|
|
Het is nu 21 apr 2026, 00:38
|
niet één zilveren , maar twee zilveren kelten van de TREVERI, is gewoon waanzin de manier waarop !!!!
| Auteur |
Bericht |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28321 Woonplaats: Kerkrade
|
 niet één zilveren , maar twee zilveren kelten van de TREVERI, is gewoon waanzin de manier waarop !!!!
hoi fooks een bizarre ervaring vandaag meegemaakt , heb al veel meegemaakt tijdens mijn zoekavonturen, maar dit slaat alles. vanmorgen met Chaim alias takkie onderweg , veel rijden veel kilometers en weinig goede velden tot we besloten toch een akker met maisstoppels te doen, maar al snel had ik geen animo meer voor dat veldje, ik haat maisstoppels ik zeg tegen "takkie" , kom we gaan, ik weet wel betere akkers dan deze "waarop hij zegt" 'laten we nog een kwartiertje zoeken gaan' , "ik zei oke" en zogezegd zo gedaan. ik liep van 'takkie" weg een andere richting uit en ik kreeg een redelijk signaal en schepte het uit de grond en kreeg toen een helder een duidelijke piep en dacht dat ik een romeinse follis had gevonden, maar op de een of manier voelde het raar, dus ik spuugde erop en wreef het munt over mijn trui en tot mijn verbazing zag ik dat het "n zilveren keltje was "  was. maar hoe afgesproken reden we naar de andere akker , maar er stonde nog bieten op , een paar rijen waren er reeds uitgehaald, dus liepen we deze af, zonder veel piepen te krijgen, ik zei tegen "takkie" kom laten we een stuk verder gaan kijken, daar had ik gezien dat een akker vrij was en dat dezen we , maar er kwamen maar weinig piepen vanaf, "takkie" had al snel een as en een republikeinse danari te pakken, verder bijna geen piep, dus besloten op huis aan te gaan, bijna bij het verlaten van de akker kreeg ik een krakerig en vaag signaal en besloot deze uit te graven en ja hoor weer een zilveren Kelt twee gelijkwaardige munten op twee verschillende akker ,het is bizar, beangstigend , het voelde heel vreemd aan, ik zocht na een antwoord wat ik niet kon krijgen, zou het te maken hebben met vader die drie weken geleden is overleden,,,,,,,  deze munten worden maar spontaan gevonden, dus twee vinden is een unicum deze Kelten worden ook wel "dansende mannetjes" genoemd en dat deden "takkie" een ik dan ook grt Coinhunter Chris - Kerkrade ps zal ze later apart plaatsen
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 08 okt 2018, 17:56 |
|
 |
|
hylke
Geregistreerd: 12 jul 2009, 15:49 Berichten: 2272 Woonplaats: Rijnsburg
|
 Re: niet één zilveren , maar twee zilveren kelten van de TREVERI, is gewoon waanzin de manier op !!!!
 mooi verhaal Chris. Idd ongelofelijk  maar toch waar Prachtige muntjes Gefeliciteerd Hylke
|
| 08 okt 2018, 18:09 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11394 Woonplaats: Midden Nederland
|
 Re: niet één zilveren , maar twee zilveren kelten van de TREVERI, is gewoon waanzin de manier op !!!!
Bijzonder verhaal Chris en toppertjes die munten!  Jan
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 08 okt 2018, 18:19 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6155 Woonplaats: Alblasserdam
|
Wat een gave muntjes zeg, pffff... Feli man! 
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 08 okt 2018, 18:20 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7764 Woonplaats: Belgica
|
Prachtig verhaal Chris Enneh jij vond die Kelten niet. Die Kelten lagen op jou te wachten en vonden jou! 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 08 okt 2018, 18:32 |
|
 |
|
sjoho
|
Heel bijzonder Chris. Ik zou daar dagen blijven lopen 
|
| 08 okt 2018, 18:46 |
|
 |
|
Michelk
Geregistreerd: 11 apr 2018, 21:22 Berichten: 293 Woonplaats: Maarssen
|
Je doet je naam wel eer aan 
_________________ Niet lullen maar graven Volg ons op YouTube https://youtu.be/YbtKY7Y3d1M
|
| 08 okt 2018, 19:04 |
|
 |
|
mj xp
|
Mooi Chris  twee top muntjes en een mooi verhaal GroetenMarcel
|
| 08 okt 2018, 19:11 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
Mooi hoor pik  ,je doet je naam eer aan  . gr.joppie
|
| 08 okt 2018, 19:40 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
Das een knap staaltje ijzertijd munten vinden chris! Gefeliciteerd 
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 08 okt 2018, 19:44 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7037 Woonplaats: Silversun
|
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 08 okt 2018, 19:46 |
|
 |
|
BartjeF
|
 Schitterend Chris
|
| 08 okt 2018, 19:54 |
|
 |
|
v0lt
|
Mooi man
|
| 08 okt 2018, 19:55 |
|
 |
|
takkie
Geregistreerd: 15 jun 2017, 00:17 Berichten: 2511 Woonplaats: Meerssen
|
Als je deze zoektocht een titel zou moeten geven dan zou ik het 'Waanzi(e)n' noemen.. Eekhoorns, ó nee, egels zittend tegen een boom. Een 100 meter hoog dansend mannetje gemaakt uit waterdamp en dat alles onder de plezante herrie van The White Stripes.. En dan die twee pracht muntjes die graag door jou gevonden wilde worden. Bewust of onbewust, je liep eroverheen en zij hoopten dat na dik 2000 jaar wij ook een dansje voor hen zouden doen  En dat hebben we natuurlijk gedaan Gr, Chaim
_________________ 'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'. (Vergilius)
|
| 08 okt 2018, 20:06 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
 Re: niet één zilveren , maar twee zilveren kelten van de TREVERI, is gewoon waanzin de manier waarop !!!!
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 08 okt 2018, 20:10 |
|
 |
|
eeric72
|
 Re: niet één zilveren , maar twee zilveren kelten van de TREVERI, is gewoon waanzin de manier waarop !!!!
gaaf man, top verhaal ook. tis je gegund pik, 2 dikke kelten op 1 avond. 
|
| 08 okt 2018, 20:37 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11171 Woonplaats: Maastricht
|
Toppie Chris, zoiets verzin je niet... Soms is er geen touw aan vast te knopen qua logica. Wat een toppertjes! Die hebben inderdaad jou gevonden... Gefeliciteerd ermee. Groeten, Trash
|
| 08 okt 2018, 20:50 |
|
 |
|
Koenwulf
|
Prachtig Chris Top verhaal en ervaring met Chaim Van harte jonge Koen 
|
| 08 okt 2018, 21:08 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5316 Woonplaats: landgraaf
|
Zoooooo dat zijn 2 prachtige zilveren kelten Gr. Lucky nero 
|
| 08 okt 2018, 21:20 |
|
 |
|
zeeuwsche pieper
Geregistreerd: 25 apr 2015, 10:58 Berichten: 504 Woonplaats: Provincie Zeeland
|
Bizar maar wat een prachtige muntjes zeg!
Gefeliciteerd!
Groeten, Eric
|
| 08 okt 2018, 21:33 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2807 Woonplaats: kerkrade
|
hey Chris je stuurde me vandaag 4 fotos waarvan ik dacht dat het 1 kelt was nee het waren er twee had ik niet gezien...….. prachtig man Gr Paul 
|
| 08 okt 2018, 21:47 |
|
 |
|
Jormungard
|
Mooi verslag! topdag dus, met prachtige Kelten.
|
| 08 okt 2018, 22:22 |
|
 |
|
gertimmerzeel
Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03 Berichten: 4095 Woonplaats: Breukelen
|
_________________ Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-
|
| 08 okt 2018, 23:18 |
|
 |
|
cees1955
|
Prachtige vondst 
|
| 09 okt 2018, 00:38 |
|
 |
|
apple1981
|
Waanzin  van harte ermee! Grtn apple
|
| 09 okt 2018, 05:56 |
|
|