|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:16
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
 Hanger, beslag ?
Materiaal: brons of koper met sporen vertinning of verzilvering
Afmeting: max 25 mm
Gewicht: nb
Beschrijving van het voorwerp: geen eigen vondst maar wel in de collectie. Lijkt een leerbeslag met een soort wartelsluiting. Niet eerder gezien in deze vorm. Iemand een idee? Pendanthouder? Laat middeleeuws?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 12 jun 2018, 18:54 |
|
 |
|
camille
|
 Re: Onbekend
|
| 13 jun 2018, 15:35 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
 Re: Hanger, beslag ?
Mooie patina, zo op de foto... Zal de middeleeuwen toch wel aantikken zeker? Leuke vondst 
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 01 jan 2019, 21:55 |
|
 |
|
aureum
Geregistreerd: 20 okt 2018, 17:21 Berichten: 5683 Woonplaats: Kerkrade
|
FAR BEYOND DRIVEN schreef: Materiaal: brons of koper met sporen vertinning of verzilvering
Beschrijving van het voorwerp: geen eigen vondst maar wel in de collectie. Lijkt een leerbeslag met een soort wartelsluiting. Niet eerder gezien in deze vorm. Iemand een idee? Pendanthouder? Laat middeleeuws? ik ga hier voor 95% voor een 13/14 eeuws horse harness pendant hij lijkt op een paar die ik ken.....alleen de wartelsluiting is vreemd...... mvg leon
|
| 17 feb 2020, 01:01 |
|
 |
|
kokroel
Moderator
|
Die wartelsluiting komt wel voor bij sommige armaturen van beurshangers maar de rest van de vondst heeft geen gelijkenis ermee. Voor een pendant is die wartelsluiting er dan weer te veel aan en dat oogje zou normaal gezien dwars moeten staan op het lichaam. Ik denk eerlijk gezegd geen een van de twee. Wat het wel is weet ik eigenlijk ook niet. gr, Roel.
|
| 17 feb 2020, 09:16 |
|
 |
|
woesel
|
kokroel schreef: Die wartelsluiting komt wel voor bij sommige armaturen van beurshangers maar de rest van de vondst heeft geen gelijkenis ermee. Voor een pendant is die wartelsluiting er dan weer te veel aan en dat oogje zou normaal gezien dwars moeten staan op het lichaam. Ik denk eerlijk gezegd geen een van de twee. Wat het wel is weet ik eigenlijk ook niet. gr, Roel. Die mening is mij ook toebedeeld. Ook ik heb hier lang genoeg over lopen tobben wat het zou kunnen zijn, maar kom er nog niet uit.
|
| 17 feb 2020, 09:26 |
|
 |
|
aureum
Geregistreerd: 20 okt 2018, 17:21 Berichten: 5683 Woonplaats: Kerkrade
|
aureum schreef: FAR BEYOND DRIVEN schreef: Materiaal: brons of koper met sporen vertinning of verzilvering
Beschrijving van het voorwerp: geen eigen vondst maar wel in de collectie. Lijkt een leerbeslag met een soort wartelsluiting. Niet eerder gezien in deze vorm. Iemand een idee? Pendanthouder? Laat middeleeuws? ik ga hier voor 95% voor een 13/14 eeuws horse harness pendant hij lijkt op een paar die ik ken.....alleen de wartelsluiting is vreemd...... mvg leon kom er toch ff op terug......heb de pendants nog een goed bekeken.....ze lijken erop....maar hebben niks met dit stukje te doen dus voor mij blijft dan toch een ufo mvg leon
|
| 17 feb 2020, 19:20 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|