|
|
Het is nu 03 jun 2026, 04:19
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 15 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28451 Woonplaats: Kerkrade
|
 abdij rolduc
hallo bij abdij Rolduc in Kerkrade word een golfbaan voor de elite aangelegd in een prachtige omgeving, deze ligt hoog gelegen dus ideaal voor de Romeinen  sla ik vandaag de plaatselijke krant open en daar staat dat er nog enkele, mogelijk meer romeinse villa's liggen, er zijn al een aantal bekent in dit gebied. Er lopen enkele beken en rivieren en de grond is er zoals in heel zuid Limburg erg vruchtbaar (lössgronden) , hoe ik al zei het is een adembenemend omgeving.  waar het ijsvogeltje kan vissen en de bever zijn gang kan gaan. dat wilde ik effen met jullie delen grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 17 nov 2016, 14:23 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: abdij rolduc
supermooi cc 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 17 nov 2016, 18:15 |
|
 |
|
eeric72
|
das inderdaad wel heel toevallig. hadden het er gister nog over. ben benieuwd wat ze daar nog gaan tegenkomen met de aanleg. 
|
| 17 nov 2016, 18:37 |
|
 |
|
Zoekzwijn
|
Hee thuiswedstrijd nice nice
_________________ Si vis Pacem para Bellum
|
| 17 nov 2016, 18:38 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7088 Woonplaats: Kerkrade
|
Niet normaal. Is een van de mooiste stukjes natuur van Nederland. De laatste jaren komen er ook weer ringslangen e.d. voor. Dat ze naar Brunssum gaan golven. Laat Rolduc met rust. Heb er eenmaal een Romeinse munt gevonden, en wel een denarius van Q.Cassius Longinus. (Met keerzijde tempel). Zie deze link: viewtopic.php?f=219&t=321Is wel bijna 20 jaar geleden. Ik woon er trouwens maar 400 meter vandaan. Groeten, John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 17 nov 2016, 20:53 |
|
 |
|
Herman Bos
|
_________________ Zoek met een Deus en een minelab Remember the best DISCRIMINATION is your digger!
|
| 17 nov 2016, 21:28 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
|
| 17 nov 2016, 22:01 |
|
 |
|
Youri1995
Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20 Berichten: 3617 Woonplaats: Breda
|
Hopen dat ze daar nog wat mooie dingen naar boven halen! 
_________________ "Aequam memento rebus in arduis servare mentem"
|
| 17 nov 2016, 23:48 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2807 Woonplaats: kerkrade
|
Ja Chris,
genoeg redenen hier om eens een lekkere wandeling te nemen je kunt echt alle kanten op hier en het is overal mooi als je de plekken weet
Gr Paul
|
| 18 nov 2016, 01:47 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11394 Woonplaats: Midden Nederland
|
Heel mooi Ik voel iets aankomen in de trant van "de schat die Kerkrade door haar vingers liet glippen"  Jan
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 18 nov 2016, 10:52 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
ALFABOY schreef: Ja Chris,
genoeg redenen hier om eens een lekkere wandeling te nemen je kunt echt alle kanten op hier en het is overal mooi als je de plekken weet inderdaad een van de mooiste stukjes natuur van Nederland Jan Ooms schreef: Heel mooi Ik voel iets aankomen in de trant van "de schat die Kerkrade door haar vingers liet glippen"  Jan iedereen die in het zuiden een metaaldetector koopt , gaat deze daar uitlaten, worden met de regelmaat van de klok toch Middeleeuwse penninkjes gevonden , maar je moet wel je best doen, is een groot gebied om te zoeken en het is niet verboden daar om te zoeken, althans om de abdij heen, ik zag ze er al zoeken tussen de druivenranken en fruitbomen grt Chris ps als je toch in Kerkrade bent, hier het enige stuwmeer van Nederland https://www.google.nl/search?q=cranenwe ... r+kerkrade prachtig natuurgebied , waar ook gevist kan worden op karper en meerval o a 
|
| 18 nov 2016, 20:53 |
|
 |
|
melpatcindy
|
wat een mooie omgeving wonen jullie  ook voor de hobby  zou zo kunnen verhuizen ben er al een aantal keren geweest gr ed 
_________________ gezelligheid kent hier geen tijd
|
| 18 nov 2016, 22:13 |
|
 |
|
viros
|
Inderdaad weer heel jammer dat dit mooie stukje natuur weer plaats moet maken voor een golfbaan Liggen er toch al verschillende hier in het zuiden waar die mensen terecht kunnen Edje
|
| 19 nov 2016, 08:10 |
|
 |
|
Vonhuppelrath
|
6 jaar daar op de middelbare school gezeten. 3 priesters als leraar gehad. Haha. Is dus als een 2de huis voor mij. Dus die golfbaan mogen ze van mij ergens anders gaan neerleggen. Ooit in de winter door het ijs gezakt op een van die meertjes. Brrrrrrrrr. In de bossen van Rolduc de eerste meisjes gekust....memories. Adieje wah. Friso
|
| 19 nov 2016, 19:26 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
Vonhuppelrath schreef: 6 jaar daar op de middelbare school gezeten. 3 priesters als leraar gehad. Haha. Is dus als een 2de huis voor mij. Dus die golfbaan mogen ze van mij ergens anders gaan neerleggen. Ooit in de winter door het ijs gezakt op een van die meertjes. Brrrrrrrrr. In de bossen van Rolduc de eerste meisjes gekust....memories. Adieje wah. Friso prachtige hoe je het verwoorden doet Friso ,de herinnering neemt je nimmer en nooit meer iemand weer af. veel van de Amerikaanse troepen in Zuid Limburg konden hier op adem komen, vele konden het niet meer navertellen, ze dachten voor de kerst thuis te zijn, maar de Duitsers dachten hier anders over en starten een tegen offensief, het was de bedoeling Kerkrade oost met de grond gelijk te maken,  maar door een omtrekkende beweging werden de moffen in Kerkrade in de tang gedreven en vluchten snel naar de heimat. de oorlog zou nog meer dan half jaar doorwoede met de vele doden tot gevolg.
|
| 19 nov 2016, 20:43 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 15 berichten ] |
|