|
|
Het is nu 21 apr 2026, 22:19
|
Wat leuke vondsten van de laatste tijd.
| Auteur |
Bericht |
|
huntius
|
 Wat leuke vondsten van de laatste tijd.
Nog even wat vondsten op de foto gezet die ik nog wou laten zien  en daar is het nu nog lekker weer voor. Zal binnenkort ook mijn middeleeuwse muntschatje laten zien, want dat gebeurt hier nogal veel de laatste tijd  en wil natuurlijk niet achterblijven gelukkig zijn de komende weerberichten goed  en kunnen we weer los gaan op de akker Gr jan.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 13 feb 2017, 12:31 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
 Re: Wat leuke vondsten van de laatste tijd.
Mooie score Jan  maar volgens mij mis ik er een paar. Adri
|
| 13 feb 2017, 12:37 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
mooi JAN die kan er wat van top zoeker je ben net als mei je vergeet altijd wel wat op de foto te zeten  hoop topper zie ik hadden wij maar akkers 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 13 feb 2017, 13:23 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11394 Woonplaats: Midden Nederland
|
Ziet er allemaal geweldig uit Jan ! Vondsten van wanneer?  Jan
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 13 feb 2017, 13:39 |
|
 |
|
sjoho
|
Dat ziet er goed uit, hopelijk komt het bij mij ook weer op gang met de vondsten 
|
| 13 feb 2017, 13:50 |
|
 |
|
huntius
|
Jan Ooms schreef: Ziet er allemaal geweldig uit Jan ! Vondsten van wanneer?  Jan Op de gulden na zijn het vondsten van eind vorig jaar Jan, dit jaar pas 3 keer in actie geweest  Adri Pieck schreef: Mooie score Jan  maar volgens mij mis ik er een paar. Adri idd Adri je mist er 8  die zal ik binnenkort plaatsen  gr Jan.
|
| 13 feb 2017, 14:02 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Adri Pieck schreef: Mooie score Jan  maar volgens mij mis ik er een paar. Adri idd Adri je mist er 8  die zal ik binnenkort plaatsen  gr Jan.[/quote] Van je naamgenoot nog wel. Adri
|
| 13 feb 2017, 14:53 |
|
 |
|
speerpunt
|
Ziet er top uit 
|
| 13 feb 2017, 15:00 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
Adri Pieck schreef: Adri Pieck schreef: Mooie score Jan  maar volgens mij mis ik er een paar. idd Adri je mist er 8 die zal ik binnenkort plaatsen  gr Jan. Van je naamgenoot nog wel.  Adri Ah, denk dat ik het wel weet... dan ben je niet de enige die tussendoor een graantje is komen meepikken. Is je gegund hoor, zou het dan alleen niet als "je middeleeuwse muntschatje" plaatsen  Jan Ps. en Adri maar aan mij vragen wat nu de totaalscore was geworden 
|
| 13 feb 2017, 15:39 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Ja, ben toch wel zeer benieuwd naar het uiteindelijke totaal overzicht van de muntschat.
Adri
|
| 13 feb 2017, 16:20 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
Adri Pieck schreef: Ja, ben toch wel zeer benieuwd naar het uiteindelijke totaal overzicht van de muntschat. Adri Ik had je toch verteld dat wij er 65 hebben gevonden Adri  Daar is vorige week nog een bijgekomen, dus totaal 66 munten Er is erg lang gezocht zoals je weet, niet alleen door ons maar ook door anderen die de vindplaats achterhaald hadden. Is ook een vorm van research, achterhalen waar iemand een schat heeft gevonden Is ook het meest efficiente zoeken, want maximale opbrengst tegen minimale inspanning. Maar die "zoekers" hebben mij echt niks laten weten over hun vondsten ! 
|
| 13 feb 2017, 17:01 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat de munten worden aangemeld en er een mooie publicatie komt. 
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 13 feb 2017, 17:09 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
FAR BEYOND DRIVEN schreef: Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat de munten worden aangemeld en er een mooie publicatie komt.  Dat hoop ik ook en dat alle andere zoekers hun vondsten aldaar gedaan ook bij Jan melden voor de compleetheid van de muntvondst. Adri
|
| 13 feb 2017, 17:15 |
|
 |
|
Adri Pieck
|
Jan Ooms schreef: Adri Pieck schreef: Ja, ben toch wel zeer benieuwd naar het uiteindelijke totaal overzicht van de muntschat. Adri Ik had je toch verteld dat wij er 65 hebben gevonden Adri  Daar is vorige week nog een bijgekomen, dus totaal 66 munten Er is erg lang gezocht zoals je weet, niet alleen door ons maar ook door anderen die de vindplaats achterhaald hadden. Is ook een vorm van research, achterhalen waar iemand een schat heeft gevonden Is ook het meest efficiente zoeken, want maximale opbrengst tegen minimale inspanning. Maar die "zoekers" hebben mij echt niks laten weten over hun vondsten !  Ik heb je een PB gestuurd Jan Adri
|
| 13 feb 2017, 17:16 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
Is ok Adri FAR BEYOND DRIVEN schreef: Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat de munten worden aangemeld en er een mooie publicatie komt.  Zou mooi zijn Far, maar enkele munten van de muntschat zijn al aangeboden via Marktplaats (MA-shops) en Catawiki, dus er zal helaas altijd een deel buiten beeld blijven.  Jan
|
| 13 feb 2017, 17:25 |
|
 |
|
eeric72
|
geweldige vondsten Jan. @jan ooms, die op Catawiki heeft ook niet veel opgebracht.  voor de muntschat zelf is het jammer dat ie niet bij elkaar blijft, maar dat is ook niet te doen als er zoveel hebben gezocht op dat stuk.
|
| 13 feb 2017, 17:50 |
|
 |
|
huntius
|
Jan Ooms schreef: Adri Pieck schreef: Adri Pieck schreef: Mooie score Jan  maar volgens mij mis ik er een paar. idd Adri je mist er 8 die zal ik binnenkort plaatsen  gr Jan. Van je naamgenoot nog wel.  Adri Ah, denk dat ik het wel weet... dan ben je niet de enige die tussendoor een graantje is komen meepikken. Is je gegund hoor, zou het dan alleen niet als "je middeleeuwse muntschatje" plaatsen  Jan Ps. en Adri maar aan mij vragen wat nu de totaalscore was geworden  Ik wil hier even op reageren Jan, Ikzelf zoek al zeker een kleine 25 jaar in de omgeving waar jij jouw muntschat hebt gedaan en was voor mij direct duidelijk waar, maar omdat ik het niet netjes vind om daar direct ook mijn slag te slaan,heb ik weken later een poging gewaagd, zoals vele andere in de hoop nog een verdwaalde Arkel te vinden  voor mijn gevoel heb ik je niet in de weg gelopen met de vondst van je leven, wel jammer dat andere(enkele) zoekers zich erg druk maken over deze munten wat je moet doen enzo, was dit al van plan maar je weet zelf hoe ze je het leven zuur kunnen maken, over aanmelden enzo, en daarom nog niet eerder geplaatst ,dat heeft niets met zoeken te maken. En Adriaan ik hoop dat je tevreden bent zo  en ben benieuwd of je jouw exemplaar laat zien. gr Jan.
|
| 13 feb 2017, 18:12 |
|
 |
|
mj xp
|
|
| 13 feb 2017, 18:46 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20709 Woonplaats: utrecht
|
De schat is gevonden op een locatie die men vroeger Boebbaland noemde (bedacht door mijn Limburgse vrienden ) , die ik regelmatig uitnodigde om te komen piepen aldaar  maar zelf zoek ik niet tot nauwelijks meer dus anderen .....ga je gang Ik wist vanaf dag 1 waar Jan ze gevonden had en ben er bewust weg gebleven Wel weet ik dat er zoekers op uitnodiging van Jan zelf gezocht hebben en ze meteen verkocht hebben De totale muntschat zal tegen de 100 munten zijn geweest , maar is helaas verspreid geraakt Maargoed ik heb er 64 mogen reinigen en het was de vondst van het jaar Ook de munten van Jan zijn zonen heb ik gereinigd en ik heb hun toen al gezegd dat er nog veel meer liggen Nou dat is gebleken en Huntius heeft gelijk dat hij er nog een paar heeft opgepiept  en die loopt ook al heel lang in dat gebied dus Ik weet zeker dat er nog wel 1 of meer te vinden zijn , maar uit principe ga ik er niet naar toe Al met al een bijzonder en apart avontuur zo Gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 13 feb 2017, 20:31 |
|
 |
|
huntius
|
We dwalen wel wat af van dit topic maar dat gebeurd weleens Ik denk dat de 100 wel gepasseerd is, zonde dat de muntschat versplinterd is  zal mijn aantal aan je doorgeven Jan voor de telling. Was erg spannend Johan, ben blij dat ik een poging gewaagd heb. bubba schreef: De schat is gevonden op een locatie die men vroeger Boebbaland noemde (bedacht door mijn Limburgse vrienden ) , die ik regelmatig uitnodigde om te komen piepen aldaar  maar zelf zoek ik niet tot nauwelijks meer dus anderen .....ga je gang Ik wist vanaf dag 1 waar Jan ze gevonden had en ben er bewust weg gebleven Wel weet ik dat er zoekers op uitnodiging van Jan zelf gezocht hebben en ze meteen verkocht hebben De totale muntschat zal tegen de 100 munten zijn geweest , maar is helaas verspreid geraakt Maargoed ik heb er 64 mogen reinigen en het was de vondst van het jaar Ook de munten van Jan zijn zonen heb ik gereinigd en ik heb hun toen al gezegd dat er nog veel meer liggen Nou dat is gebleken en Huntius heeft gelijk dat hij er nog een paar heeft opgepiept  en die loopt ook al heel lang in dat gebied dus Ik weet zeker dat er nog wel 1 of meer te vinden zijn , maar uit principe ga ik er niet naar toe Al met al een bijzonder en apart avontuur zo Gr bubba 
|
| 13 feb 2017, 21:18 |
|
 |
|
zoeker 19
Geregistreerd: 02 apr 2012, 19:07 Berichten: 4340 Woonplaats: Joure
|
|
| 13 feb 2017, 21:21 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
Ik heb alleen de Ed en Hannibal uitgenodigd, vorige week zondag Was een topdag  Jan
|
| 13 feb 2017, 21:42 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 13 feb 2017, 22:41 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
bubba schreef: De schat is gevonden op een locatie die men vroeger Boebbaland noemde (bedacht door mijn Limburgse vrienden ) , die ik regelmatig uitnodigde om te komen piepen aldaar  maar zelf zoek ik niet tot nauwelijks meer dus anderen .....ga je gang Ik wist vanaf dag 1 waar Jan ze gevonden had en ben er bewust weg gebleven Wel weet ik dat er zoekers op uitnodiging van Jan zelf gezocht hebben en ze meteen verkocht hebben De totale muntschat zal tegen de 100 munten zijn geweest , maar is helaas verspreid geraakt Maargoed ik heb er 64 mogen reinigen en het was de vondst van het jaar Ook de munten van Jan zijn zonen heb ik gereinigd en ik heb hun toen al gezegd dat er nog veel meer liggen Nou dat is gebleken en Huntius heeft gelijk dat hij er nog een paar heeft opgepiept  en die loopt ook al heel lang in dat gebied dus Ik weet zeker dat er nog wel 1 of meer te vinden zijn , maar uit principe ga ik er niet naar toe Al met al een bijzonder en apart avontuur zo Gr bubba  Toch maar wat feiten noemen dan, voordat de indianenverhalen de overhand krijgen 1. Er zijn nooit zoekers op uitnodiging van mij aan de slag gegaan.. ik ben niet gek natuurlijk 2. Wel zijn er 26 munten gevonden en verkocht door iemand die nog een hele week heeft gegraven op de vindplaats, toen wij geen tijd meer hadden. Deze zoeker heeft dat aan mij gemeld en heeft me foto's van zijn vondsten gestuurd. Ik vind dat prima, hij heeft er lang en hard voor gewerkt, maar wel heel jammer dat die munten meteen in het commerciele circuit zijn verdwenen. 3. Vanaf dag een zijn er mensen getipt over de vindplaats, en anderen met locale kennis hebben zelf kunnen bedenken waar de munten waren gevonden. Heb ik ook geen moeite mee, want als ik zo'n hot tip had gekregen was ik waarschijnlijk ook gaan kijken. 4. Wij hebben naar schatting zelf iets minder dan tweederde van de muntschat gevonden. Daar ben ik dik tevreden mee, zeker gezien de zeer moeilijke zoekomstandigheden. 5. Iedereen die na ons is gaan zoeken, gun ik de nog gevonden munten van harte. Je krijgt het daar zeker niet cadeau, dus goed gedaan ! 6. Met de vondsten die mij bekend zijn, inclusief die van Jan (Huntius), komt het bekende totaal op 100 munten. Er zal nog steeds liggen, al is de spoeling nu wel heel erg dun geworden. Het werkelijke totaal zullen we wel nooit weten. Kan ook zijn dat er maar een deel van de oorspronkelijke muntschat ligt, want de bron is nooit gevonden en de stortgrond is meerdere keren verplaatst sinds de afgraving. Sorry dat je topic zo op een zijspoor is beland Jan Gefeliciteerd met je mooie vondsten van de laatste tijd, met allemaal dus !! Groet, Jan 
|
| 14 feb 2017, 10:44 |
|
 |
|
huntius
|
Bedankt voor de duidelijke uitleg Jan Hopelijk is het goed zo Toch maar wat feiten noemen dan, voordat de indianenverhalen de overhand krijgen 1. Er zijn nooit zoekers op uitnodiging van mij aan de slag gegaan.. ik ben niet gek natuurlijk 2. Wel zijn er 26 munten gevonden en verkocht door iemand die nog een hele week heeft gegraven op de vindplaats, toen wij geen tijd meer hadden. Deze zoeker heeft dat aan mij gemeld en heeft me foto's van zijn vondsten gestuurd. Ik vind dat prima, hij heeft er lang en hard voor gewerkt, maar wel heel jammer dat die munten meteen in het commerciele circuit zijn verdwenen. 3. Vanaf dag een zijn er mensen getipt over de vindplaats, en anderen met locale kennis hebben zelf kunnen bedenken waar de munten waren gevonden. Heb ik ook geen moeite mee, want als ik zo'n hot tip had gekregen was ik waarschijnlijk ook gaan kijken. 4. Wij hebben naar schatting zelf iets minder dan tweederde van de muntschat gevonden. Daar ben ik dik tevreden mee, zeker gezien de zeer moeilijke zoekomstandigheden. 5. Iedereen die na ons is gaan zoeken, gun ik de nog gevonden munten van harte. Je krijgt het daar zeker niet cadeau, dus goed gedaan ! 6. Met de vondsten die mij bekend zijn, inclusief die van Jan (Huntius), komt het bekende totaal op 100 munten. Er zal nog steeds liggen, al is de spoeling nu wel heel erg dun geworden. Het werkelijke totaal zullen we wel nooit weten. Kan ook zijn dat er maar een deel van de oorspronkelijke muntschat ligt, want de bron is nooit gevonden en de stortgrond is meerdere keren verplaatst sinds de afgraving. Sorry dat je topic zo op een zijspoor is beland Jan Gefeliciteerd met je mooie vondsten van de laatste tijd, met allemaal dus !! Groet, Jan  [/quote]
|
| 14 feb 2017, 20:27 |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|