|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:23
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 15 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
takkie
Geregistreerd: 15 jun 2017, 00:17 Berichten: 2566 Woonplaats: Meerssen
|
 Handvatje? Draakachtige
Materiaal: brons met wat ijzerresten
Afmeting: 10,1cm lag]ng
Gewicht: 82,85 gram
Beschrijving van het voorwerp: Dit is een vondst van mijn moeder. Na lange tijd eindelijk weer eens samen gaan zoeken. (ploeteren door de modder). Dit voorwerp met draakachtig figuur kwam ook uit de grond. Iemand een idee wat dit geweest is. Er zit een breukvlak bij de bovenlip. Aan de achterkant zitten restanten ijzer. Mvg, Chaim en Lily...
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ 'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'. (Vergilius)
|
| 25 feb 2020, 23:26 |
|
 |
|
takkie
|
 Re: Handvatje? Draakachtige
Niemand die een idee heeft over dit stukje?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ 'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'. (Vergilius)
|
| 27 feb 2020, 12:10 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Zat over de datering al even na te denken of dit nu een oude of nieuwe vondst is. Mijn gevoel zegt niet al te oud, maar kan er helemaal naast zitten hoor. En wat het is, een greep van een kan ofzo? Ben benieuwd wat de deskundigen hier denken.
_________________ Met vriendelijke groet, Sicco
|
| 27 feb 2020, 13:09 |
|
 |
|
mnr.gold
Geregistreerd: 30 maart 2018, 20:36 Berichten: 2895 Woonplaats: Steenwijkerwold
|
Dacht op het eerste gezicht aan een deurklink maar zal het vast niet zijn denk ik. Vette vondst Groeten Jesse 
|
| 27 feb 2020, 13:29 |
|
 |
|
takkie
|
Zelf dacht ik ook aan een ‘recent’ iets. Maar toch goed te checken. Deurklink ook aan gedacht. Alleen die mond is dan een beetje vreemd. Lijkt ook wel door de ronding van de onderkaak alsof er in die holte nog iets ingezeten heeft. Een ringetje ofzo?? Zoekend op deurklinken heb ik nog geen match gevonden die in de buurt komt. Gr, chaim
|
| 27 feb 2020, 13:45 |
|
 |
|
FAR BEYOND DRIVEN
|
Ik denk een muurhaak van rond 1850.
_________________ Omdat archeologie een verhaal vertelt.
|
| 27 feb 2020, 16:41 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
Als dit klopt: Hopelijk vinden we een voorbeeld van zo'n draakachtige muurhaak!
|
| 27 feb 2020, 18:45 |
|
 |
|
joppie
penningmeester
|
Kapstok  . gr.joppie
|
| 27 feb 2020, 20:30 |
|
 |
|
woesel
|
|
| 27 feb 2020, 21:27 |
|
 |
|
takkie
|
Bedankt nog voor de reacties. Een muurhaak dan? Zou kunnen. Heb wat gezocht tussen de moderne muurhaak hier. Valt me wel op dat de uiteinden hier meestal een rond bolletje of een eikel zijn. Zo’n drakenkopje lijkt me niet heel makkelijk om dingen op of om te hangen en er weer af te halen. Mvg, Chaim
|
| 28 feb 2020, 21:08 |
|
 |
|
E-trekkie
|
Tweede rij linker foto,is dat een gaatje? Deurklopper op zijn kop misschien? 
_________________ Abducet praedam qui occurit prior
|
| 28 feb 2020, 22:43 |
|
 |
|
aureum
Geregistreerd: 20 okt 2018, 17:21 Berichten: 5683 Woonplaats: Kerkrade
|
Arm van een olie hanglamp, in de open bek komt de ketting te zitten...... ???????????? is maar een idee
mvg leon
|
| 29 feb 2020, 18:58 |
|
 |
|
woesel
|
Hier wat voorbeelden van 19e eeuwse meubelbeslag. Geen match maar wel een richting die in de buurt komt 
|
| 01 maart 2020, 08:47 |
|
 |
|
Detecto-searcher
ERELID
|
0.076 heeft er idd bijzonder veel van weg. Die 0.090 geeft ook aan hoe de andere uiteinde er uit kan zien. Natuurlijk leuk als je een precies dezelfde vindt, maar dit lijkt mij al met al een afdoende dtm!
|
| 01 maart 2020, 13:36 |
|
 |
|
takkie
|
Bedankt nog allemaal voor de reacties en voorbeelden.  Wat het nou precies geweest is zou voorlopig een raadsel zijn. We kunnen er dus waarschijnlijk vanuit gaan dat het nieuwe tijd is. Misschien vind ik nog wat meer aanwijzingen als ik weer daar ga zoeken.. Mvg, Chaim 
|
| 02 maart 2020, 11:58 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 15 berichten ] |
|