|
|
Het is nu 04 maart 2026, 14:14
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|
Beetje verwend,zwaar verwend
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 Beetje verwend,zwaar verwend
Beste medezoekers, Ik zoek nu al weer 12 jaar met de metaaldetector en ik moet toegeven dat ik best wel verwend ben met al die mooie vondsten die ik in die 12 jaar op heb mogen piepen. Vier maal een muntschat,zilveren lakzegelstempel(zeer zeldzaam),bronstijd materiaal,Romeinse vondsten,watervondsten,en nog veel meer. Nu is het zo dat ik niet snel meer tevreden ben als ik b.v thuis kom met een zilveren stuiverstuk. Over de kwaliteit valt natuurlijk te zeiken.Vaak zijn ze erg versleten. En dat terwijl ik er in het begin een moord voor had gepleegd. Toen was ik al blij met een duit waar je het jaartal nog op kon zien. Nu gooi ik ze gelijk in de rommelbak. Ja mensen,ik ben een verwend nest aan het worden. Nu zit ik alleen maar te zeuren over de brandstof die ik elke keer kwijt ben,en vinden ho maar!! De laatste jaren is het zo ie zo veel minder geworden. Veel meer concurrentie op de velden. En uiteraard is internet daar de boosdoener van. Vroeger moest je aan een detector-hobbyist het adres vragen waar je zo,n zoekker kon kopen. Nu word je er mee doodgegooid op Marktplaats enz.... Forums,website,s,google,enz.....het is allemaal toegankelijker geworden voor een beginner,wat een geluk hebben zij zeg. Verwend zijn is niet leuk. Vroeger zocht ik in de regen,storm en zelfs als het vroor. Nu niet meer. Ik zoek alleen nog maar als het zonnetje weer boven het bolletje staat. Lekker warm. Vroeger waren de vondsten mooier,betere kwaliteit en er was veel minder concurrentie. Ja,zo kan ik wel door blijven zeuren maar ik moet gewoon net als vroeger.......blijven zoeken!! Dan vindt je nog eens wat!! Toch jammer dat ik niet meer de power heb van vroeger. Wie weet wat voor moois ik allemaal heb gemist?? Jongens,ik ga Zaterdag weer op pad.  Want ik kan het toch niet laten. Dagobert
|
| 12 maart 2009, 00:37 |
|
 |
|
viros
|
 Re: Beetje verwend,zwaar verwend
|
| 12 maart 2009, 00:44 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 12 maart 2009, 00:48 |
|
 |
|
Peepplaza
|
Ik ken het verhaal Gerard, is hier bij mij net zo.
|
| 12 maart 2009, 07:58 |
|
 |
|
Highlander
|
...tja ik weet nog goed toen ik mijn eerste munt vond, dat gevoel is met geen pen te beschrijven nu 15 jaar later is dat gevoel van toen veranderd in een meer nuchtere benadering, er zijn 2 manieren om weer een beetje dat mooie gevoel terug te krijgen, 1. een tijd lang niet zoeken en je niet bezig houden met de materie om na die tijd met frisse zoek perikelen weer te beginnen 2. met meerdere mensen gaan zoeken die net zo enthousiast zijn als jezelf en die elkaar mooie fondsten gunnen en dit je ook laten merken d.m.v van een positieve reactie of een klopje op je schouder, want naar mijn mening is het mooiste dit gevoel met andere gelijkgezinde te delen.
Highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 12 maart 2009, 09:01 |
|
 |
|
Hoth
|
wat denken jullie nu, dat die mooie lade met romeinse denari me zomaar is komen aanwaaien ? Ik heb vaker niets gevonden, dan iets gevonden....doorzetten, dat is het woord !
Gr,
Patrick
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 12 maart 2009, 09:11 |
|
 |
|
Hoth
|
Hey knackwurst,
dat is ook de reden dat we al zo lang samen zoeken !!!!
zie je zaterdag
Pat
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 12 maart 2009, 09:30 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
je wordt ouder papa  . gr.joppie.
|
| 12 maart 2009, 14:52 |
|
 |
|
Ambianii
|
ik begrijp heel goed wat je bedoeld dagobert....ik vecht nog wel (ga als het steenkoud is,miezert) maar dat vinden is ff weg... alles komt weer goed als je die positieve drive weer hebt en die eerste topper weer naar boven komt!! succes en mvg Ambianii 
|
| 12 maart 2009, 14:59 |
|
 |
|
MDgek
|
Eh, hoe was ie ook al weer?................ VROEGER WAS GELUK HÉÉL GEWOON!En trapten ze geen gier in de grond maar er boven. MDgek
_________________ groet, Rich
Faber quisque fortunae suae
|
| 12 maart 2009, 15:06 |
|
 |
|
woesel
|
erg herkenbaar dagobert ,gaat mij net zo af. maar ik probeer er nog tegen te vechten.en laat me door mijn vrouw de deur uit schoppen om nog eens weer wat moois te vinden. ook mijn familie zeurt al mee ,en missen de smeuige verhalen van de mooie vondsten van toen der tijd ik wil deze mooie hobby nog niet opgeven en piep weer vrolijk verder 
|
| 12 maart 2009, 15:35 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
ik heb er nog evenveel lol in als altijd. ik zoek om het zoeken ,en hoop zo nu en dan eens een toppertje te vinden. ik ben ervan overtuigd dat er nog zeeeeeeeeeeer veeeeeeeeeel in de grond ligt te wachten tot er een piepstok langskomt zo nu en dan even een zoekdipje heeft iedereen wel eens ,maar daar kom je vanzelf weer overheen door toch weer te gaan zoeken en IDD , je kunt niet altijd toppers vinden ,want dat kun je niet afdwingen kijk maar op forums dan zie je de ene na de andere topper gevonden worden dus...... ik zoek voor de vondsten ,maar ook metname voor de ontspanning en gezelligheid m.a.w ik geniet van het zoeken opzich ,en dan komen de vondsten vanzelf wil je het afdwingen ,dan raak je alleen maar gefrustreerd gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 12 maart 2009, 21:19 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
Mensen met dit probleem............zoek een andere hobby!!!!!!!!!!!!! Zoek nu al zo'n 18 a 19 jaar en nog altijd met de motivatie van vroeger en ook ik heb de wereld zien veranderen . Nu komt er een zeikertje van mij let op ............ben mijn hele zoek gebied kwijt geraakt door een groot aantal zoekers van buiten af die mijn velden leeg gestofzuigt hebben maar daar laat ik mij niet door klein krijgen en ga gewoon weer op pad naar nieuwe velden Nu is het zo dat op de fora's idd de mooiste dingen voorbij vliegen maar daar laat ik mij niet door beinvloeden en dat komt gewoon omdat ik nog elke dag geniet van een leuke gesp ,knoop.enz. enz..........ja en ik heb ook toppers mogen vinden. Dus houd de moed er in mensen en laat je niet gek maken Oja en pas maar op in het begin was je vrouw ook interresant en aantrekkelijk en spannend,daar gaan ook de scherpe kantjes vanaf gr Niels. ps: en nu niet nog meer van die ZEIK berichten a.u.b. (vind ik )
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 12 maart 2009, 21:34 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ik vind het wel leuk worden zo echt top
|
| 12 maart 2009, 21:40 |
|
 |
|
gert1111
|
Ik heb 20 zaterdagen 250 km heen en 250 terug gereden naar Alphen om gaten te graven waar een grafdelver jalours op wordt en waar ik 2 dagen lang last van mijn rug aan over gehouden heb met als resultaat één lakdoosje..... Eén lakdoosje (en een pijlpunt).
Toch had ik die dagen met Ed, Han, Rene en Willem Jan voor geen goud willen missen, want de jaren daarvoor liep ik depresief over de akkers in Groningen met af en toe een willem I centje en een duitje.
Op de 21e dag vond ik in Alphen een denarius en een scharnier en in één keer kregen al die zaterdagen een bijzondere betekenis, namelijk het doorzetten werd beloond.
IK begrijp het gevoel maar ben blij dat ik nooit opgegeven heb. Nu schrijf ik zelfs artikelen en heb leuke dagen door het forum en de DDA. Ik zou de hobby voor geen goud willen missen!!
P.S Vond 2 jaar geleden tijdens de vakantie een lepel, wat was ik blij!!
Groet, Gert
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 12 maart 2009, 22:16 |
|
 |
|
Bone Idle
Geregistreerd: 22 apr 2008, 22:04 Berichten: 598 Woonplaats: Heerenveen
|
Kom op Dago, die lol komt wel weer terug! Zelf zoek ik pas een jaar en ik heb nog nooit iets echt spectaculairs gevonden. Maar elke keer als ik met die zwaaistaaf over een stuk grond ga, heb ik er lol in. Alles wat ik vind is nog mooi en interressant, of het nou een doorkijkduit of een roestige hamerkop is (waar ik dan bij thuiskomst het merkje van de Praxis op herken). Dat zal allemaal wel een beetje veranderen, maar het genieten van de hele entourage zal altijd blijven. In de verte staan een paar reeën in het veld, een valkje bidt boven de slootkant, op zoek naar een vermetele veldmuis, een eend sjouwt parmantig door het gras met een gevolg van zeven kuikens. Dat is voor mij onbetaalbaar. Als ik een dag ga vissen kom ik ook vaak genoeg met een droog schepnet thuis en heb toch een grandiose dag gehad. En bekijk het eens over de hele breedte: niet alleen het zoeken zelf, maar ook het determineren, het van gedachten wisselen met gelijkgestemden op het forum en het steeds maar weer leren over het verleden, man wat een prachthobby! Als je het zo bekijkt dan moet de passie toch wel terugkomen....of niet soms? groeten, Dick 
_________________ De groeten van Loes......
|
| 13 maart 2009, 12:47 |
|
 |
|
dagobert
|
|
| 13 maart 2009, 13:39 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
TIP 1 DAGOBERT JE KAN TOCHT JE VERJAARDAG OP HET ZOEK VELD VIEREN 
|
| 13 maart 2009, 19:23 |
|
 |
|
dagobert
|
de ed schreef: TIP 1 DAGOBERT JE KAN TOCHT JE VERJAARDAG OP HET ZOEK VELD VIEREN  Zou kunnen Ed. Maar mijn vrouwtje wil het nog wel eens in haar hoofd halen om toch nog een paar mensen uit te nodigen of ergens wat te organiseren. Lullig als je dan niet thuis bent. Zou het eigenlijk gewoon moeten doen Dagobert
|
| 13 maart 2009, 19:31 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
dagobert schreef: de ed schreef: TIP 1 DAGOBERT JE KAN TOCHT JE VERJAARDAG OP HET ZOEK VELD VIEREN  Zou kunnen Ed. Maar mijn vrouwtje wil het nog wel eens in haar hoofd halen om toch nog een paar mensen uit te nodigen of ergens wat te organiseren. Lullig als je dan niet thuis bent. Zou het eigenlijk gewoon moeten doen Dagobert AL VAN HART GEFELICITEERD 
|
| 13 maart 2009, 19:37 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 20 berichten ] |
|