|
|
Het is nu 04 maart 2026, 11:18
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Marine knoop kogel patroon etc.
| Auteur |
Bericht |
|
Dschaap
|
 Marine knoop kogel patroon etc.
Weet iemand de herkomst van deze zaken? Op knoop : firmin & soms,andere verstelknoop :out on make.Ik ben van mening dat het een reparatiesetje is geweest.totale set bestaat uit pijp ,flesje met letters erop,kogelpatronen,meerdere knopen,slootje ,een grote sleutel,een rond hout doosje,2 delen van een klokje,en een marine knoop met de letters R.H. Y.C. met daar tussen een anker met kroon en touw.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 19 mei 2018, 22:22 |
|
 |
|
btns
|
 Re: Marine knoop kogel patroon etc.
Hoi, Ik heb je bericht goedgekeurd, maar met voorbehoud. Desalniettemin: welkom op het forum. Jezelf introduceren wordt op prijs gesteld. Dat kan hier: viewforum.php?f=565 Hier is een wegwijs: viewtopic.php?f=565&t=84420We determineren hier bodemvondsten, geen spul dat ergens anders vandaan komt. Een partij objecten hoort in 'dagvondsten' thuis. Eventuele bijzondere zaken worden apart opgenomen - in de determinatie hoek. Determinatievragen moeten over één object worden gesteld. Je hebt dus zo ongeveer alles verkeerd gedaan ... Ik heb je vraag naar dagvondsten verplaatst. Mag ik vragen waar het vandaan komt? Hoort het bij elkaar? Wat doet het doosje? Dat is toch geen bodemvondst? Je knoop met RHYC is een zeilclub knoop van de Royal Highland Yacht Club. Die hebben de bijzondere kroon van koningin Victoria doorgebruikt in de 20e eeuw. Het is een Schotse knoop die normaliter in Nederland niet op het land wordt gevonden. mvrgr,
|
| 20 mei 2018, 00:06 |
|
 |
|
Dschaap
|
Goedendag Sorry dat ik me eigen niet voorgesteld heb.Ik ben voor de eerste keer ergens lid van op internet ,dus ik hoop dat u me niet kwalijk neemt.Herkomst van de spullen en de knoop zijn uit Nederlandse grond.Noordzee(met storm gevonden in de netten,Neem me aub niet kwalijk dat ik het doosje erbij gedaan heb,Het kusje waar het spul in zat was vergaan .Groet Dirk Schaap
|
| 20 mei 2018, 00:33 |
|
 |
|
btns
|
Hoi, Het is me nog niet helemaal duidelijk. Is dit op het strand gevonden of op zee bovengehaald? Je flesje is vrij zeker een pillenflesje van de firma Burroughs Wellcome & Co. Zie hier: http://himetop.wikidot.com/burroughs-we ... -s-tabloidhttp://www.whatthevictoriansthrewaway.c ... ls-bottle/ mvrgr,
|
| 20 mei 2018, 11:32 |
|
 |
|
Dschaap
|
Al deze spullen zijn boven gehaald uit zee,Met storm komen vlessen ,potten ,fossielen,geweren ,kannonen,kogels,scheepsbellen en meerdere spullen boven het zand.Al deze spullen worden met visnetten omhoog gehaald. Deze knoop en meerdere spullen zijn opgevist op nederlands grondgebied(Noordzee).Waarschijnlijk bij een scheepswrak gevangen want het visnet was kapot,al de spullen op de foto horen bij elkaar ,en zijn op hetzelfde tijdstip uit een zwart vergane ijzeren kisje gehaald.Bedankt voor u reactie's over de knoop en over het medicijnvlesje.Ik zou graag lid willen blijven van deze site,omdat het zo uitgebreid ligt en we vaak spullen vangen waarvan wij de afkomst niet weten.Nogmaals bedankt en ik hoop u hiermee genoeg op hoogte gesteld te hebben van de rede hoe wat en waarom.Groet Dirk Schaap
|
| 20 mei 2018, 15:06 |
|
 |
|
btns
|
Hoi, Bedankt voor de toelichting. Je hebt dus echt vondstmateriaal en dit forum is de goede plaats voor je vragen.
In het kistje liggen vier patronen. Na zoveel jaar in zee zullen ze niet explosief meer zijn, maar je weet maar nooit. Het beste is om ze onschadelijk te maken voordat je er iets mee doet.
Kun een nieuw bericht plaatsen met een goede foto van die patronen zoals ze zijn? Dat moet in Determinatiehoek, metalen vondsten. Zet er de lengte bij van de huls en de breedte. Maak ook een foto van de achterkant. Ga niet aan die patronen poetsen of iets dergelijks! Vraag tevens in dat bericht hoe je ze onschadelijk kunt maken. Als je dat hebt, maak ze onschadelijk.
Dan kun je de achterkant poetsen als die onleesbaar was. Laat dat dan weer weten.
Die achterkant geeft mogelijk een jaar van aanmaak. Hopelijk geeft dat meer informatie over de periode dat het schip verging.
mvrgr,
|
| 20 mei 2018, 15:37 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|