|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 17:04
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
onbekend massief koperen voorwerp
| Auteur |
Bericht |
|
lieropp
Moderator
|
 onbekend massief koperen voorwerp
Materiaal: Koperlegering
Afmeting: Ø 58 mm
Gewicht: 108 gram
Beschrijving van het voorwerp: Lomp, massief geheel, lijkt geheel van koper of koperlegering, geen spatje roest aanwezig. Op de "gladde kant " zit een uitsteeksel van ongeveer 5 mm waarop nog een laagje schroefdraad te zien is. Dit uitsteeksel lijkt afgebroken en ook van massief koper te zijn. Aan de andere zijde zit een forse beugel, ook van koper. Op de kant van de beugel en op de beugel zelf zie ik een mogelijke gietnaad. Ik heb het voorwerp zo uit de grond gehaald, alleen afgespoeld onder de kraan.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?
Groetjes,
Peter
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 23 dec 2019, 14:18 |
|
 |
|
hannibal
|
 Re: onbekend massief koperen voorwerp
riemgeleider, alleen de kant met de beugel is dan boven en de onderkant is een schroefdraad geweest, waar hij dan mee vast zat, aan hout of leder.
_________________ gr Hannibal
|
| 23 dec 2019, 16:43 |
|
 |
|
lieropp
Moderator
|
Ha Hannibal,
ik kan mee gaan in jouw redenering. Alleen snap ik dan niet dat juist alleen de "onzichtbare kant" zo mooi is, want die zie je dan niet. Heb je misschien een voorbeeld, zodat ik een indruk kan krijgen hoe het gebruikt werd ? En in welke tijd zou jij t plaatsen ?
Groetjes,
Peter
|
| 23 dec 2019, 21:22 |
|
 |
|
lieropp
Moderator
|
Nog iemand een idee?