Zilveren verrassing tussen oude flessendump.
Vanmiddag ging ik de tuinset uit de schuur halen om schoon te maken en te installeren, toen mn oog viel op een kist met nog niet schoongemaakte flessen en ander spul dat ik vorig jaar van een bouwplaats heb weten te redden.
In de kist ook een plastic tas met allerhande metaaltjes, ook nooit schoongemaakt en glad vergeten. Nadat ik de flessen schoongespoeld had keek ik nog ff in de tas met metaaltjes. Zo op het eerste gezicht niets bijzonders, Wilde het al wegkiepen toen ik een glimmend randje in een flinke brok roest zag. Aluminium o.i.d. dacht ik nog, en uit nieuwsgierigheid verpulverde ik het brok roest dat er bijna helemaal omheen zat met een tang.
Iets ovaals kwam er onder uit, en nog had ik het niet door. Zonder het goed te bekijken legde ik het neer bij de andere meuk. Even later zag ik wat onregelmatigheden op het metaal en dacht dat dit door de tang gekomen was. Toen ik nóg een keer keek zag ik pas wat die onregelmatigheden waren, 4 mooie zilver-keurmerkjes!
Ik zette het op de groepsapp en Greg herkende het meteen als een zilveren schoengesp.
Moraal van dit verhaal; Kijk tweemaal voordat je iets wegkiepert! En verwijder roest wat voorzichtiger want de gesp is nu aan 1 kant gebroken met een verse breuk.
Foto met keurtekens heb ik gestuurd naar
http://www.gzu-online.com/index2.php?page=hallmarks voor een dtm. Zodra ik dat weet zet ik het er bij.
Maar wie hier iets in de keurtekens herkend mag het natuurlijk ook zeggen.