou het als een ander aan sprookjes wil doen dan moet hij dat helemaal zelf weten.

19 sep 2016, 20:46
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
Grotmarmot schreef:
Het zijn niet enkel Nederlanders hoor, Belgen ook. :07
Al tweemaal naar GB gegaan naar dergelijke rally's. Zelf amper iets gevonden, buiten enkele penny's van 1900 en meer ... en hopen kogels.
Wat de Britten toen allemaal gevonden hadden op dat zelfde veld was ongelooflijk, maw to good to be true (is een vermoeden dus kan er ook niet over uitweiden).
Nu ja, alles bij elkaar genomen was het telkens een dure uitstap maar de sfeer tussen ons groepje was gewoon fantastisch. Dit maakte al veel goed. :10

:Censuur: Nighthawk"s :Censuur:

19 sep 2016, 21:38
Profiel

Antwoord met een citaat
Ja natuurlijk! Ideale mogelijkheid om je vondsten wit te wassen :07

Geen rocket science hè :lol:

Minelab Manticore

19 sep 2016, 22:04
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
ace schreef:

Wat denk jij, ook in Nederland?

19 sep 2016, 22:16
Profiel

Antwoord met een citaat
Jan Ooms schreef:
ace schreef:

Nee joh. Hier zijn alle vondsten echt. Nederlanders gooien geen vondsten neer op zoekdagen. :sd

20 sep 2016, 00:18
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
ace schreef:
Jan Ooms schreef:
ace schreef:

Nee joh. Hier zijn alle vondsten echt. Nederlanders gooien geen vondsten neer op zoekdagen. :sd

Moet ik dit antwoord serieus nemen?

Denk dat Nederlanders door de band genomen weinig verschillen van Engelsen.
Zou kunnen dat het systeem van georganiseerd zoeken invloed heeft, bijvoorbeeld rotte appels aantrekt :yh
Ik heb geen ervaring met zoekdagen in Nederland en rally's in Engeland, vandaar mijn vraag.

Groet, Jan :sd

Laatst bijgewerkt door Jan Ooms op 20 sep 2016, 16:04, in totaal 1 keer bewerkt

20 sep 2016, 08:13
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik zoek regelmatig in de UK maar dan met mijn vader.

Al kom ik dan ook niet met zakken vol terug maar meestal zit er wel 1 a 2 leuke dingen bij.

Ik weet dat er hier veel verenigingen zijn die zoeken en het zou zomaar kunnen zij dat die velden al zo goed als leeg gezocht zijn door de locals. En dan is het makkelijk om geld te verdienen aan vooral mensen van veraf.

Wat je ook kan doen is met een lokale vereniging meezoeken. Ze hebben meestal op zondag een zoekdag voor de leden.

Gr

20 sep 2016, 12:35
Profiel

Antwoord met een citaat
Ikzelf ben 1 keer op een zoekdag geweest die in oldeholtpade. Daar verstopte de organisatie penningen en voor elke gevonden penning kreeg je dan een lootje voor de loterij. Wat ik een leuk principe vond. Als een organisatie wel zelf spul verstopt laat ze het dan ook vermelden en dan ook watvoor objecten of munten. Anders is een vondst voor mij een dilemma ' als het misschien geplaatst is '. Zo vond een maat van me een fibula op de zoekdag in oldeholtpade en wat moet je daar dan van denken? Maar goed ieder zijn eigen ding en zal vast super gezellig zijn :10 Ikzelf zou dsn liever zelf of met een groepje op pad gaan. Grtn apple

20 sep 2016, 21:18
Profiel

Antwoord met een citaat
apple1981 schreef:
Ikzelf ben 1 keer op een zoekdag geweest die in oldeholtpade. Daar verstopte de organisatie penningen en voor elke gevonden penning kreeg je dan een lootje voor de loterij. Wat ik een leuk principe vond. Als een organisatie wel zelf spul verstopt laat ze het dan ook vermelden en dan ook watvoor objecten of munten. Anders is een vondst voor mij een dilemma ' als het misschien geplaatst is '. Zo vond een maat van me een fibula op de zoekdag in oldeholtpade en wat moet je daar dan van denken? Maar goed ieder zijn eigen ding en zal vast super gezellig zijn :10 Ikzelf zou dsn liever zelf of met een groepje op pad gaan. Grtn apple

Ik was ook op die zoekdag Apple, had een paar duiten in kwaliteit die je in veen nooit vind, een duppie die al helemaal glimmend uit de grond kwam, een tapkraan in stortkwaliteit en een zilveren piek,
Weet 100% zeker dat deze vondsten verstopt waren.
Maar ja ik ging ook naar die zoekdag voor gezelligheid, niet voor de vondsten. Maar toch nog wat gewonnnen op de
Loterij :oooo

20 sep 2016, 21:21
Profiel

Antwoord met een citaat
Zodra er geld mee gemoeid is, gaat dit ten koste van datgene waar het eigenlijk om draait.
Dat geldt in de detectelarij evenzo als bij welke andere bezigheid ook.

20 sep 2016, 21:50
Profiel

Antwoord met een citaat
@Dannybrink kan me zoiets herrinneren inderdaad, dat er ook glimmende muntjes de grond uit kwamen. Ook zijn er een paar romeinse muntjes gevonden, zouden ze die ook zelf verstopt hebben?. Laat ze dan iig een lijst maken van wat ze zelf verstopt hebben of het in een baggy doen. Gelukkig had ik toen bijv geen romeintje, zou enorm aan me knagen of het geplaatst is of niet.. Over engeland, daar moet toch vadt genoeg land vrij zijn om te zoeken? En niet elke boer bij een club zit toch? Grtn apple

21 sep 2016, 00:01
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
apple1981 schreef:
@Dannybrink kan me zoiets herrinneren inderdaad, dat er ook glimmende muntjes de grond uit kwamen. Ook zijn er een paar romeinse muntjes gevonden, zouden ze die ook zelf verstopt hebben?. Laat ze dan iig een lijst maken van wat ze zelf verstopt hebben of het in een baggy doen. Gelukkig had ik toen bijv geen romeintje, zou enorm aan me knagen of het geplaatst is of niet.. Over engeland, daar moet toch vadt genoeg land vrij zijn om te zoeken? En niet elke boer bij een club zit toch? Grtn apple

:lol: :lol: :lol: :lol: je moet goed luisteren word toen wel vertelt dat ze geld er in stoppen

maar een hoop horen dat niet :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

het is maar net wat je leuk vind

ik zelf vind er geen moer aan als ze zeggen dat ze oud geld hebben gestrooid

21 sep 2016, 00:39
Profiel

Antwoord met een citaat
Hi Rob
Heb de affische doorgelezen nadat je het er over had bij Nick.
Er staat duidelijk vermeld, dat de prijzen op lootjes te winnen zijn en dat het naar 2 goede doelen gaat.
Gr Gerrit

Charity Raffle Cost:
MacMillan / Help for Hero's charity raffle tickets are £5 per ticket on the day.
Prizes so far include 10 XP Deus metal detectors, up to 100 prizes to be donated by XP metal detectors, plus donations from the trade stalls currently confirmed.

21 sep 2016, 08:25
Profiel

Antwoord met een citaat
[/quote] :lol: :lol: :lol: :lol: je moet goed luisteren word toen wel vertelt dat ze geld er in stoppen

ik zelf vind er geen moer aan als ze zeggen dat ze oud geld hebben gestrooid[/quote]

Maar laat ze dan ook een lijst met welke munten en voorwerpen ophangen die ze verstopt hebben, weet ik in ieder geval wat ik dan kan weggeven of op internet kan aanbieden want net als jou vind ik dat ook geen moer aan.Grtn apple

21 sep 2016, 12:11
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
apple1981 schreef:
:lol: :lol: :lol: :lol: je moet goed luisteren word toen wel vertelt dat ze geld er in stoppen

ik zelf vind er geen moer aan als ze zeggen dat ze oud geld hebben gestrooid[/quote]

Maar laat ze dan ook een lijst met welke munten en voorwerpen ophangen die ze verstopt hebben, weet ik in ieder geval wat ik dan kan weggeven of op internet kan aanbieden want net als jou vind ik dat ook geen moer aan.Grtn apple[/quote]

ja daar heb je een . apple :sd :sd :sd

ik heb het wel is mee gemaakt hadden ze 10 nep goude munten verstopt daar viel dan ook een prijs op

wat denk je waren maar 2 in geleverd
ja stel je is voor datje net een echt vind :lol: :lol:

21 sep 2016, 12:23
Profiel

Antwoord met een citaat
Sorry, maar zijn sommigen van jullie nou echt zo naief? Of durft niemand gewoon uit te spreken wat hij denkt en weet?

Lees dit topic nog eens terug. Glimmende vondsten uit de grond. Muntjes in staten zoals op die locatie uiterst ongebruikelijk is. Romeinse en middeleeuwse vondsten op lokaties waar vooraf en erna nooit iets uit die periodes gevonden wordt. 100 man die elk minimaal 5 vondsten vinden, dus 500 vondsten plotsklaps op een akkertje waar door vele lokale zoekers met moeite een handjevol vondsten gevonden wordt zowel voor als na de zoekdag.

Zo ook met reguliere "vondsten". Velen uit een regio doen jarenlang moeite om een bescheiden collectieTJE aan interessante vondsten te doen, maar een handjevol nieuwelingen plaatst minimaal wekelijks minimaal een romeinse munt of fibula in prachtstaat nota bene uit diezelfde regio.

Al deze onwaarschijnlijkste vondsten krijgen altijd alle aandacht, terwijl werkelijk gevonden regionale toppers van mindere kwaliteit en incompleet veelal genegeerd worden. Terwijl deze echte vondsten juist de waardering verdienen. Zo jammer.
Ik begrijp het in elk geval niet. Je weet toch wel wat er zoal gevonden wordt en in welke staat? En wat onwaarschijnlijk is?

:06 :06 :06 Rare jongens, die metaaldetectorzoekers.

Ik onderschrijf het gewoon hoor. Ik vind het prima.
Nee joh, bij de nederlandse zoekdagen doen ze zo iets niet. Alles wordt echt gevonden. :07

21 sep 2016, 12:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende