|
|
|
|
|
|
Het is nu 05 maart 2026, 05:29
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
dagobert
|
 Heb ik dat
Beste medezoekers,
Had al een hele tijd een akker op het oog waar ik best wel goede verwachtingen van had. Vanmiddag kon ik er even op uit dus dacht bij mezelf,ik ga naar die akker. Daar aangekomen ging ik gauw het land op om mijn piepstok uit te laten. Allemaal scherven!! En niet zomaar scherven. Hele oude scherven. De scherven die ik zag liggen komen uit de periode 1500 tot 1800 max. Ik dacht bij mezelf,dit word lekker scooren!!
Ik had best wel veel piepjes maar vond alleen maar lood en lood. Geen muntje uit de grond te halen!! Mijn discriminatie stond erg laag omdat ik altijd laag gediscrimineerd zoek,zo nu ook. Maar het enige wat ik vond was lood.
Hoe kan dit nou mensen?? Zo,n mooie akker met mooie scherven. Alleen de metaalvondsten bleven totaal uit. Oh ja,er lagen op die hele akker ook maar 3 pijpenkopjes. Ook veel rode baksteen. Maar tot mijn verbazing geen vondsten.
Wie weet hoe dit komt??
Dagobert
|
| 02 apr 2009, 18:12 |
|
 |
|
MDgek
|
 Re: Heb ik dat
Was dit akker al losgeschud? dan denk ik dat lood alleen gevonden word door zijn dichtheid. Ik zou er nog een keer heen gaan als het heeft geregend. dan sluit de grond weer en geeft meer reactie af.
MDgek
_________________ groet, Rich
Faber quisque fortunae suae
|
| 02 apr 2009, 18:20 |
|
 |
|
Adbas
|
ik denk dat ze enkel scherven, hooguit 3 pijpekopjes, lood en rode baksteen hebben verloren. dan liggen er ook geen muntjes. gr ad
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 02 apr 2009, 18:23 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
ha dagobert ik was daar al geweest 2 jaar geleden mooie munten waren dat daar
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 02 apr 2009, 18:35 |
|
 |
|
Guusgeluk
Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:47 Berichten: 2631 Woonplaats: linschoten
|
Ja Ja Dago, ik heb toch gezegd. Waar ik ben geweest hoef je niet meer te komen, Hahahahaha Vind het wel sneu voor je, guus
_________________ zoek en gij zult vinden[
|
| 02 apr 2009, 18:58 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|