|
|
Het is nu 20 apr 2026, 17:33
|
Magere vondst van Gisteren
| Auteur |
Bericht |
|
aureum
|
 Magere vondst van Gisteren
Gisteren na een lange tijd weer eens zoeken geweest met Coinhunter Chris en ALFBOY Hier mijn magere vondst van gisteren
was nog eens leuk na een lange tijd zoeken te zijn geweest..en dat met een Detector die ik helemaal niet ken
dus voor de eerste keer met een minelab gaat het toch
2 zilver romeinen paar slechte romeintjes 1 mooie beslag met emailje een kast handvat romeins
mvg leon
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 11 apr 2009, 20:50 |
|
 |
|
harold
Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:26 Berichten: 1265 Woonplaats: overal
|
 Re: Magere vondst van Gisteren
Nou mager noemt die dit Zie ik daar niet een denar bij liggen? Gr harold
_________________ Gr harold
Dum vivimus, vivamus Laten we van het leven genieten, zolang als we leven.
|
| 11 apr 2009, 20:52 |
|
 |
|
aureum
|
harold schreef: Nou mager noemt die dit Zie ik daar niet een denar bij liggen? Gr harold ja twee had ik er een vroege...worden nog schoongemaakt....
|
| 11 apr 2009, 20:54 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2807 Woonplaats: kerkrade
|
|
| 11 apr 2009, 20:57 |
|
 |
|
harold
Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:26 Berichten: 1265 Woonplaats: overal
|
Feli kerel die vroege ben ik wel benieuwd naar.
gr harold
_________________ Gr harold
Dum vivimus, vivamus Laten we van het leven genieten, zolang als we leven.
|
| 11 apr 2009, 21:01 |
|
 |
|
speerpunt
|
Tja mager....het is maar wat je gewend bent.... Groetjes Speerpunt 
|
| 11 apr 2009, 21:09 |
|
 |
|
aureum
|
ik heb niks hier om schoon te maken beste paul...dus je zult moeten wachten tot morgen als CC het heeft gedaan mvg leon
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 11 apr 2009, 21:10 |
|
 |
|
ALFABOY
Geregistreerd: 18 apr 2008, 11:07 Berichten: 2807 Woonplaats: kerkrade
|
|
| 11 apr 2009, 21:14 |
|
 |
|
sjoho
|
tja wel sneu zo'n verloren zoekdag 
|
| 11 apr 2009, 21:17 |
|
 |
|
aureum
|
sjoho schreef: tja wel sneu zo'n verloren zoekdag  zeg dat...maar het bier was wel lekker en de frisse lucht 
|
| 11 apr 2009, 21:17 |
|
 |
|
dagobert
|
|
| 11 apr 2009, 21:38 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Hé Leon,harstikke leuk al die mooie vondsten zo bij elkaar te zien,daar kunnen we hier alleen maar van dromen  kerel. Jullie zullen ongetwijfeld een gezellige dag gehad hebben  . Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 11 apr 2009, 22:45 |
|
 |
|
aureum
|
van Otterloo schreef: Hé Leon,harstikke leuk al die mooie vondsten zo bij elkaar te zien,daar kunnen we hier alleen maar van dromen  kerel. Jullie zullen ongetwijfeld een gezellige dag gehad hebben  . Grt, Addie. ja addie, dat was het beste kerel, na een lange tijd weer eens met de zoekmaten op het veld te staan, wat bijkletsen zoeken en een biertje drinken.... ik heb zelf geen Detector meer dus had er een van Chris geleend...maar had nog nooit met de minelab gezocht...en die heeft zoveel toonen...dat het even moeilijk is, bij welk goed geluid je graven moest.....maar voor de eerste keer met deze detector was ik toch nog tevree hoor...... chris hiervoor ook alweer bedankt.....de vondsten zijn voor jou beste kerel mvg leon
|
| 11 apr 2009, 22:50 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Ja,zoeken met een Minelab is effe wennen,maar als je hem onder de knie hebt,gaat het best goed. Ik kan nu redelijk vast stellen welk metaal ik onder de schotel heb en dat maakt het soms een stuk makkelijker. Het blijft in ieder geval altijd spannend  wat er onder vandaan komt. Heb vandaag toestemming gekregen van een lokale boer om morgen te gaan zoeken,dus wie weet heb ik je morgen ook wat moois te laten zien  . Alvast succes voor de volgende keer dat je weer op stap gaat  . Groet, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 11 apr 2009, 23:07 |
|
 |
|
bennie
|
|
| 12 apr 2009, 00:02 |
|
 |
|
Ambianii
|
toppie gevonden kerel  ...en een mooi gebaar weer! ik zag liever die muntjes en fibels schoon mvg rich 
|
| 12 apr 2009, 00:12 |
|
 |
|
Octavianvs
|
2 zilveren en een erg mooi fibeltje = toch niet mager top dag! groeten oct
|
| 12 apr 2009, 09:56 |
|
 |
|
Jvlivs
Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33 Berichten: 7087 Woonplaats: Kerkrade
|
Hoi Leon, Nou zeg. Daar zijn toch prachtige vondsten bij!!!! (Jij verwend jochie.  ). Ik kan me al bijna niet meer herinneren hoe lang het geleden is dat ik 2 zilveren Romeinse munten op 1 dag vond. Die zilveren denarius met die standaards is er 1 van een prachtige kwaliteit!!!! Van harte gefeliciteerd met deze prachtige vondsten en vele groeten, John.
_________________ A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!
|
| 12 apr 2009, 10:30 |
|
 |
|
aureum
|
danke jongens....zeker ben er blij mee om te vinden....maar ik schrijf extra mager erbij omdat ik de minelab van Chris niet ken met al die geluiden...anders had ik zeker weten nog veel meer gevonden..
mvg leon
ps: er ligt geen fibel bij..dat met emailje is een riembeslag
|
| 12 apr 2009, 10:59 |
|
 |
|
Wiebren
Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:54 Berichten: 1512 Woonplaats: Augustinusga
|
_________________ Soms...........
|
| 12 apr 2009, 11:26 |
|
 |
|
aureum
|
klopt daarom zal ik hem ook blij maken met deze vondsten..... je hoef er geen jaar voor te zoeken, je moet gewoon weg geluk hebben en een goed veldje vinden....ik heb het geluk dat ik midden tussen drie romeinse villa's woon die ongeveer 800 tot 1000 meter van mijn huis zijn verwijdert mvg leon
|
| 12 apr 2009, 11:54 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28321 Woonplaats: Kerkrade
|
hoi @ aureum,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, beeeeeeeeeeeeestachtig goed gevonden voor de eerste keer met een minelab explorer,maar ik heb er natuurlijk het juiste programma in ingeprogrammeerd en dan is het nog een kwestie om de geluiden te indentificeren ik ben aan het overwegen om hem te verkopen(vraagprijs €550) want ik heb ook de de E-trac  ) aureum schreef: klopt daarom zal ik hem ook blij maken met deze vondsten..... ik verheug me al als je straks voorbij komt Leon net als de vondsten een beeeeeeeeeestachtig gebaar na mijn kant toe ik zie je straks wel brother grt chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 12 apr 2009, 13:27 |
|
 |
|
aureum
|
Citaat: maar ik heb er natuurlijk het juiste programma in ingeprogrammeerd klopt Chris dat is al zeer veel waard......het was voor mij weer een ervaring..... en dat je de vondsten dan krijgt vindt ik normaal...want anders ligt het hier bij mij toch maar in de rommelbak... nogmaals bedankt, voor de mooie dag..en natuurlijk onze ALFApaulBOY ook niet vergeten.... 
|
| 12 apr 2009, 13:32 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5316 Woonplaats: landgraaf
|
hoi leon gefeliciteerd met die magere vondsten van jou je weet heelgoed dat menig zoeker er een moord  voor over had om zo een munten te mogen vinden. gr. enne
|
| 12 apr 2009, 14:19 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 17975 Woonplaats: Limbolonie
|
Hahaha hallo die magere Leon met die vette vondsten,. goed gevonden kerel,  ..werd ook eens tijd dat je weer eens iets kon plaatsen op het forum,..er zitten mooie muntjes bij kerel,. ga zo door badmuts grt Bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 12 apr 2009, 14:49 |
|
|