|
|
Het is nu 03 maart 2026, 10:26
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Koenwulf
|
 Voorwerpje
Materiaal: koperlegering Afmeting: circa 25 x 11 mm Gewicht: onbekend Beschrijving van het voorwerp: visachtige vorm met uitsparing in cirkelvorm. Op achterzijde smal palletje. Hoor graag wat jullie denken. Alvast bedankt Koen 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 08 apr 2019, 17:15 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
 Re: Voorwerpje
Raar beslagstukje koen. Ben benieuwd naar de reacties 
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 08 apr 2019, 20:32 |
|
 |
|
takkie
Geregistreerd: 15 jun 2017, 00:17 Berichten: 2566 Woonplaats: Meerssen
|
Zier er wel oud uit. Zat er ooit glaspasta oid in? Pinnetje is vrij dun.. Hopelijk weet iemand anders er meer over. Gr, Chaim
_________________ 'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'. (Vergilius)
|
| 09 apr 2019, 06:59 |
|
 |
|
Koenwulf
|
Bedankt voor het meedenken jongens Toen ik het voorwerp voor het eerst zag dacht ik ook dat er glaspasta in de uitsparing zat, maar heb nog niks aangetroffen. Ik neig naar een beslagje, maar heb nog nooit zon smal palletje gezien Koen 
|
| 09 apr 2019, 13:12 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11238 Woonplaats: Maastricht
|
Misschien raar idee Koen, ik denk maar hardop... Kan het niet zo’n loszittend stukje vogel of vis ( onthoofd) zijn, welke op zo’n composite plate brooch zat? Zie verschillende voorbeelden in de afbeelding... Bron: dutchartefacts.nl Groeten, Trash 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 09 apr 2019, 16:48 |
|
 |
|
Koenwulf
|
Ha Trash, Bedankt voor het meedenken, wordt altijd zeer gewaardeerd Ik kan het niet bevestigen of ontkrachten wat je zegt, maar het dunne palletje lijkt me niet het meest geschikt ook door het feit dat het niet centraal geplaatst is. Ik zie geen breukvlakken dus ik ga er maar vanuit dat het stuk compleet is. Ik denk trouwens ook ooit zon vogeltje gevonden te hebben. Qua formaat komt dat wel aardig overeen. P.s. Misschien is het een heel ander vogeltje heb ik nooit geplaatst. Ik hoop alsnog dat iemand een paralel heeft. Alvast bedankt jongens, Koen 
|
| 09 apr 2019, 20:37 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11238 Woonplaats: Maastricht
|
Ja sorry, lulde maar wat... Krijg ik 't daarna niet verwijderd. Vogeltje lijkt wel inderdaad, ik heb geen idee hoe het bevestigd zat. Groeten, Trash
|
| 09 apr 2019, 20:58 |
|
 |
|
apple1981
|
Is het geen stukje sporengesp? Misschien dat waar het staartje zit het eerder rond was en het pennetjr het leer inging? Grtn
|
| 10 apr 2019, 06:00 |
|
 |
|
woesel
|
apple1981 schreef: Is het geen stukje sporengesp? Misschien dat waar het staartje zit het eerder rond was en het pennetjr het leer inging? Grtn Dat lijkt mij de meest aannemelijke determinatie. Bij het staartdeel dat afgebroken is meen ik ook een oog te zien ( dicht gecorrodeerd) hier heeft de gespangel gezeten. Grt Wessel
|
| 13 apr 2019, 21:25 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|