|
|
Het is nu 05 maart 2026, 05:31
|
Zoektochtje UK met hammerds en pelgrimsampul !
| Auteur |
Bericht |
|
krulstaart
Moderator
|
 Re: Zoektochtje UK met hammerds en pelgrimsampul !
Mooie vondsten Jan Gr Marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 24 nov 2019, 19:53 |
|
 |
|
Hans1971
|
Lekker Jan, zulke tripjes zijn goud waard 
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 24 nov 2019, 19:56 |
|
 |
|
Yvette&René
|
Prachtige vondsten Jan! Jammer dat de veldjes waar ik vorig jaar met Yvette gezocht heb niet bezocht mochten worden.... En geweldig dat je toestemming voor andere velden hebt weten te regelen. 
_________________ Groet Yvette & René
De aanhouder vindt!
|
| 24 nov 2019, 19:57 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11536 Woonplaats: Midden Nederland
|
bennie schreef: toppers weer. Een in een Engels boek met ampullen en insignes gezocht. De 1e Canteburry ampullen hadden ook schelpmotief omstreeks 13e eeuw. Ook gekroonde letters op ampullen zie ik in het boek, alleen niet de juiste  Klopt Bennie, maar er staan er wel een aantal in PAS. In de typologie van pelgrims ampullen van PAS is het type II.3 Met gekroonde letter R en Jakobsschelp motief op de andere zijde. Waarschijnlijk zijn deze ampullen allemaal afkomstig van het pelgrimsoord in Walsingham. Als er een letter op staat is het meestal de letter W (van Walsingham) De letter R zou kunnen verwijzen naar 'Our Lady of Reepham' of naar 'Richelde', de stichtster van het bedevaartsoord in Walsingham. Dit standaard type ampul is waarschijnlijk uit de 15e eeuw. Ik zal e.a. uitwerken aan de hand van PAS en een studie van deze amullen door William Anderson  Jan
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 25 nov 2019, 10:35 |
|
 |
|
bennie
|
Jan Ooms schreef: bennie schreef: toppers weer. Een in een Engels boek met ampullen en insignes gezocht. De 1e Canteburry ampullen hadden ook schelpmotief omstreeks 13e eeuw. Ook gekroonde letters op ampullen zie ik in het boek, alleen niet de juiste  Klopt Bennie, maar er staan er wel een aantal in PAS. In de typologie van pelgrims ampullen van PAS is het type II.3 Met gekroonde letter R en Jakobsschelp motief op de andere zijde. Waarschijnlijk zijn deze ampullen allemaal afkomstig van het pelgrimsoord in Walsingham. Als er een letter op staat is het meestal de letter W (van Walsingham) De letter R zou kunnen verwijzen naar 'Our Lady of Reepham' of naar 'Richelde', de stichtster van het bedevaartsoord in Walsingham. Dit standaard type ampul is waarschijnlijk uit de 15e eeuw. Ik zal e.a. uitwerken aan de hand van PAS en een studie van deze amullen door William Anderson  Jan Top gevonden en leuk te lezen 
|
| 25 nov 2019, 19:58 |
|
 |
|
hylke
Geregistreerd: 12 jul 2009, 15:49 Berichten: 2333 Woonplaats: Rijnsburg
|
Hoi Jan en Sjoerd, Mooie foto's en prachtig verhaal De foto met de huisjes herken ik, daar waar Sjoerd loopt had ik een leuke broche (had eerst nog de hoop op een fibula, maar helaas). Helaas ook niet zo oud  . Verder op dat veld wel een Romeintje, armenloodje, rekenpenning, zilver muntje en vele penny's. De knopen daar werd ik gek van Wil jullie nog bedanken voor het mee terug nemen van de telefoon Hylke
|
| 27 nov 2019, 21:08 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11536 Woonplaats: Midden Nederland
|
hylke schreef: Hoi Jan en Sjoerd, Mooie foto's en prachtig verhaal De foto met de huisjes herken ik, daar waar Sjoerd loopt had ik een leuke broche (had eerst nog de hoop op een fibula, maar helaas). Helaas ook niet zo oud  . Verder op dat veld wel een Romeintje, armenloodje, rekenpenning, zilver muntje en vele penny's. De knopen daar werd ik gek van Wil jullie nog bedanken voor het mee terug nemen van de telefoon Hylke Graag gedaan Hylke, was ook erg leuk om kennis te maken 
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 28 nov 2019, 12:08 |
|
|