|
|
Het is nu 03 jun 2026, 00:16
|
Waar blijft de Equinox nou????
| Auteur |
Bericht |
|
bennie
|
 Re: Waar blijft de Equinox nou????
Mijn zoon heeft zowel de Unox Hij heeft ook 2 weken terug rechtstreeks uit fabriek in Bulgarije een AKA gekocht. Veel goedkoper. Tussen de 2 MDs heeft hij het gevoel dat de AKA wat dieper gaat.
|
| 24 feb 2018, 22:02 |
|
 |
|
Highlander
|
Ik geloof dat er op dit moment geen detector op de markt is die de AKA mdf kan verslaan tot de prijsklasse van 2500 euro en.waarschijnlijk daarboven gr. H
_________________ Gr. Highlander
|
| 24 feb 2018, 22:18 |
|
 |
|
bennie
|
Klopt, het is een ondergewaardeerd merk zeggen ze
|
| 25 feb 2018, 00:15 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28451 Woonplaats: Kerkrade
|
Highlander schreef: @Bennie ik hoor veel goeds en minder goeds over de Equinox , ik loop al een tijdje te denken om de AKA Mdf aan te schaffen voor beide geld dat ik nog wacht tot ik genoeg informatie heb gr m Mannen effen geduld tot ik uitgetest ben en ik zal een fair en bevredigend antwoord geven aan jullie, ik doe dat al bijna 40 jaar en heb van alles gehad. bennie schreef: Mijn zoon heeft zowel de Unox Hij heeft ook 2 weken terug rechtstreeks uit fabriek in Bulgarije een AKA gekocht. Veel goedkoper. Tussen de 2 MDs heeft hij het gevoel dat de AKA wat dieper gaat. je hebt niets aan dieper op een Romeinse context, dat hebben jullie al kunnen lezen, zet die EQUNOX 800 maar een op multie, dan heb je diepgang genoeg, dat kan ook op normale akkers waar weinig ijzer ligt. Als ik de EQUNOX 800 zo rustig krijg als de E track en het blijkt dat deze hetzelfde kan ben ik al te vrede en kan mijn schouder ontlasten 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 25 feb 2018, 00:16 |
|
 |
|
Highlander
|
Chris ik denk dat daar het probleem ligt , het voordeel van de Multi Q moet je benutten op juist die plaatsen waar je met enkele Freq. Niet of slecht verder komt maar als je hem daar niet vol kunt benutten omdat hij daar onrustig loopt dan heeft het in mijn ogen geen of weinig voordeel maar ik heb de Equinox niet lees alleen er erg veel over zowel in het binnen als ook buitenland maar je hebt volkomen gelijk dat dat niet te vergelijken valt met de echte test dus ik wacht met spanning op jou bevindingen gr. H.
|
| 25 feb 2018, 00:37 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
ik was de eerste keer met Q op stap op een 100% Romeins context waar je het ijzer al met blote 't oog ziet liggen en ik moet zeggen dat ik er gek van werd, alleen onrust in mijn oren. een stuk ijzer van meer dan 100 gram klinkt als eenmunttot je deze hebt opgegraven geeft het een kraak piep net als de DEUS , dus ik hoop dat ik de Q rustig kan krijgen net als zijn broer "de E Track" die discrimineert dat stuk ijzer terwijl ik wel de kleinsten follisjes ertussen uithaal , en dat is de opzet, rust in mijn oren  krijg ik de Q niet stil dan gaat deze de deur uit en kijk naar iets anders uit, mogelijk de nieuwste telg an Garret die binnenort op de markt komt 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
|
| 25 feb 2018, 01:49 |
|
 |
|
v0lt
|
Ik word steeds blijer van je Chris.
|
| 25 feb 2018, 09:26 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Coinhunter Chris schreef: ik was de eerste keer met Q op stap op een 100% Romeins context waar je het ijzer al met blote 't oog ziet liggen en ik moet zeggen dat ik er gek van werd, alleen onrust in mijn oren. een stuk ijzer van meer dan 100 gram klinkt als eenmunttot je deze hebt opgegraven geeft het een kraak piep net als de DEUS , dus ik hoop dat ik de Q rustig kan krijgen net als zijn broer "de E Track" die discrimineert dat stuk ijzer terwijl ik wel de kleinsten follisjes ertussen uithaal , en dat is de opzet, rust in mijn oren  krijg ik de Q niet stil dan gaat deze de deur uit en kijk naar iets anders uit, mogelijk de nieuwste telg an Garret die binnenort op de markt komt  mooi ha ha 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 25 feb 2018, 10:43 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
Eindelijk morgen kan ik mijn equinox halen David . . .
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 02 maart 2018, 21:01 |
|
 |
|
klei digger
|
om me heen hoor ik, goede detector. Maar geen concurrentie voor E-trac of deus 
|
| 02 maart 2018, 21:07 |
|
 |
|
de munte
|
klei digger schreef: om me heen hoor ik, goede detector. Maar geen concurrentie voor E-trac of deus  Een detector die goed presteerd op land, en in (zout) water, en dan ook nog eens licht is, is opzich al heel mooi. En voor een allround zoeker zeker de aanschaf waard. Als je dan op de juiste locaties loopt en de detector kent ga je hoe dan ook vinden. Voor de E-trac & deus bezitters snap ik dat aanschaf vooral interessant kan zijn wanneer hij iigv net zo goed of beter is.
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 02 maart 2018, 22:29 |
|
 |
|
de munte
|
Ik volg de equinox iigv met grote interesse, al verwacht ik niet dat hij nou echt enorm veel beter zal presteren dan m'n goldmax 
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 02 maart 2018, 22:32 |
|
 |
|
bennie
|
klei digger schreef: om me heen hoor ik, goede detector. Maar geen concurrentie voor E-trac of deus   gelukkig maar weer 
|
| 02 maart 2018, 23:10 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
klei digger schreef: om me heen hoor ik, goede detector. Maar geen concurrentie voor E-trac of deus  volgende week kan ik hier antwoord opgeven, ik als ervaren rot zal jullie meer kunnen vertellen of deze beter of slechter dan bovengenoemde MD  heeft verdomd veel ven de DEUS weg qua ijzer signalen nu volgt de dooi en ik ga de EQU/NOX voor de leeuwen gooien!!!
|
| 02 maart 2018, 23:58 |
|
 |
|
Rene Verhoef
|
mij bevalt ie echt goed.
g Rene
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 03 maart 2018, 00:23 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
je moet er niet mee gaan schaatsen Rene 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 03 maart 2018, 00:55 |
|
 |
|
vliegendeschotel
|
klein verslagje van de Equinox. Sinds een paar dagen in bezit van deze jongste minelab telg en hoewel ik hem nog niet in het veld heb kunnen testen en wel heel benieuwd was ben ik even in de tuin bezig geweest ( luchttest ). En ik ben eigenlijk heel erg geschrokken wbt mijn oude (minelab safari) detector. Hoewel ik altijd toch leuke dingetjes uit de grond heb getoverd ben ik nu toch echt met mijn neus op de feiten gedrukt. Deze Equinox is voor mij een hele erge vooruitgang ik weet natuurlijk niet hoe dat zit met andere detectors zoals de E track de ctx of deux maar voor de safari die laat ie echt heel ver achter zich. Zoals gezegd even bezig geweest in de tuin met alle 2 de detectors en echt heel bizar wat de equinox mij liet zien. Ik had van alles bij elkaar gezocht van munten tot sieraden ( goud zilver etc ) en waar de safari op een dun goud armbandje totaal geen reactie op gaf kreeg ik van de equinox een mooi helder duidelijk signaal  bizar Op gouden munten en ringen reageerden ze alle twee wel goed maar bij de Equinox kon ik het voorwerpje toch verder bij de schotel vandaan houden dus ik neem aan dat ie ook dieper gaat als de safari maar dat weet ik niet omdat ik nog niet in het veld ben bezig geweest. En wat is die lekker licht, nee ik ben er heel blij mee en voor mij is het echt een reuze sprong voorwaarts. Ik ben geen professionele zoeker dat zeker niet en het zal nog zeker even duren voordat ik de Equinox echt onder controle heb maar wou dit toch even met jullie delen. Gr, David . . .
_________________ zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2
|
| 06 maart 2018, 14:40 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
vliegendeschotel schreef: klein verslagje van de Equinox. Sinds een paar dagen in bezit van deze jongste minelab telg en hoewel ik hem nog niet in het veld heb kunnen testen en wel heel benieuwd was ben ik even in de tuin bezig geweest ( luchttest ). En ik ben eigenlijk heel erg geschrokken wbt mijn oude (minelab safari) detector. Hoewel ik altijd toch leuke dingetjes uit de grond heb getoverd ben ik nu toch echt met mijn neus op de feiten gedrukt. Deze Equinox is voor mij een hele erge vooruitgang ik weet natuurlijk niet hoe dat zit met andere detectors zoals de E track de ctx of deux maar voor de safari die laat ie echt heel ver achter zich. Zoals gezegd even bezig geweest in de tuin met alle 2 de detectors en echt heel bizar wat de equinox mij liet zien. Ik had van alles bij elkaar gezocht van munten tot sieraden ( goud zilver etc ) en waar de safari op een dun goud armbandje totaal geen reactie op gaf kreeg ik van de equinox een mooi helder duidelijk signaal  bizar Op gouden munten en ringen reageerden ze alle twee wel goed maar bij de Equinox kon ik het voorwerpje toch verder bij de schotel vandaan houden dus ik neem aan dat ie ook dieper gaat als de safari maar dat weet ik niet omdat ik nog niet in het veld ben bezig geweest. En wat is die lekker licht, nee ik ben er heel blij mee en voor mij is het echt een reuze sprong voorwaarts. Ik ben geen professionele zoeker dat zeker niet en het zal nog zeker even duren voordat ik de Equinox echt onder controle heb maar wou dit toch even met jullie delen. Gr, David . . . dat is mooi David 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 07 maart 2018, 10:23 |
|
 |
|
JOHANP
|
Het is net als met fietsen, niet de fiets bepaald je prestatie maar de man die op de fiets zit. Oefenen en je apparaat leren kennen is m.i. veel belangrijker dan het merk. Ik zoek zelf al 15 jaar met mijn oude Compass en heb er onlangs nog 1 bij kunnen kopen.
|
| 08 maart 2018, 00:25 |
|
 |
|
Highlander
|
Ik wacht nog eventjes Chris zijn tests af  , hij zal een eerlijk en objectief oordeel vellen, als deze overeen komt met onze test dan weten we waar we aan toe zijn gr. H
|
| 08 maart 2018, 09:55 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
|
Highlander schreef: Ik wacht nog eventjes Chris zijn tests af  , hij zal een eerlijk en objectief oordeel vellen, als deze overeen komt met onze test dan weten we waar we aan toe zijn gr. H zie ook hier viewtopic.php?f=173&t=88234
|
| 09 maart 2018, 14:48 |
|
 |
|
Wilci
|
Coinhunter Chris schreef: ik was de eerste keer met Q op stap op een 100% Romeins context waar je het ijzer al met blote 't oog ziet liggen en ik moet zeggen dat ik er gek van werd, alleen onrust in mijn oren. een stuk ijzer van meer dan 100 gram klinkt als eenmunttot je deze hebt opgegraven geeft het een kraak piep net als de DEUS , dus ik hoop dat ik de Q rustig kan krijgen net als zijn broer "de E Track" die discrimineert dat stuk ijzer terwijl ik wel de kleinsten follisjes ertussen uithaal , en dat is de opzet, rust in mijn oren  krijg ik de Q niet stil dan gaat deze de deur uit en kijk naar iets anders uit, mogelijk de nieuwste telg an Garret die binnenkort op de markt komt  Ik lees op Amerikaanse detectorfora dezelfde klachten. Volgens een Amerikaanse "deskundige" zit het in het punt dat Etrac en 3030 gebruikers de Equinox zien als een lichtere variant zien van de Etrac en 3030. Maar het is in feite een AT Pro en Deus concurrent mer zelfde voor en nadelen zoals het verkeerd aangeven van ijzer. Een Amerikaans forumlid schreef: "It has got to do better than it is. My 300 dollar Tesoro and even an AT Pro can discriminate iron out. Not too much to expect the EQ to as well. I don't expect it to match the other MD's but it does in many ways. Just not here. It bites to get a good 18 or 19 and open plug only to find a chunk of rusty iron. Even finding small iron in the 1, 2 id range. I will be testing a great deal in the week to come and I don't want to have to go to single freq. on every target to see it its iron or a bottle cap. Looks like mine may be going on market if I continue to have this. So far it is disappointing in the way the unit discriminates. Lots crammed into 1 thru 19 but coins so far go to 19(zinc) to 35(silver dollar) and 36 up so far doesn't show many signals except on large aluminum. Need to spread it out better. IMHO"
|
| 09 maart 2018, 16:13 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20727 Woonplaats: utrecht
|
mensen iedereen geeft zijn ervaringen weer , en de 1 zegt ,,,,, de ander ,,,,,,, Chris is een zeer ervaren (minelab) zoeker en ik zou zeggen volg zijn testen , want hij weet hoe de detector in te stellen en te testen. als je weinig of geen ervaring hebt met testen en instellen ,,,,, dan valt elke detector tegen ik hoop dat ik hem voor 2025 ook binnen heb  , en zodra ik hem heb zal ook ik hem in het veld testen en mijn ervaringen delen gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 10 maart 2018, 14:02 |
|
 |
|
bennie
|
|
| 10 maart 2018, 17:37 |
|