|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:07
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
deepscan
|
 Kaart?
Materiaal: Brons
Afmeting: 4 cm x 2 cm x 4 mm dik
Gewicht: onbekend
Beschrijving van het voorwerp:
Bezocht een klein museum in de provincie Overijssel en vroeg wat het was maar dat was onbekend, ik vertelde over BVW maar daar hadden die oude mannen nog nooit van gehoord dus ik stelde voor om het uit te zoeken en ziehier een koper/brons stuk.
Ik dacht er een kaart in te zien maar misschien is er hier iemand die het herkend wat dit ooit is geweest.
Hoor het graag groeten Deep
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 16 jul 2019, 20:37 |
|
 |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3981 Woonplaats: Noordgouwe
|
 Re: Kaart?
Succes 
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 16 jul 2019, 23:54 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Zou het een stukje van een oude astrolabe kunnen zijn Zie afbeelding voor het het idee. Ik zie ook naast een soort schaalverdeling ook wat overeenkomsten in die 'opvlammende' punten. Anders misschien iets astrologisch??
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Met vriendelijke groet, Sicco
|
| 18 jul 2019, 11:08 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Ik heb met Dr. John Davis contact gezocht. Hij is mondiaal een expert op het gebied van zonnewijzers, astrolabes en kwadranten. Hij meldt mij:"...The fragment you show is certainly intriguing but I can't at the moment place it as part of a scientific instrument type. Although the markings along the curved lines look as though they could be scales, the two curves (one the broken edge) face each other in a manner that is not very instrument-like. My best suggestion is that it is decorative, though it might I suppose be astrological as their designs are not always comprehensible. I will keep it in mind, in case I come across anything similar..." Het komt erop neer dat hij het niet ziet als een fragment van een wetenschappelijk instrument (zoals bijv. een astrolabe of kwadrant), maar mogelijk als iets decoratiefs. Mogelijk iets astrologisch waarop je wel vaker vrij onbegrijpelijke decoraties aantreft. Hij houdt deze vondst in elk geval in gedachten om het me te melden als hij toch nog iets aantreft wat erop lijkt. Helaas kan ik je dus niet verder helpen. Vind het zelf iets van een sterrenkaart hebben.
_________________ Met vriendelijke groet, Sicco
|
| 19 jul 2019, 21:12 |
|
 |
|
woesel
|
deepscan schreef: Materiaal: Brons
Afmeting: 4 cm x 2 cm x 4 mm dik
Gewicht: onbekend
Beschrijving van het voorwerp:
Bezocht een klein museum in de provincie Overijssel en vroeg wat het was maar dat was onbekend, ik vertelde over BVW maar daar hadden die oude mannen nog nooit van gehoord dus ik stelde voor om het uit te zoeken en ziehier een koper/brons stuk.
Ik dacht er een kaart in te zien maar misschien is er hier iemand die het herkend wat dit ooit is geweest.
Hoor het graag groeten Deep Hallo Deep. Decoratief gezien zullen we dit voorwerp mogen plaatsen in de 17e eeuw. De gravering is wel vrij treffend voor die periode , de functie is lastig te bepalen. Mogelijk een snuff box of wel tabaks doos (rond) deze die in allerlei variaties voor komen. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg Grt Wessel
|
| 19 jul 2019, 23:25 |
|
 |
|
deepscan
|
Occi en Woesel bedankt voor de uitgebreide verklaring WOW echt leuk om dit te horen en dat andere zoveel uit de kast halen voor een eventuele oplossing!
2 x Bedankt!!!
Deep
|
| 20 jul 2019, 14:41 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Graag gedaan