|
|
Het is nu 03 maart 2026, 16:06
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
The twins
Geregistreerd: 23 sep 2008, 06:47 Berichten: 1021 Woonplaats: kartonnen doos
|
 Reinigen van romeinen
dag allen hierbij een vraagje wij hebbe niet zoveel verstand van romeinen en hebben vandaag wat romeinen van dagobert binnen gekregen  hoe kan ik ze het beste schoonmaken gr. The twins
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ ga nu naar http://www.thetwins.nl
|
| 17 apr 2009, 20:49 |
|
 |
|
Sheep
Geregistreerd: 17 apr 2008, 09:04 Berichten: 419 Woonplaats: West Brabant
|
 Re: Reinigen van romeinen
The twins schreef: hoe kan ik Dagobert het beste schoonmaken  
_________________ Verzamelaar van continentale sterling imitaties. www.sterlingimitations.com
|
| 17 apr 2009, 20:52 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
omruilen voor schone 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 17 apr 2009, 20:57 |
|
 |
|
not
ERELID
Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28 Berichten: 7121 Woonplaats: Silversun
|
_________________ toInfinityandBeyond
|
| 17 apr 2009, 21:18 |
|
 |
|
Octavianvs
|
Alvast Een mooi gebaar van Dagobert Vroeger kocht ik lotjes met dergelijke munten. Wat ik toen deed was ze laten weken in olijfolie en dagelijks/wekelijks met een tandenstokertje en een ruwe tandenborstel zoveel mogelijk vuil zien te verwijderen, dan kwamen er vaak nog details tevoorschijn en heeeel soms een toppertje. dit proces kan weken/maanden en zelfs jaren in beslag nemen. Heb je dat geduld niet kan je ook proberen met een messing/staal borsteltje,ontstopper of electrolyse. Maar dan ben je wel al het patina kwijt en vaak beschadig je zo ook de munt zelf, je kan ze nadien wel repatineren met ammoniak dampen. Hopelijk heb je er wat aan. grtn oct
|
| 17 apr 2009, 21:26 |
|
 |
|
Bertoninus
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12 Berichten: 18010 Woonplaats: Limbolonie
|
Sheep schreef: The twins schreef: hoe kan ik Dagobert het beste schoonmaken :?:  hahaha ,..gooi dago eend in de wasmachine,..zet hem op kookwas,..voeg een scheut zoutzuur toe,..nee grapje,..die eend krijg je niet eens in de was machine, Twins laat die muntjes eens weken in zuurvrije vaseline,..laat ze maar eens een paar weken zitten,..schoonkrabben met een sate stokje,..niet goed niet schoon weer terug in de vaseline,. grt bert
_________________ Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan
|
| 17 apr 2009, 21:28 |
|
 |
|
dagobert
|
|
| 17 apr 2009, 22:35 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Helemaal mee eens Gerard,. je lijkt sinterklaas wel,..en de twins mogen het uitpakken,.. top geste kerel,.. grt bert
|
| 17 apr 2009, 22:47 |
|
 |
|
dagobert
|
bertoninus schreef: Helemaal mee eens Gerard,. je lijkt sinterklaas wel,..en de twins mogen het uitpakken,.. top geste kerel,.. grt bert Ach,het zijn niet de mooiste munten,maar het is een gebaar. En ik heb geloof ik zelf maar een stuk of 5 mooie Romeinen. Had er wel wat draadfibels nog bij gedaan. Dagobert
|
| 17 apr 2009, 23:00 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Maakt ook niet uit Gerard,.. het gaat om het gebaar,..en het idee,.. en je mag een gegeven eend niet in zijn bek ,..snavel kijken,. grt bert
|
| 17 apr 2009, 23:07 |
|
 |
|
lucky nero
Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:27 Berichten: 5333 Woonplaats: landgraaf
|
hoi twins ik zou de raad van bert maar opvolgen is de beste manier volgens mij ook. en ik ben blij dat ik jullie dat werk bespaard heb zodat je die gelijk in de vitrine kunt leggen. gr. lucky nero
|
| 17 apr 2009, 23:37 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
The twins schreef: dag allen hierbij een vraagje wij hebbe niet zoveel verstand van romeinen en hebben vandaag wat romeinen van dagobert binnen gekregen  hoe kan ik ze het beste schoonmaken gr. The twins nieuwe vragen
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 17 apr 2009, 23:39 |
|
 |
|
dagobert
|
lucky nero schreef: hoi twins ik zou de raad van bert maar opvolgen is de beste manier volgens mij ook. en ik ben blij dat ik jullie dat werk bespaard heb zodat je die gelijk in de vitrine kunt leggen. gr. lucky nero Ben een beetje lui Lucky Nero.  Nee hoor. Ik had geen andere munten voor handen. Maar dat had ik al aangegeven per pb aan de Twins. Dagobert Tegelijk met Ed aan het plaatsen. Nieuwe Romeinse munten willen ze niet Ed.Dan zijn ze nep.
|
| 17 apr 2009, 23:42 |
|
 |
|
The twins
|
dag allen harstikke bedankt  kzal ze in de vaseline doen en SinterEend nogmaals hartelijk bedankt voor het mooie gebaar hopelijk komt er nog wat moois uit.... gr. the twins
|
| 18 apr 2009, 07:16 |
|
 |
|
Bertoninus
|
Ha die Twins,.. Een ding niet vergeten,  komt er niets onder die troep vandaan dan is de munt niet goed, dan ligt het niet aan de behandeling,..een munt is goed of hij is slecht,..meer kan je er dan niet aan doen,. nog een trukje,..doe wat vaseline op een eetlepel,..hou er een aansteker onder, wacht tot de vaseline gesmolten is,.doe de munt in de vloeistof,.weer de aansteker er onder en als de munt begint te borrellen aansteker weg halen ,..probeer het eens,..het is goed voor alle bodemvondsten van brons of koper,. grt bert
|
| 18 apr 2009, 08:45 |
|
 |
|
The twins
|
|
| 18 apr 2009, 17:22 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
zijn ze al schoon
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 29 apr 2009, 22:29 |
|
 |
|
The twins
|
hy ze zitten in de vasaline en dat kost wat tijd...
|
| 30 apr 2009, 08:24 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 18 berichten ] |
|