|
|
Het is nu 03 maart 2026, 17:11
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
indian
Geregistreerd: 11 sep 2008, 20:53 Berichten: 558 Woonplaats: Hardenberg
|
 effies dan nog
Dag manne,
nog even gelopen ter ontspanning, halve cent 1822, penninkje Gelre(?), doosje, ufo en zwarte kraal(lijkt me niet oud. Veel op halve signalen gegraven, na 1 spit heb je dan soms een goed signaal, zo ook de penning, deze zal ik nogmaals plaatsen na reiniging,
groenten Indian...ugh
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ desiderum constans cavo thesarus grandis et infinitus humus transissulanos
|
| 25 feb 2009, 18:20 |
|
 |
|
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6489 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
 Re: effies dan nog
dat doosje lijkt meer op manchet. hier de mijne .  grt bennie7
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
| 25 feb 2009, 20:07 |
|
 |
|
Gerard
Geregistreerd: 24 jul 2008, 00:07 Berichten: 64 Woonplaats: Leusden-Zuid
|
leuk ding. kan je niet helpen met de determinatie.
_________________ "Probus Invidet Nemini"
|
| 25 feb 2009, 20:34 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
UFO is deel van een muurhaakje 
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 25 feb 2009, 21:54 |
|
 |
|
johoo
|
pfff was ff terug zoeken
maar ik heb ook zoiets met een kettinkje eraan maar wat het is weet ik niet het doosje is hol en kan niet open maat doosje =25x12x4 mm
persoonlijk denk ik aan een oorbel
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 26 feb 2009, 15:32 |
|
 |
|
indian
Geregistreerd: 11 sep 2008, 20:53 Berichten: 558 Woonplaats: Hardenberg
|
He Johoo
Bliksem die van jou is mooi zeg met ketting en al. Ik denk dat de vormgeving van de ketting wel een leeftijdsindicatie kan zijn. Soms bewaarden weduwes een plukje haar van hun overleden geliefde in een doosje/medallionetje met zich mee aan een ketting halssnoer.Of later gewoon een fotootje. De mijne meet 25 x 22 x 6 mm.
grtn Indian....ugh
_________________ desiderum constans cavo thesarus grandis et infinitus humus transissulanos
|
| 26 feb 2009, 18:09 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7089 Woonplaats: Kerkrade
|
Hoi Indian, Prachtige vondsten!!! Ik heb ook eens zo'n doosje gevonden en dit werd toen op een ander forum gedetermineerd als een reukdoosje. Gefeliciteerd met deze prachtige vondsten en vele groeten, John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 26 feb 2009, 20:03 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
hoi allemaal,.
Zoiets heb ik ook al eens gevonden,..reukdoosje is het niet het kan niet open,.
Als ik naar het voorbeeld van Johoo,.kijk zeg ik het is een fragment van een horloge ketting
grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 26 feb 2009, 21:44 |
|
 |
|
johoo
|
ik hou het op een oorbel het doosje kan inderdaad niet open het ene kettinkje is langer dan de andere zodat de versiering ongelijk hing het halve rondje is hol van binnen net als bij een oorbelsluiting er zit ook een gleufje in waar het pennetje door kon glijden ik mis dan het doosje van de andere kant
|
| 27 feb 2009, 13:14 |
|
 |
|
huib
|
Dit is denkelijk een gedeelte van een horloge ketting, Het bovenste halve ringetje was de sluiting in het knoopsgat ven het vest. Het zg doosje is een extra versiering aan de ketting. Het voorbeeld is van een zilveren horloge sleutel ,maar een ketting voor het horloge ziet er eender uit.
huib
|
| 27 feb 2009, 18:55 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 10 berichten ] |
|