|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 14:14
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Juliett Victor
|
 Dop of knoop?
Materiaal:?
Afmeting: 3cm Gewicht: 40 gram Beschrijving van het voorwerp: Ik kan er weinig over zeggen. Er komt een brons/gouden kleur naar boven tijdens de schoonmaak. Aan de onderkant staat “90” en “FG” of "FC"
Er lijkt een gaatje in het midden te zitten, als ook 4 gaatjes rondom de vondst.
Wellicht kan iemand mij in een richting sturen waarin ik zou moeten zoeken. Alvast bedankt
Joost
p.s. voor een knoop is ie wel vrij zwaar.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 27 okt 2019, 16:37 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
 Re: Dop of knoop?
knoop
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 27 okt 2019, 17:57 |
|
 |
|
Roozjee
Geregistreerd: 16 mei 2016, 19:45 Berichten: 1589 Woonplaats: Zuid Beveland
|
Je zal het zeker niet bewust niet doen, maar het zou wél zo netjes en leuk voor ons allen zijn, als je jezelf nog wennen voorstelt op het daarvoor bestemde subboard hier op het forum. Het valt me de laatste tijd wel erg op dat er veel mensen nieuw op het forum zijn, maar zich vergeten even voor te stellen, is een beetje jammer...toch? Bvd! Grt Roozje, 50 plusser uit Rilland, provincie Zeeland
|
| 27 okt 2019, 20:28 |
|
 |
|
Juliett Victor
|
Hoi Roozjé, Dit heb ik zeker niet bewust gedaan. Helaas heb ik dit gemist. maar het is nog niet te laat Hier staat ie: http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=565&t=99875Heeft iemand een idee over de oudheid van de knoop die ik gevonden heb? En misschien kan iemand mij ook wel vertellen waarom men de moeite heeft genomen om aan de achterkant van de knoop een getal en, vermoedelijk, initialen te plaatsen? Alvast bedankt voor de moeite. Groet, Joost
|
| 28 okt 2019, 15:26 |
|
 |
|
Roozjee
Geregistreerd: 16 mei 2016, 19:45 Berichten: 1589 Woonplaats: Zuid Beveland
|
Dank voor je snelle reactie & je voorstelrondje!
Wat de leeftijd van het knoopje betreft: ziet er jugendstil-achtig uit ( eind 19e/begin 20e eeuw), maar zou evenzogoed later 20e eeuws kunnen zijn, wellicht dat de echte knopenkenners je beter kunnen helpen..
Grt
Roozjee
|
| 28 okt 2019, 17:57 |
|
 |
|
Juliett Victor
|
edit: de gaatjes aan de zijkant zijn geen gaatjes die doorlopen naar het midden. Er kan dus geen touwtje doorheen. (iets wat ik zelf eerder dacht)
|
| 28 okt 2019, 19:07 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|