Verslag Brabant zoekdag Nieuwkuijk 22 oktober
Zoals toegezegd een kort verslagje van de Brabant Zoekdag van afgelopen zaterdag in Nieuwkuijk.
Na koffie in het cafe en een toespraakje en groepsfoto op het veld, begon de zoekdag op twee kleine akkertjes aan weerszijden van de oprijlaan van Kasteel d'Oultremont, bekend van het voormalige themapark Land van Ooit.
Op deze veldjes werd aardig gevonden, al was het binnen een uurtje al bijna onmogelijk om niet in de voetsporen van andere deelnemers te lopen
In de pauze kon van een goed verzorgde lunch worden genoten en de stand van Detector Plaza worden bezocht.
De prijzen die op de nummertjes waren gevallen lagen al in tasjes klaar.
Ik heb wat rondgelopen en gepraat met andere deelnemers, maar niets gehoord of gezien van bijzondere vondsten.
Wel waren er de nodige muntjes gevonden die wel erg schoon uit de grond kwamen en waarvan werd vermoed dat ze waren verstopt door de organisatie

Mijn eigen vondsten bestonden uit wat slechte duitjes, halve willemcent, musketballetjes en een aluminium heiligenhangertje.
Na de lunchpauze zwermden de meesten uit naar verder gelegen akkers, waar in 1880 een dijkdoorbraak is geweest die heel Nieuwkuijk onder water zette.
Hier werden vooral veel granaatscherven en kogelpunten uit WO2 gevonden.
Al met al een gezellige en goed georganiseerde dag, ondanks de wat schrale zoekveldjes
Ik heb me prima vermaakt, samen met m'n vrouw en twee zonen en onze speurhond Lara.
Groet, Jan