|
|
Het is nu 04 maart 2026, 12:29
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Yvette&René
|
 Tripje buitenland
Afgelopen week heerlijk samen met Yvette op zoektrip geweest naar het buitenland. Eerste 2 dagen van de 5 vrijwel niets bijzonders gevonden,per dag had Yvette 1 potin kelt en voor de rest weinig. Dag 3 bleek dat de boer nog een andere boerderij had met ongeveer 200 Ha grond,zo’n 15 km verderop. Daar hadden we het geluk om een Romeinse hotspot te vinden,dan gaat na de eerste paar vondsten vlak bij elkaar je hart wel wat sneller slaan! Uiteindelijk hebben we er 13 1/2 dikke romeinse munten,een beslag,3 fibulae,een potin kelt en een romeins lepeltje van af gehaald. De meeste van de Romeinen zijn slecht en onherkenbaar maar er zitten een paar mooie bij. Zal ze nog apart plaatsen.. Zal ook nog een grote aparte vondst plaatsen waarvan ik niet weet wat het is..... Camperplaats was ook perfect! Aan de oever van de een prachtig riviertje Heerlijke tijd gehad en enorm getroffen met het weer! 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Groet Yvette & René
De aanhouder vindt!
Laatst bijgewerkt door Yvette&René op 08 dec 2019, 22:36, in totaal 1 keer bewerkt
|
| 08 dec 2019, 21:03 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
 Re: Tripje buitenland
 Leuke vondsten hoor 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 08 dec 2019, 21:15 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28576 Woonplaats: Kerkrade
|
goed jullie best gedaan jongens  en bedankt voor het plaatsen zit toch mooi spul bij, jammer van de munten heb er al een emmer vol van gevonden, maar af en toe zitten er gelukkig nog zeer fraaie bij veel grote munten, zou toch denarii tussen moeten liggen grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 08 dec 2019, 21:48 |
|
 |
|
Verowin
|
geweldige vondsten. 200 hectare grond dan hebt je nog niet alles afgezocht denk ik. toch maar een keer terug wat een droom om met je partner er op uit te trekken om te zoeken was dit in frankrijk?
_________________ Delen is beleven. gr verowin.
|
| 08 dec 2019, 21:50 |
|
 |
|
Jac
Geregistreerd: 27 nov 2017, 21:17 Berichten: 3227 Woonplaats: provincie Zeeland
|
Het Romeins vliegt hier rond mijn oren.... Prachtig zeg. Met zijn twee, in de camper, mooi weer......en vondsten.....niets meer wensen zou ik zeggen. En toch zal ik ook ooit 1 zo’n Romeintje vinden......
|
| 08 dec 2019, 22:00 |
|
 |
|
speerpunt
|
Helemaal te gek hoor 
|
| 08 dec 2019, 22:15 |
|
 |
|
sjoho
|
Leuk zeg zo samen lekker weg 
|
| 08 dec 2019, 22:25 |
|
 |
|
kimball
Moderator
Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46 Berichten: 3983 Woonplaats: Noordgouwe
|
 Rene Jac schreef: Het Romeins vliegt hier rond mijn oren.... Prachtig zeg. Met zijn twee, in de camper, mooi weer......en vondsten.....niets meer wensen zou ik zeggen. En toch zal ik ook ooit 1 zo’n Romeintje vinden...... Komt goed Jac. Ze hebben ook in Zeeland gewoond In 17 jaar zoeken heb ik er in Zeeland 6 gevonden. Die zijn me belangrijker dan de duizend+ elders gevonden. Volhouden! Groet, Stef
_________________ Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...
|
| 08 dec 2019, 23:06 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Lekker bezig geweest top vondsten Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 09 dec 2019, 16:15 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Heel leuk, zeker met al die grote jongens erbij 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 09 dec 2019, 16:21 |
|
 |
|
Trash
Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14 Berichten: 11239 Woonplaats: Maastricht
|
Heerlijk zo’n tripje met de camper en lekker zoeken... Ongelofelijk dat je met je vrouw zoekt, wat een Lucky man ben jij. Groeten, Trash
|
| 09 dec 2019, 18:39 |
|
 |
|
Yvette&René
|
Coinhunter Chris schreef: veel grote munten, zou toch denarii tussen moeten liggen grt Chris  radiohead schreef: Heel leuk, zeker met al die grote jongens erbij  Dat was ons ook al opgevallen,omdat de vondsten op een kleine oppervlakte zijn gedaan(40 meter lang in de bewerkingsrichting en zo’n 15 meter haaks op de bewerkingsrichting) doet mij vermoeden dat het om een graf gaat wat al in de oudheid geplunderd is,dit zou het ontbreken van edelmetaal verklaren. Zou dit kunnen? Trash schreef: Ongelofelijk dat je met je vrouw zoekt, wat een Lucky man ben jij. Groeten, Trash sjoho schreef: Leuk zeg zo samen lekker weg
:
Verowin schreef: wat een droom om met je partner er op uit te trekken om te zoeken
?
Is inderdaad geweldig om zo samen te kunnen zoeken,Yvette is soms nog fanatieker dan ik! Ook fijn dat ik geen tegenprestatie hoef te leveren voor de zoekuren,shoppen of zo... 
De aanhouder vindt!
|
| 10 dec 2019, 23:07 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11536 Woonplaats: Midden Nederland
|
Mooi Rene en Yvette, ziet er heerlijk uit en lekker Romeins geraapt !  Jan
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 11 dec 2019, 16:57 |
|
 |
|
radiohead
Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40 Berichten: 7888 Woonplaats: Belgica
|
Hoi René Die graven werden inderdaad nogal eens geplunderd. Ik weet niet exact hoe dat zat in de echte oudheid, maar vermoed dat dat toen wel meeviel. Zeker in die antieke tijden was men extreem bijgelovig hè. Maar daar weet ik eerlijk gezegd het fijne niet van. Ik weet wel dat een Bonaparte en Napo III op grote schaal begonnen met het plunderen van graven. Niet zelden werden die mooie Bronstijd heuvels afgegraven... de musea staan er vol mee Maar dit hoeft in jullie geval niet het geval te zijn geweest. Het ontbreken van edelmetalen is op zich niet per se een indicatie hiervan. Vaak werd niets meegegeven, of wat simpele schaaltjes ofzo. Alles hing af van de portemonnee van de betrokken familie of groep. Als dit alles zo dicht bij elkaar lag dan zou je misschien kunnen denken aan een depot 
_________________ One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.
Minelab Manticore
|
| 11 dec 2019, 17:05 |
|
 |
|
Hans1971
|
_________________ Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling viewtopic.php?f=177&t=45920 Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.
|
| 12 dec 2019, 10:44 |
|
 |
|
Yvette&René
|
Doen we zeker Hans radiohead schreef: Als dit alles zo dicht bij elkaar lag dan zou je misschien kunnen denken aan een depot  Dat zou de zaken er alleen maar spannender op maken! Zal de boer vragen of hij dat stukje een keer diep wil ploegen,denk dat hij dat nog wel leuk zal vinden ook. We zijn inmiddels een soort bevriend geraakt en hij vindt onze hobby een beetje vreemd maar doet alles om te helpen. Thanks voor de info!
De aanhouder vindt!
|
| 12 dec 2019, 17:32 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 16 berichten ] |
|