Logo
Het is nu 21 apr 2026, 17:37

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
 wat lijkt het toch al weer lang geleden. 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht wat lijkt het toch al weer lang geleden.
vandaag 10 dagen geleden vond ik een topper van een Denarius, :arrow: hier ergens

om te laten zien dat het niet altijd feest kan zijn hier de zilveren Romeintjes en middeleeuwers die normaal eigenlijk niet het forum halen gewoonweg omdat ze net iets te slecht zijn en te moeilijk om te determineren. :pol

de 1 krom, de ander sleets, of zelfs nog sleetser, en dan weer 1 die is geplateerd en maar half op de muntplaat geslagen is. :as :as

van zulke vondsten word ik zo ziek, bluhhh :cry:

tuurlijk heeft iedereen van zulke vondsten zo af en toe, maar ik heb ze nu dus in 8 dagen tijd alle 5 gevonden. :-? om te janken. :cry: :cry:

zal mijn straf wel zijn voor die topper, :07

so, ik heb ff mijn gal gespuugd, negeer het maar, ik moest het gewoon ff kwijt en mijn vriendin wilde niet luisteren :yh :mrgreen:

happy sunday :sd

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

26 maart 2017, 12:36
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: wat lijkt het toch al weer lang geleden.
Nou Eric, hier ben ik het echt niet mee eens hoor :07

Ik duizenden Romeinen, honderden Kelten en velen (zal eens moeten tellen) zilveren middeleeuwers gevonden de afgelopen jaren. Nog steeds blijf ik er super van genieten om vondsten te doen zoals jij hier nu laat zien. Top toch! Ik blijf het ook even leuk vinden om net die lastige munten te kunnen determineren. Of blijf er bewondering voor hebben wanneer een ander dat voor me doet.

Die zoektochten van me zijn het belangrijkste voor me. De vondsten een bevestiging van mijn vermoedens die ik heb voor bepaalde akkers. Ik heb het geluk de laatste tijd iedere keer toppertjes mee naar huis te nemen. Maar als het eens geen topper van formaat is, dan maakt zo'n muntje me zeker meer dan tevreden :10

Grt

Minelab Manticore

26 maart 2017, 12:47
Profiel

Antwoord met een citaat
Toch herken ik Eric hier wel in.
Fragmentjes en sleetse of gevouwen munten is wel altijd een mooie indicatie van de grond.
Zodat je weet dat je er een topper kunt vinden.

Frusting soms als de toppers dan uit blijven :06

Mja, de ene dag is de andere niet, geluk is er altijd als je het niet verwacht :sd

26 maart 2017, 12:55
Profiel

Antwoord met een citaat
Wow :ppp
Als ik 1 van deze munten zou vinden zou ik gelijk een topdag hebben :oooo :oooo
Middeleeuws en Romeins ligt hier helaas bijna niet en als je een romein of middeleeuwer vind is deze kwaliteit nog top voor hier :10

Maar ja als ik zie wat voor toppers jij allemaal vind zijn deze muntjes natuurlijk jammer :sd

26 maart 2017, 12:57
Profiel

Antwoord met een citaat
Eric is gewoon verwend :06 :roll:

viewtopic.php?f=308&t=77877

toen was je nog blij ermee haha :lol:

26 maart 2017, 13:09
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Dannybrink schreef:
Wow :ppp
Als ik 1 van deze munten zou vinden zou ik gelijk een topdag hebben :oooo :oooo
Middeleeuws en Romeins ligt hier helaas bijna niet en als je een romein of middeleeuwer vind is deze kwaliteit nog top voor hier :10
Helemaal mee eens Danny ,iemand anders zou de dag van leven hebben gehad :oooo :oooo :oooo :pol

Mogelijk een beetje verwent aan het raken :06 :07

Deze munten horen er gewoon bij en je mag gerust gematigd blij zijn als je ze vind :05 :goezo:

Heb mogelijk wel 500 Denarie gevonden in al die jaren en ze kunnen nu niet eenmaal allemaal van top kwaliteit zijn, maar ik ben niet minder blij naar al die jaren, je moet ook het kleine waarderen, des te groter is de kick als je een goede vind :roll: :10 :10 :10 :10 :10 :10

Maar ik weet zeker dat je anders bedoeld dan hoe jet het hier schrijft 8-)

groet Chris :03 :sd

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

26 maart 2017, 14:24
Profiel WWW
Antwoord met een citaat
Eric, ik ben het hier weer eens eens met Ge :03
Weet je wel hoeveel mensen hier op het forum een gat in de lucht zouden springen voor een "slechte" denari :04
Hoezo verwent........... :07 :07 :07 :07 :07 :07
Maargoed,....toppertjes en dat we er nog heel veel Mogen vinden :oooo :oooo :oooo :oooo

Edje :sd

26 maart 2017, 17:29

Antwoord met een citaat
jongens begrijp me niet verkeerd, ik ben echt wel tevreden met de munten die ik heb gevonden, het geeft inderdaad aan dat ik in de goede hoek aan het zoeken ben.

maar als je 5 zilveren munten achter elkaar vind in deze staat is dat gewoon balen toch, :mad: gewoon K*T dus. :pol :pol

en ik weet ook wel dat ik van geluk mag spreken dat ik zo af en toe een topper mag vinden, en dan die fibula's van de laatste tijd :ls :oooo :oooo :ls dat is gewoon te gek. :oooo :oooo

maar ik baal er gewoon van als je een zilver muntje vind dat ze zo mishandeld zijn door de jaren heen. en dan niet 1, maar 5 achter elkaar. :cry: :cry: bad luck.

jongens,,, geloof me, ik ben nog steeds een heel tevreden zoeker hoor, en ga er iedere keer met veel plezier op uit. :07
baalde alleen vanmorgen toen ik die Sabina aan het schoonmaken was en ik zag dat ie zo slecht was, :04 had verwacht dat ie er mooi er onder uit zou komen. kleine teleurstelling dus.
daarom wilde ik gewoon ff mijn frustratie uiten. :roll: en mijn vriendin wou mijn verhaal ook al niet aanhoren, die vond ook dat ik een zeikerd was, niet alles wat je vind is goud zei ze nog :07

dus begrijp me niet verkeerd jongens, ik ben zekers wel tevreden met mijn vondsten hoor. :10
(tis alleen jammer dat ze slecht zijn)

26 maart 2017, 18:13
Profiel
Antwoord met een citaat
Ik,.... begrijp jou heel goed Eric :03 :03 :03

Ik heb een berg van die munten hier liggen , maar weet ook daarnaast dat er heel veel zoekers heel blij zouden zijn met zo'n muntje :04
Zelf droom ik van een mooi 2stuiver stukje, en weet ook dat er zoekers zijn die hebben er tig van gevonden en zijn alleen maar blij met een mooie leesbare, voor mij geld dan ben heel blij als ik er al ene zou vinden :07 :07 :07 :07

Edje :sd

26 maart 2017, 18:21

Antwoord met een citaat
Blijft Shit dit :pol :pol gisteren weer twee middeleeuwers gevonden laatst denarius kapot gelukkig nu ook hele en mooie vondsten erbij :10

GroetenMarcel

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

26 maart 2017, 19:05
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
altijd mooi man

26 maart 2017, 19:19
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik zoek nu al twee jaar naar denaries n heb er nog geen 1 . Ik zou een gat in de lucht spingen met vijf in acht dagen ook al zijn ze in zulke staat. :Hellup: grtn apple

26 maart 2017, 20:57
Profiel

Antwoord met een citaat
Valt inderdaad vies tegen Eric.. :lol:

:sd top ouwe

26 maart 2017, 22:51
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
Ben de laatste tijd al blij met wat dan ook .....

Gr,
Chris

26 maart 2017, 23:11
Profiel

Antwoord met een citaat
Met je klaagzoekverhalen kan je altijd bij ons terecht maat :sd

ALFABOY schreef:

toen was je nog blij ermee haha :lol:

Maar ik ben het hier toch wel erg mee eens haha :09

Koen

26 maart 2017, 23:42
Profiel

Antwoord met een citaat
radiohead schreef:
Ik duizenden Romeinen, honderden Kelten en velen (zal eens moeten tellen) zilveren middeleeuwers gevonden de afgelopen jaren.

:ls

In overijssel mag je al blij zijn met een bronzen romeins muntje :07 .

27 maart 2017, 01:19
Profiel

Antwoord met een citaat
Koenwulf schreef:
ALFABOY schreef:

Maar ik ben het hier toch wel erg mee eens haha :09
Koen

zeker was ik hier blij mee, was mijn eerste Denarius van het seizoen, :oooo :oooo herinner het me nog als de dag van gister, weet nog precies op welke akker en in welke hoek. :07

maar dat is precies wat ik bedoel, ben er wel blij en tevreden mee, maar als je er 5 achter elkaar vind die sleets, krom, kapot zijn dan baal je toch gewoon. tenminste ik wel, en ik denk ook nog steeds dat dat normaal is.

stel voor je gaat 1 zilveren munt vinden, waar niks meer van te maken is, sleets, krom, of wat dan ook, dan balen jullie toch ook,,,,, toch :06 dan zeg je toch ook op de akker, "jammer joh, maar ja, wel zilver" :?: :?:

vind er dan is 5 achter elkaar,,,, zijn jullie dan ook gefrustreerd, balen jullie dan ook :?: :?: :?: :?:

ik weet niet hoe ik het nog duidelijker kan uitleggen, :yh :yh

als je het niet snapt zou ik zeggen,,, tot de volgende topper dan maar. :sd

27 maart 2017, 07:29
Profiel

Antwoord met een citaat
Maar Eric toch :lol:

"Toch weer zilver", dat is toch al ruim voldoende? Die muntjes die je hier laat zien zijn echt nog wel min of meer determineerbaar hoor. En al waren ze dat niet, who cares! Paar weken geleden had ik een middeleeuwer waar echt geen determinatie meer uit kan komen. Geen probleem, was echt tevreden dat ik toch weer een zilveren middeleeuwer had. :whoea: Het gaat om het plezier van het zoeken toch?! Als er eens een paar tussen zitten die net wat minder van kwaliteit zijn.. lekker belangrijk :07

Zat me gisteren te bedenken dat je met zo'n insteek allicht vrij snel uitgekeken zal zijn op de hobby. De voorbereiding, prospectie, natuur, vrijheid, rust en wat vondsten. Het gaat mij echt om het geheel, absoluut niet om per se die topper de top uit de grond te halen, waarmee je kan meedoen voor de vondst van het jaar verkiezing zeg maar :07

Herinner me dat ik zelf eens zowat een jaar niet heb gezocht omdat ik er helemaal klaar mee was. Had niets met tegenvallende vondsten te maken maar met zogenaamde vrienden, die eigenlijk niets meer deden dan van mijn ervaring daar en gastvrijheid profiteren. Om even later achter mijn rug lekker terug te keren naar die akkertjes die ik met zo veel pijn en moeite had gevonden. Niet de bekende kermisattractie akkers die we allemaal kennen. Nee de echte kleine en onbekende stekken. Dat deed pijn! Maar heb er wel van geleerd de ratten er uit te filteren.

Wat maakt zo'n "mindere" denarie nou uit man. :07

Minelab Manticore

27 maart 2017, 09:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]