Logo
Het is nu 20 apr 2026, 22:49

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 ergernis 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht ergernis
Hoi
Vorige week zaterdag heel veel moeite gedaan om de eigenaar van een akker te vinden was zeker
op 9-10 plaatsen gaan vragen en eindelijk een telefoon nummer gekregen
gebeld en toestemming gekregen moest wel de gaten dicht maken zei hij,goed afgesproken
lekker gaan zoeken daar kwam ie s middags nog even wat bewerken maar ik mocht rustig doorzoeken
van hem.
Dus afgesproken dat ik vandaag ook nog kon gaan kom ik daar alles gaten en niet dichtgegooid
zou je toch zo een schep om de oren draaien als je em ziet
maar was niemand meer ,heb ik de hele dag gaten van een ander lopen dicht stampen zodat ik niet de schuld krijg
toch nog aardig wat muntjes en zo gevonden.
Zo zie je maar hoe snel een leuk akkertje bedorven word door een klojo
antoninvs

28 okt 2017, 19:00
Profiel

Antwoord met een citaat
Bericht Re: ergernis
Tja, van die randdebielen heb je overal.
Asogedrag kom je overal tegen, en niet alleen met zoeken.
Zo zitten sommigen in deze maatschappij in elkaar.
Argeloze fietser neerschieten wordt ook al normaal hier.

28 okt 2017, 19:08
Profiel

Antwoord met een citaat
Goeiedag.

Ik kom zelf uit de kop van Overijssel en hier word relatief veel gezocht. Nu heb ik samen met nog een aantal zoekers toestemming van boeren voor hun land. Overigens zijn er ook mensen hier uit de buurt en andere mensen die menen dat ze zomaar overal op kunnen. Zelfs op grasland waar ze geen toestemming voor hebben. Als excuus gebruiken ze het antwoord: Zo gaat het altied hier. Dat ze zonder toestemming lopen is al een ergenis opzich. Dan komt het mooiste nog waar en welk stuk land je ook loopt overal zitten gaten in. Is het dan zo moeilijk om even het zand met je voet er weer in te schuiven??. Het is jammer dat er zulke mensen rondlopen. Ook door gewinterde zoekers hebben hier moeite om de boer even te vragen of ze op hun land mogen zoeken.

Het maakt me boos dat deze soort mensen het verpesten voor de gene die wel op een normale tevens ook legale manier willen zoeken ( eigendom van iemand anders betreden zonder toestemming is illegaal). Zonde dat deze mensen het fatsoen niet hebben.

29 okt 2017, 11:16
Profiel

Antwoord met een citaat
Als het nie te groote gaten zijn dan ploege de boeren dat wel plat. Da zegge ze zelf. Ik heb meer moeite mee die jurks die oe weg proberen te jagen om het voor der eigen te houwen.

29 okt 2017, 13:02
Profiel

Antwoord met een citaat
Asterix schreef:
Als het nie te groote gaten zijn dan ploege de boeren dat wel plat. Da zegge ze zelf. Ik heb meer moeite mee die jurks die oe weg proberen te jagen om het voor der eigen te houwen.

Als je zelf toestemming hebt kan niemand je wegjagen. Heb je geen toestemming dan heb je er niks te zoeken, simpel toch?

Ik heb meerdere malen zoekers verwijderd of laten verwijderen waarvan ik wist dat ze daar zonder toestemming liepen. Dat soort figuren zijn hier niet welkom. :lo
Ook een groeiend aantal mensen van de lokale heemkunde kringen in mijn regio zijn hier alert op en zullen zoekers aanspreken, en landeigenaren er op wijzen dat op die manier ons lokale erfgoed verdwijnt.

29 okt 2017, 13:51
Profiel

Antwoord met een citaat
Vince100 schreef:
Als je zelf toestemming hebt kan niemand je wegjagen.

Maar ze probere het wel. Daarom noem ik ze ook jurks. :lol:
Gisteren had ik er weer ene. De zoveelste mauwert. Die mauwde over toestemming en gaten in het gras. Nou den boer heef me jaren terug al toestemming gegeve en hij had me een kwartiertje ervoor nog verteld dat dat gras er komende week uit ging dus dat ik nie zuinig hoefde te zijn. En dan komt dieje zoekert flink agressief aan mijne kop zeuren alsof tie alles weet en den baas is. Da geloof ik ook.
Sommige zoekers kunnen ook flink mauwen om niks hor. Bang dagge ook wat uit de grond haalt in plaats van hullie.

29 okt 2017, 15:46
Profiel

Antwoord met een citaat
Toevallig dat jij toestemming hebt om in het gras te graven en niet hoeft dicht te gooien, ik ben al twee pracht mooie zoek plekken kwijt in twee weken door andere ( zoekers ) die toestemming op het maisland hadden maar ook ff op het gras gingen graven. Gaten en een ravage dus mijn zoek plekke ook weg! Ik zal jou vragen wat je aan het doen was !

29 okt 2017, 18:41
Profiel

Antwoord met een citaat
Ge vraagt maar. Als je het maar nie agresief doet want dan zulde het weten ook.
Maar eigenlijk ga dit toch nerges over. Bijna niemand hier bij de waterlinie vraagt of het mag en druk dat het hier altijd is. Ik ben een van de weinige die het vraagt zeggen de boeren waar ik ook kom. Als bijna niemand het vraagt dan lijkt da in mijn ogen vrij normaal.
Maar da is mijn probleem nie. Ik vraag het vaak wel en als iemand agresief doe dan komt ie mar.

01 nov 2017, 14:03
Profiel

Antwoord met een citaat
Vince schreef:
Als je zelf toestemming hebt kan niemand je wegjagen. Heb je geen toestemming dan heb je er niks te zoeken, simpel toch?

Ik heb meerdere malen zoekers verwijderd of laten verwijderen waarvan ik wist dat ze daar zonder toestemming liepen. Dat soort figuren zijn hier niet welkom. :lo
Ook een groeiend aantal mensen van de lokale heemkunde kringen in mijn regio zijn hier alert op en zullen zoekers aanspreken, en landeigenaren er op wijzen dat op die manier ons lokale erfgoed verdwijnt.

Het is een beetje dubbel Vince :06 elke keer als ik een boer aanspreek en vraag of ik mag zoeken op zijn land in de Overbetuwe krijg ik nul op mijn rekwest de Heemkunde of de plaatselijke amateur archeologie zoekt er al :yh blijft er voor ons gewone zoekers maar weinig over :yh

GroetenMarcel

02 nov 2017, 20:11
Profiel

Antwoord met een citaat
Tja Marcel, dat komt denk ik doordat er in het verleden zoveel mis is gegaan. Ik loop hier ook nog wel eens met de neus tegen een gesloten deur aan.
Interessante vondsten gedaan in mijn regio doneer ik trouwens aan de historische kring(en) of streekmuseumpjes hier. Heb thuis niet eens een echte vitrine meer. Zonder die insteek zou ook ik minder zoekgrond tot mijn beschikking hebben.

In het verleden heb ik ook Romeins gevonden in Brabant, op een gegeven moment vond ik dat die gewoon niet meer thuishoorden in mijn vitrine en heb alles gedoneerd aan de heemkunde kringen in de plaatsen waar ze gevonden zijn.
Voelt gewoon veel beter zo, ze zijn weer thuis. :mrgreen:

02 nov 2017, 22:10
Profiel

Antwoord met een citaat
Snap wat je bedoelt Vince :10 Gaat bij mij ook steeds meer om het vinden dan het hebben van een vondst het ervaren van het moment dat je iets uit de grond haalt op een bepaalde plek is het mooist :sd als het dan op een goede plaats terecht komt helemaal top :10 wel liefst in bruikleen :07

Groeten Marcel

02 nov 2017, 23:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]