|
|
Het is nu 03 maart 2026, 17:46
|
Mooi weekend gehad in Zuid-Limburg!
| Auteur |
Bericht |
|
mnr.gold
Geregistreerd: 30 maart 2018, 20:36 Berichten: 2893 Woonplaats: Steenwijkerwold
|
 Mooi weekend gehad in Zuid-Limburg!
Mooie dingetjes gevonden in België Wou eigenlijk stoppen met zoeken alleen ging toch maar door. Had gister de hele dag nog niks gevonden alleen maar blik en folie. Had een gat gegraven was helaas niks maar terwijl ik mijn gat had dicht gemaakt zag ik iets van glas en ik dacht het zou toch niet bleek het toch zo te zijn mijn eerste stukje la tene Later op de dag had ik een toon in de 80 op de deus maar er kwam een dikke storm aan en mijn vader (Lucky.me) riep me om naar huis te gaan maar wou hem toch nog opgraven bleek het een oud muntje te wezen  dacht eerst een sceatta door het hoofd maar vreef de anderen kant schoon maar daar staat een paardje op.  Apart muntje Plaats hem nog wel apart Groeten Jesse 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 29 sep 2019, 13:52 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Mooi weekend gehad in Zuid-Limburg!
het is een Kelt hier uit de regio 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 29 sep 2019, 13:56 |
|
 |
|
Lucky.me
Geregistreerd: 03 dec 2017, 22:06 Berichten: 245 Woonplaats: Steenwijkerwold
|
Top!! Jesse. Ondanks de regelmatige buien weer lekker gezocht. En jij een lekkere kelt mogen vinden Volgende keer ben ik weer an de beurt Was een lekkere sessie Groet pa
_________________ Zoekt met een golden mask 1+ En de xp goldmaxx power v4
|
| 29 sep 2019, 14:13 |
|
 |
|
de munte
|
Mooi stukje la tene Jesse! Muntje is van zilver he, zit nog wel mooie onder dan volgens mij. Want dat korrelige oppervlak dat is nog vuil? gaaf man zo'n keltisch muntje de stater komt later groeten de munte
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 29 sep 2019, 14:44 |
|
 |
|
Koenwulf
|
Hoppaa, mooie Annorovecci Koen 
|
| 29 sep 2019, 14:55 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
 GAULE BELGIQUE, Eburones, AR quinaire, vers 40-30 av. J.-C. Droit : Tête à droite, portant un collier, la chevelure quadrillée. Derrière et devant, la légende ANNA-ROVECI coupée par quatre S retournés figurant des mèches (?). Revers : Cheval à gauche. Au-dessus, ANNAROVECI. Ref.: Scheers, Traité, 352; DT, 638; L.T., 8893. 1,45g. Provient de notre vente 58, 12 juin 1999, 738. Extrêmement Rare. Provient de notre vente 58, 12 juin 1999, 738.  En 1996, S. Scheers signalait 15 exemplaires répertoriés (RBN 142, 1996, p. 11). L'émission de ces quinaires doit être placée après la guerre des Gaules, puisqu'ils sont frappés sur le pied romain. Ils sont contemporains ou légèrement antérieurs aux bronzes à la légende AVAVCIA. Ces deux séries portent les noms d'un magistrat ou d'un roi, attestant l'existence d'une autorité gauloise qui s'est maintenue après le départ de César jusqu'à la réorganisation politique sous Auguste. bron:jean elzen grt Chris 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 29 sep 2019, 15:15 |
|
 |
|
mnr.gold
|
Hartstikke bedankt Chris dus deze blijken extreem zeldzaam te zijn weeg hem thuis even of hij zilver is maar denk het wel
|
| 29 sep 2019, 15:26 |
|
 |
|
de munte
|
jawel wel zilver, & idd ook zeldzaam denk ik ja zou maar voorzichtig zijn met reinigen er van
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 29 sep 2019, 16:00 |
|
 |
|
de munte
|
misschien beter laten doen, zou in dit geval niet onverstandig zijn
|
| 29 sep 2019, 16:01 |
|
 |
|
mj xp
|
|
| 29 sep 2019, 18:02 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11536 Woonplaats: Midden Nederland
|
Mooie vondsten, goed gedaan  Jan
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 29 sep 2019, 18:11 |
|
 |
|
paul
|
Zeer mooie vondsten. en een Annaroveci die worden niet al te vaak gevonden De munt is zeer zeker van zilver en ik zou deze ook niet zelf reinigen. Ik vond er zelf ook eentje deze kwam zo uit de grond. viewtopic.php?f=789&t=43333Grt Paul 
|
| 29 sep 2019, 18:52 |
|
 |
|
Nico
|
Geweldig mooi gevonden!
|
| 29 sep 2019, 19:27 |
|
 |
|
apple1981
|
Toppers!  grtn appel
|
| 29 sep 2019, 19:30 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11238 Woonplaats: Maastricht
|
Mooi spul Jesse, Keltje is top! Ligt niet voor het oprapen... Groeten, Trash
|
| 29 sep 2019, 20:09 |
|
 |
|
Verowin
|
Geweldige munt.
_________________ Delen is beleven. gr verowin.
|
| 30 sep 2019, 08:12 |
|
 |
|
mnr.gold
|
Nog wat leuke info gevonden In het licht van dit schrijven lijkt het mij dus dat de zilvermunten van het type Annaroveci volop werden geslagen door de Eburonen en dit vanaf 57 BC na de onderwerping van de Atuatucen tot aan de ondergang van Sabinus en Cotta in 54 BC. Het aanmunten van deze Keltische zilvermunt past in de betalingsstrategie van Julius Caesar als soldij voor de Eburoonse hulptroepen en graanleveringen. Laat dit muntje nu zo snel mogelijk restaureren want zo als ik het nu zie en mijn pa en mijn maat de munte ook is deze nog in perfecte staat 
|
| 05 mei 2020, 22:55 |
|
 |
|
Edd
Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58 Berichten: 3704 Woonplaats: Sint Truiden België
|
Mooi ....ik ben gek van die muntjes ...heb er zelf ook al enkelen men conto staan  ...denk dat ze allen hier ook ergens op het forum staan... dit is interessant leesvoer, https://catuvolcos.weebly.com/annarovec ... oveci-muntdus Eburonen ...Tungri ...ik vrees dat het een raadsel zal blijven ... Edd
|
| 06 mei 2020, 00:08 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Hoi Edd, hier moet ik toch even op inhaken. Marcske (catuvolcos) zijn blog is een samenraapsel van pure fictie, zelfverzonnen verbanden die er niet zijn, foute dateringen, pure onwaarheden en dergelijke meer. Ik wil dit verhaal graag op hetzelfde schap leggen als zijn ringgeld theorie en verklaring mbt de "au rameau" potins. Het leest leuk, allemaal lekker mysterieus enzo, maar zo ken ik hem al heel wat jaren. Door het bewust optrekken van een soort mystieke waas en nevel rond de "Keltische wereld" (dat eigenlijk Gallo Romeinen zijn dan, maar soit) maakt hij vooral zichzelf erg graag heel bijzonder. Want hij doorziet die mysteries allemaal, die wij als onwetende luisteraars aan zijn voeten aandachtig en dankbaar beluisteren. Althans, zo heeft hij dat het graag Ga je je verdiepen in de werken van Scheers, Delestree, de oude Julius Caesar en andere schrijvers uit die periodes zoals ik zelf gedaan heb, dan snap je in no time dat je echt al een paar glazen op moet hebben om zulke conclusies te trekken. Hij kan ook niet tegen kritiek, destijds op een oud forum was hij de man van de Keltische rubriek. Omdat hij nooit aanwezig was ben ik toen zelf begonnen met me in de materie te verdiepen. Ik vond die verhaaltjes van hem destijds ook wel spannend enzo. Maar zodra je begint te lezen (echt lezen ipv te zeggen dat je dat doet) besef je je al snel dat wat hij zegt echt geen fundatie heeft. Allerlei zaken aan elkaar koppelend met de grootste mysterieuze ondertoon... Het slaat echt helemaal nergens op. Zodra je weerwoord biedt ben je (ik ga het nooit vergeten) "een gevaar voor de Keltische numismatiek". Prima, zijn "wetenschappelijke" benadering heeft hem ver gebracht: een Facebook groepje en die blog. Ik vind het allemaal prima en wens hem het allerbeste toe, maar ik behoed de Ijzertijd rubrieken op het BVW voor zijn waanzin. Waarmee ik wel wil verduidelijken dat ik me ervan bewust ben dat ook mijn interpretaties vaak allicht niet correct zijn, kan niet vaak genoeg zeggen dat de ijzertijd numismatiek dynamisch was, is en altijd zal blijven. Da's opzich ook zeker niet iets wat ik hem kwalijk zou nemen. Wel vind ik het schandelijk dat hij bewust zijn persoonlijke fictie koppelt aan werken van wetenschappers en ze zo probeert te claimen. Verbanden leggen die enkel ontstaan door bewust zaken te verzinnen... Dan ga je een brug te ver in mijn optiek. Groetjes
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 06 mei 2020, 01:36 |
|
 |
|
mnr.gold
|
Super dan ga ik me daar eens in verdiepen in de werken van Scheers, Delestree, de oude Julius Caesar en andere schrijvers uit die periodes 
|
| 06 mei 2020, 08:57 |
|
 |
|
mnr.gold
|
Het muntje word maandag om 4 uur gebracht naar Paulien Kaan 
|
| 09 mei 2020, 20:38 |
|
 |
|
Trash
|
|
| 09 mei 2020, 20:43 |
|
 |
|
Kadan
|
Ik ben zeer benieuwd hoe deze munt er na behandeling uit gaat zien. Heb zelf nog een dansend mannetje liggen die er ook nog zo uit ziet. Overweeg het zelfde te doen qua behandeling.
|
| 09 mei 2020, 20:52 |
|
 |
|
Trash
|
Toppie kerel, wat een plaatje! Heeft zich geloond die schoonmaakbeurt. Groeten, Trash 
|
| 31 mei 2020, 21:11 |
|
 |
|
mnr.gold
|
Hij is klaar! 
|
| 31 mei 2020, 21:12 |
|
|