|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:50
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
soldaat
Moderator
|
 Bronstijd beitel
Als ik naar afbeeldingen op internet jij moet dit een bronstijd beitel zijn die ik vandaag gevonden heb 70 mm lang 12 mm doorsnede
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 07 sep 2019, 22:54 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
 Re: Bronstijd beitel
Hoi Hmmmmm  Ben benieuwd naar je bron. 12 mm doorsnede? Is het rond? Graag wat duidelijke foto's waarop ook het snedevlak goed zichtbaar is. Grt 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 08 sep 2019, 03:41 |
|
 |
|
soldaat
Moderator
|
Deze komen van internet bij een soort de doorsnee 10,2 ik krijg de link hier niet op geplaatst maar Google maar eens bronstijd beitel afbeeldingen
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 08 sep 2019, 09:22 |
|
 |
|
soldaat
Moderator
|
Nog wat foto's er is goed op te zien dat hier boven op geslagen is met een voorwerp het is ook gedeeltelijk 4kant gesmeed
|
| 08 sep 2019, 09:57 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Hoi Ja de braam is duidelijk zichtbaar. Maar dat maakt het natuurlijk niet per se een bronstijd beitel. Het erg stompe uiteinde komt niet echt overeen met wat je mag verwachten van een beitel denk ik. Misschien had je vondst een andere functie. Misschien was het wel een of andere borgpin om in hout te slaan, zoiets lijkt me logischer dan een beitel. Maar kan me natuurlijk perfect vergissen, benieuwd naar andere inzichten 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 08 sep 2019, 10:39 |
|
 |
|
soldaat
Moderator
|
Zou ook kunnen maar de punt lijkt me ook niet iets wat je gelijk verwacht om in hout te slaan mogelijk is ook dat er wat afgebroken is zo lijkt mij persoonlijk ook iets waar vaker op geslagen is
|
| 08 sep 2019, 12:59 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
denk ook niet dat het om een beitel gaat, hij is te stomp, af is er iets afgebroken  denk dat je aan beitel denk voor hout, op steen zou deze "beitel" geen lang leven hebben!!! ben ook benieuwd naar andere suggesties grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 08 sep 2019, 13:51 |
|
 |
|
soldaat
Moderator
|
Coinhunter Chris schreef: denk ook niet dat het om een beitel gaat, hij is te stomp, af is er iets afgebroken  denk dat je aan beitel denk voor hout, op steen zou deze "beitel" geen lang leven hebben!!! ben ook benieuwd naar andere suggesties grt Chris  ok ben benieuwd of er achter gaan komen
|
| 09 sep 2019, 15:45 |
|
 |
|
soldaat
Moderator
|
Breng hem nog even onder de aandacht
|
| 06 feb 2020, 13:59 |